Güvenli Çekme Karavan Çekimi; Doğan Böncü (dogan124)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan teos Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 0
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 11,268
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

teos

Karavan sevdalısı, amatörce
Mesajlar
1,138
Tepkime Puanı
28
Yer
İstanbul
Web
www.karavanturk.org
Dostlar,
Gene Sn Doğan Böncü'den faydalı bilgiler. Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmamaya güzel bir örnek ......

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Araçların ruhsatında yazan istiab haddi aracta bulunabilecek yük ve yolcuların toplam ağırlığıdır. Bu değerin aracın çekebileceği römork ağırlığı ile doğrudan bir ilgisi yoktur. yönetmeliklere göre aracınız ile römork ya da karavan çekebilmenbiz için mutlaka çeki demirinin ruhsatına işli olması gerekmektedir. Yine ilgili yönetmeliğe göre çekilen römorkun(karavan, yük römorku vs.) yüklü ağırlığı 750 kg'ı geçmediği durumlar için römorka ayrı bir ruhsat çıkarmaya gerek yoktur. Ayrıca bu seviyede bir römork için B sınıfı ehliyet de yeterlidir. Muayenelerde çeki demiri için tekrar evrak talebi olmaz. Ruhsata işli ise sorun olmaz. Mevcut trafik kontrollerinde karavan ağırlığına bakmaksızın yalnızca aracın çeki demirinin ruhsata işli olup olmadığına bakıldığını gözlemlediğimi de iifade edeyim.

Kartal marka aracın 1000 kg karavan çekip çekemeyeceğine gelince, bunun için öncelikle aracın teknik verilerine bakıp çekme kapasitesini görmek lazım. Ancak üretimden kaklmış bir araç olması ve ülkemizde bu konu yaygın olmadığı için teknik bir bilgiye ulaşılabilir mi emin değilim. Eğer karavanın yüklü ağırlığı 1000 kg geçmez ise ve arcınız bakımlı ise (motor, fren, soğutma, amortisör vs) çok özel durumlar hariç sorun olacağını sanmıyorum. Ben karavancılığa başladığım yıllarda şahin doğan ve kartal araçlar popüler karavan çekicileri idiler. Zamanla karavancıların tercihleri değişti. Kartalın arkadan itişli olmasının önemi bir avantaj olduğunu vurgulamak lazım.

Dikkat etmeniz gereken önemli bir konu karavan ağırlığı konusunda size satan kişinin sözüne ya da şase numarasının da yazıldığı plakaya çok güvenmemeniz gerektiğidir. Karavanınızı mümkünse hem yüksüz hemde yüklü olarak kantara sokun ve ağırlığından emin olun. 5 TL vererek kesin bilgi almak bence çok kolay, ucuz ve akıllıca.

Güvenli karavan çekmek için -aracınızın teknik verilerindeki değerleri de aşmamak kaydıyla- önerilen karavan ağırlık değerleri şöyle kabul edilmektedir :
-Eğer karavan çekmeye yeni başlıyorsanız karavanınızın yüklü ağırlığı aracınızın boş ağırlığının % 85'ini geçmemelidir.
-Eğer deneyimli bir karavancı iseniz karavanınızın yüklü ağırlığı aracınızın yüklü ağırlığının % 85'ini geçmemelidir.

Bu verilen değerlerin üstüne çıkarak karavan çekmek elbette mümkündür ancak aracın arkasında karavana ilave risk de çekmeye başlanacağı unutulmamalıdır.
 

Etiketler
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,069
Mesajlar
1,528,244
Kayıtlı Üye Sayımız
166,816
Kaydolan Son Üyemiz
car3393car

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst