Grand Cherokee Limited 5.2 - 1996

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan kaptan196643 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 58
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 13,974
Ynt: Grand Cherokee Limited 5.2 - 1996


bi dakka şehirdışı mı 440 krş...o zaman çok be abi...ben mayıs 2010 da boluya gittim geldim çok net hatırlıyorum 280 krş yaktım ama 100 km/h gram geçmedim cruise controle bağladım öyle geldim...ha bi daha o rakamı gördün mü dersen töbe görmedim. yalnız boludan dönerken aldığım lpgnin litre fiyatını hatırlamıyorum orda istanbula göre daha ucuz lpg alıp dönmüş olabilirim ve bir daha ondan aynı değeri göremedim sanırım. birde temmuz 2010 da datçaya gittim istanbulda uzun yolda 1.96 tl lpg fiyatı ile 350 krş çok rahat gördüm ki araç yüklüydü tavan dahil. ama şu anda benimki de yüksek acil düşürmem lazım yoksa beni yiyecek aslan. önce bakıma gideceğim olmazsa toplu taşıma araçlarını kullanacağım satmaktan iyidir.işim gereği geziyorum yol yapıyorum ister istemez
 

Etiketler
Ynt: Grand Cherokee Limited 5.2 - 1996

arkadaşlar buradaki verileri okuyorumda gerçekten ya yükseltme lastik ebadı vs.. den dolayı aşırı yakıyorsunuz yada bir gariplik var. benzinde 65 - 75 kuruş yakıyorum şehir içi üstelik dur kalk filanda oluyor. 18 - 20 litre arası benzin yakıyorum şehir içi. ama şehirler arası 90 a alıp cruise ile gittiğinizde 11 12 litreye düşüyor. 40 kuruş demek. lpg taktırdığımda neredeyse %40 bir tasarruf olacak. tabi aracı oldugunca hafifletiyorum , kullanılabilecek en küçük ebatlı lastiği kullanıyorum. dahada hafiflemeye gideceğim performans artışı için. aracı biraz daha alçaltıp aero dinamiğinede katkıda bulunduğumda bu yakıt dahada düşecektir. mesela kullandığınız ön camın üstündeki çıkıntı aerodinamiği mahveder ve ekstra tüketime yol açar. düşük dönüş çaplı lastik demek ; her santim başına düşen torku arttıracaktır. buda düşük tüketim , daha çabuk ivmelenme demektir. aracı indirip agırlık merkezini daha yola yakın tutmak ise sizi virajlardaki gereksiz frenlemelerden korur. tabi sadece indirmekle olmaz daha sert amortisörler , doğru kamber ayarının yapılması gerekir. her ekstra agırlıgın fazla tüketim demek oldugunu düşününcede , orjinal ebatlardaki araçta sırıtmayacak ama daha hafif jantlar düşünülebilir. motorsporlarında gramların bile süreye ne kadar etki ettiğini gördüğünüzde bana hak vereceksiniz. bir çok arkadaşımız zaten 1680 kg olan araca 2 tonu geçecek şekilde modifikasyonlar yapıyor. yakıtta haliyle artıyor.
 

Ynt: Grand Cherokee Limited 5.2 - 1996

tabi bunlardan önce kilit faktörler var. enjektörler temiz mi? bir enjektörün bile değişik yakıt göndermesi motorun dengesini bozar ve tüketimi arttırır. aynı şekilde bujilerin ateşleme güçleri. hava filtresini ihmal etmemek şart. kirli filtre = az oksijen = çok tüketim. mümkünse open cold air intake kullanmak lazım. soguk havadaki oksijen oranı daha fazladır ve açık filtrede motor havayı daha rahat emer. yakıta ve performansa büyük olumlu etkisi vardır. tabiki seside inanılmaz güzelleştiriyor egzos gazı basıncını düşürmek adına katlizör iptali yine işe yarayan bir olay. bunlar yapıldıktan sonra yakıt değil 19 20 litre benzin , 16 17 litrelere düşecektir şehir içinde.
 

Ynt: Grand Cherokee Limited 5.2 - 1996

geçen hafta buji buji kabloları değişti. hava filtresi değişti. bugün çok iyi bir lpg ustası bilgisayara bağladı ayar çekti. buji tırnak aralıkları ayarlandı. çekiş biraz düştü elbette roketleme geç yapıyor hatta yapmıyor bazen. Arazide benzinle kullanırım sorun değil bakalım tüketim düşecekmi depoyu doldurdum bitmesini bekliyorum.
 

Ynt: Grand Cherokee Limited 5.2 - 1996

Arkadaşlar yakıt hesabı yaparken bulunduğunuz şehir ve lpg lt fiatınıda belirtirseniz daha net bilgi ediniriz.
 



Ynt: Grand Cherokee Limited 5.2 - 1996

27istanbul27' Alıntı:
Arkadaşlar yakıt hesabı yaparken bulunduğunuz şehir ve lpg lt fiatınıda belirtirseniz daha net bilgi ediniriz.

ankaradayım lpg değil benzin kullanıyorum litre fiyatı 3.70
 

Ynt: Grand Cherokee Limited 5.2 - 1996

arkadaslar ben aranıza yenı katıldım ama aracım hakkında hıc bır sey bılmıyorum 95 model bır chorekee aldım ama ılk on gun ıcınde elektırık dagıtıcısından sorun cıktı ve cok ıyı para tutuyor o parca 800 tl gıbı bu parcaları uygun nerelerden alabılırım ayrıca sız degerlı jeep tutkunu arkadaslarımla bır etkınlıkte bulusmak ısterım hem araclarımız hakkında konusuruz hemde tanısmıs oluruz sızın gıbı guzel macera tutkunu arkadaslarla bulusmak ve tanısmaktan zevk duyarım saygılarımla İLKER ERZİNCAN
 

Ynt: Grand Cherokee Limited 5.2 - 1996


Burdan direk numara vermek etik olmayacagindan PM gonderdim cikma parca icin adini verdigim arkadas iyi bir insandir. En son benim jantlari aldim ondan 10 gun once arar konusursun.Elindde varsa yardimci olur
 

Ynt: Grand Cherokee Limited 5.2 - 1996

Herkese selamlar aracım 96 5.2 cherokee ölçümlerime göre şehiriçi dışı karışık 360 kuruş yakıyor bu işin püf noktası sakin kullanmaktan geçiyor tahminimce sadece uzun yolda gidildiğinde 330a falan düşer diye düşünüyorum ölçümlerime göre 85-90km sabit hızda en makul değerleri yakıyor gaz pedalıyla fazla oynamamak lazım...
 

Ynt: Grand Cherokee Limited 5.2 - 1996

benim ortalama şehir dışı şehir içi dur kalk trafiksiz yakıtım 420 kuruş şuan. lpg'nin litresi 2 tl, şehir dışı hızım ortalama 100-130. tüp sistemim yeni ve kalitesinden ve işçiliğinden şüphem yok, BMD marka. eskiden omvl vardı ama sanırım onun da sağı soluyla oynamışlar ve ayrıca yanlış yapılmıştı montajı. o zaman 50 hatta 53 kuruşa kadar çıkmıştım yakıt olarak, en sonunda da lpgye hiç geçmemeye başlamıştı sonra BMD taktık işte rahatım.