Ynt: grand vitara 3k yüks.kit
>> arkadaşların kullandığı terimlerden dolayı ürkmüş durumdayım
)
ben sizi biraz aydınlatayım ..
hemende ürkmeyin .. ;D
yeni kasa 3 kapılar da arazi şanzımanı yoktur..bu ne işe yarar..? son sürat 160/km/h ise> bunu 80-90 km/h a düşürür buda yolda gezmek için degil arazide gezmek içindir..motorun güçünü 2 ile carpar..düz duvara tırmanacak..arkasına bir koça kamyon baglasan ceker hale gelir..
yani kediyi aslana ceviren bir koldur..bu ..? >>4L
4 ceker araclar 3-5 çeşittir ..AWD..bu her zaman 4 ceker demektir..sizinki bu sınıftadır..bunlara SUV .denir..ön ,arka vede ortada defransiyel bulunur..ortadaki güçü öne veya duruma göre kacırıp öne arkaya dagıtmaya yarar..bir nevii ayarlayıcıdır..bünyesin de LSD bulunduruur..buda limited slip defransiyeldir..sınırlı kaydırıcı..
>>evo,subaru gibi yarışlarda kullanılan araclarla aynı özelliklere sahip tir..3 aşagı yukarı..5 yukarı
eski kasa vitaralar normalde arkadan itişlidir..ufak vitese takınca 4 ceker olur önler devreye girer. 4 ceker konumunda tam sag veya tam sol da kendi ekseninde dönmeye kalkarsanız heleki bunu asvaltta yaparsanız..
arac kasılır camaşır gibi burulur cokda devam ederseniz hasar varmeye kadar gider..neden ortada dif..yoktur..
2 adet tren rayı ebadında
şaseye sahip olup üzerine kupası 8 cıvata ile baglanmıştır..buda aracı saglam ve burulmalara karşı..etkili hale getirir..
2006>sonrası 3 k. olanlar monokok tüm ..şase..otomobil şasesine sahiptir..
ortalama ölçülerde de anlatayım..
bizler..8cm capı büyük lastik kullanırız neden..yerden 4 cm uzaklaşıp yükseltmek için..
bu seferde lastik yerine girmeyeceginden süspansiyonu yükseltırizki.+8cm...lastik yerine sıgsın..
..bazen buda kesmez kimilerini..3-12 cm de şase ile kupa arasını yükseltiriz..netiçede 15-25 cm kadar yükselmişbir araclada trafikte uzun yolda yan rüzgarlardan etkilenen..yol tutuşu bozulmuş bir araclada konforsuz bir vaziyette..düşük süratlerle sagdan gitmeyi ögreniriz..nedenmi.?
başka yolu yok.. ;D :
denizclerin tekne için bir muhabbetleri vardır..!en iyi tekne arkadaşının teknesidir..derler..! buradan örnekle bir şeyler daha anlatayım.
öncelikle mt sınıfı çamur lastikli bir arkadaşınızın aracına binin ve uzun yolda en az 200 km kadar sag koltukta oturun dediğimi anlarsınız.. ;D ;D
50 km den sonra gırıldayan 70 den sonra vırıldıyan..90 dan sonra normale dönen artık seslere alışılan bir hale gelirki..max sürat 70 üstü tehlikedir..+yağışta anormal kayar..vs..
altında çamur lastiği olmayan 4x4 de arazide ancak otomobil olur..buda ayrı konu..
..hiç bi işe yaramaz..
>>.senede 8-10 kez off road yapacağım.
amac bu ise aracınız..+ yapmak istedikleriniz dogru degil derim..
forumu geriye doğru tarayıp bol bol bilği alın derim..