Ynt: Gezenbilir'in CJ' leri
jeep' Alıntı:
Yunus Bey aslında hedefinizde ki aracı yapmak için nereden başlayıp neleri değiştireceğinizi bilirseniz bir de listeyi oluşturup parça tedariki ile muhteşem bir defenderınız olur. Eski parçalarınızı satarsınız ne de olsa defender sevenler orjinal seviyor satışta sorun olmaz.. Kendimi sizin yerinize koyuyorum 2.5 düz dizelin benim olduğunu düşünüyorum da listemi hazırlayayım dedim kendimce.
1- 2.5 düz dizel yetmez, hemen motorda sorun yaşayan bir yandaşa satılır. Ya da çok yakıyor diye uğraşan bir defender V8 ile takas edilir.
2- Şanzıman ve yürüyen aksam araştırılır V8 ler ile fark yoksa kırana kadar devam..
3- En önemlisi lastik boyutuna karar vermek. Fazla abartmadan 35 lere göre dizayna başlanır. 4 tane güzel MT 35 lastik ve jant.
4- 35 lere göre yükseltmek gerekecek aracı. Hemen yükseltme kiti araştırılır yoksa helezon altına takoz vbg çözümler araştırılır.
5- Yükseltmeden kaynaklanan sorunlar çözülür. Fren hortumları, direksiyon mili, radyatör durumu vbg.. liste uzun..
6- 35 lastiğe ve şanzıman oranlarına göre ayna mahruti değişmesi gerekecek. Yerinden kalkmayabilir.
7- 35 lerin rahat hareket edeceği ortam yaratılır. Çamurluk traşlama, flanş yapımı vbg..
8- Hepsi bitip araç yürür duruma gelince diğer aksesuarlar takılır. Vinç, kaya kaydırıcılar alt koruma sacları gibi gibi.
9- Tabi tercihen kilit kullanmak arazi performansını %100 değiştirecektir. Yeri gelmişken oda takılır.
10- Böylelikle muhteşem bir jeepiniz yani defenderınız olmuş olur. ;D Zaten bu saatten sonra neden CJ toplamadım yarı fiyatına çıkardı dersiniz o ayrı ;D ;D ;D
Hemen sana maliyet çıkartayım, motor jant ve lastik araç ne olursa olsun alıncağı için maliyeti aynı maliyet,
Yükseltme kiti, komple 775 TL (orjinal KDV dahil, HD yay ve gazlı amotisör 4 adet)
çelik fren borusu 120 TL + 50 mm
Ayna mahruti değişmeye gerek yok sadece grup dişlisi çapa göre seçilir 1.22 - 1.44 -1.66 max 200 TL
kilit 1000-1500 TL ARB 2500 TL
Çok arzu edersen poly bush kit 200-300 TL
Başka bişey gerekmez. Bu döviz oranlarına rağmen herşey 2500 TL nin içinde, bu fiyata eğer CJ yi araziye hazırlamak isterseniz hurdalıkları baya bir gezmeniz lazım, benim yazdıklarım sıfır ambalajında.
çok extrem bişey istersen 44 inch lastiğe kadar , HD 4.11 ayna mahruti, XHD yay çeliği akslar, XHD CV joint, HD aks şapkaları, en fazla 2000-2500 TL ömür boyu garantili (kırabilene ödül veriyorlar), kolları da 6 derceli açılı kollarla değiştirirsin en fazla 1500 TL, hemde deli gibi orayı burayı araştırmana gerek yok hepsi hazır.
Tabi gider merdivenaltı 100 TL çifti aks alır takarsan , araziye bile girmeden kopar gider.
Yada hiç uğraşmazsın equipe ye 2500 euro bayılırsın full takım cıvatasına kadar hepsi gelir, uydurma kaydırmalarla uğraşmazsın.
Tabi bu araba muyneden nasıl geçer esas sorun orada.
Orkun Diferandiyel karpuzunun yere yakınlığını arttırmak demişsin , Disco I Standard lastik 30 inch, 38 taktın diyelim, diff en fazla 10 cm havaya kalkar yani 4 parmak(inch değil benim enine parmağım ;D) , yolu tutsun diye lastikleri biraz indirdik gitti iki parmak geri kaldı 2 parmak aman ne büyük fark ;D ;D
Kendimizi kandırmayalım aslında doğru dürüst birşeyi yükselttiğimiz yok, portal aks koymadıkça dışardan güzel görünmekten başka bir iş yapmıyoruz.
Selamlar