Harrison Kaplıcalarından Pemberton'a

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan y_bakla Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 8
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,317

y_bakla

Ana Kamp
Mesajlar
73
Tepkime Puanı
0
Yer
Vancouver/Malkara
Harrison kaplıcaları Vancouver'ın yaklaşık iki saat doğusunda adını aldığı Harrison Gölü'nün de en güney kısmında bulunuyor. Harrizon Gölü 60 km uzunluğunda ve en geniş yeri 6 km. Off Road severlere farklı uzunluklarda düzinelerce rotayı kıyılarında barındırıyor. Bu kaplıcalardan başlayarak güney-kuzey uzantısında sıralanmış dağların arasından gölün batı kıyısından gecerek kuzey tarafında bulunan Lillooet gölüne ulaşmak için iki gölü birbirine bağlayan Lillooet nehrini takip ettik. Bu turu yaparken çok uzakta olmayan Chehalis gölüne gidip gelecekte kamp yapılabilme potansiyelini görmeyi planladık. İki günde tamamlanması tavsiye edilen parkuru bir günde tamamlamamız bize gezerek yol boyunca ulaşılabilecek halka açık kaplıca gibi farkli ilgi çekici yerlerde zaman gecirebilmemizi engellemiş oldu.

Planladığımız tur Harrison kaplıcasından başlayarak, Pamberton'dan geçen 99 numaralı otobana kadar yaklaşık 200 km civarında oldu. Dinlenme ve ihtiyaç molaları haricinda sürüş 7 saat civarindaydi. Aracı sürekli titreten mıcır yolda hızımız tatmin edici olsa da onlarca km lik gayet bozuk ve taşlık kısımlar birinci ağır vitese kadar düşülmeyi gerektirdi.
Yedek yakıt tedariki ile işimizi garantiye aldıysakta motor fazla zorlanmadığı için 3lt lik turbo dizel motor ortalama 100 km de 15 litre yaktı. Bu da yaklaşık 3 buçuk saatte katedilen 100 km de 15 litrelik yakıtın tüketilmesi bize acaba yanlışmı hesapladık dedirtti. Fakat parkurun hem başlangıcında hemde bitiminde depoyu doldurarak hesapladık.

Gezi nin fotoğrafları umarım Vancouver'ı çevreleyen doğa hakkında bir fikir verebilir.

7th000.jpg
 

Etiketler
harrison
Ynt: Harrison Kaplıcalarından Pambertona

İlk kısım kaplıcaların yakınlarından gölün batı sahilinden kuzeye ilerleyerek Chehalis gölüne giden yol ayrımına ulaşmaktı. Yol 30 km idi ve sadece bir saat kadar sürdü.

7th001.jpg


Harrison 101.jpg


Harrison 102.jpg


Harrison 103.jpg


Harrison 104.jpg
 

Ynt: Harrison Kaplıcalarından Pambertona

Yol ayrımından sonra sadece 20 km kadar olan mesafe bakınarak keyfini çıkarttığımız 45 dakikalık sürüşte karşımıza bir köprü çıktı. Harita ve GPS köprüden geçerek ilerlememiz gerektiğini gösteriyordu fakat köprünün yanına konulan uyarı levhasındaki 0.5 ton uyarısı 5 tondan şaka olsun diye mi 0.5 e çevrilmişti anlayamadık. Balta izi olan bazı ahsap yük kirişleri sanki birileri bu köprüyü geçilmez hale getirtmeye çalışmış diye düşündürttü. Yoldan geçen ATV ciler gülerek bu köprü den korkarsanız arabayı evde bırakın deyince ve köprünün altında devasa demir kirişleri farkedince geçtik. Gölün kıyısında terkedilmiş yıllardır kullanılmayan kamp yeri farkettik. Chehalis gölünün etrafından dolanan servis yolunun toprak kayması ile kapandığını biliyorduk lakin ne kadar gidilebildiğini kestiremiyorduk ki yol görevliler tarafından dev agaclarla kapatılmıştı. Gölün kıyısından onu besleyen ve köprü ile üzerinden geçtiğimiz ırmağın kenarında park ettik. Yağmur yağıyordu ve biz örtünün altında rüzgardan ve yağmurdan korunduktan sonra yemek yedik ve dinlendik.

7th002.jpg


Harrison 200.jpg


Harrison 201.jpg


Harrison 202.jpg


Harrison 203.jpg
 


Ynt: Harrison Kaplıcalarından Pambertona

Chehalis gölünün yol ayrımına geri geldikten sonra kuzeye gitmeye başadık. Gölün bu kısmı için tekerlekleri kesen taşlı dik yamaçlardan bahsediliyordu ve biz bunları sadece bir kac km oldugunu düşünüyorduk ki tahminimizden çok daha uzun ve kaygı verici idi. İki Tane yedek tekerimiz vardi ama set olan 4 tekerimizden birin yarılmasi sonucu kullanılamaması demek asınmış olmalarından dolayı aynı ölçüde tek bir tekerin uzun vadede kullanılmasını güçleştirecekti. Ama tekerim ya patlarsa kaygısı olanların evlerinde oturması gerektiği tartışılmaz. 10 kat olan E değerli LT 245/75/16 AT2 Michelin lerin bu seferde yüzümüzü güldürmesini umarak bela yerlerden geçtik. En riskli kısımların fotoğraflarını çekemediğimizi eve gelince fark ettik. Gölün bitimine kadar olan 45 km lik bu etabin sadece yarısı kötü idi ve onun da hatırı sayılır kesimi tekerlek düşmanıydı ve sanırım parkur 2 saatten biraz fazla sürdü.

7th003.jpg


Harrison 301.jpg


Harrison 302.jpg


Harrison 303.jpg


Harrison 304.jpg
 



Ynt: Harrison Kaplıcalarından Pambertona

Kötü yol bittiğinde gölü arkamızda bıraktık. Lillooet nehrini sağımıza alarak ilerledik. 60 km kadar sonra koprü ye ulaşmamız bir bucuk saat kadar bir zaman aldı. Yol aslında iyi sayılırdı ama yağmurların doldurdugu çukurların derinliklerini kestiremiyor olmayı dikkate almak gerekti. Nehirin rengi adeta turkuaz ı andırıyordu. Nedeni herhalde dağlarda çok sayıda olan kaplıcalar gibi göle karişan yer altı sularının içeriği idi.

7th004.jpg


Harrison 401.jpg


Harrison 402.jpg


Harrison 403.jpg


Harrison 404.jpg
 

Ynt: Harrison Kaplıcalarından Pemberton'a

Köprüyü geçtiğimizde artık parkuru bitirmiş olma rahatlığı vardı. Yavaşladık ve fotoğraflar çektik ama kamera yı acana kadar yol kenarındaki geyikler arkalarına bakarak uzaklaştılar. 30 km sonra asfalta çıkmıstık artık ve eve varmak için iki bucuk saat sürecek virajlı 200km lık bir yol bizi bekliyordu.

7th005.jpg


Harrison 501.jpg


Harrison 502.jpg


Harrison 503.jpg


Harrison 504.jpg
 

Ynt: Harrison Kaplıcalarından Pemberton'a

Pemberton'da benzinlikte 24 psi a indirdiğimiz tekerlekleri yine 34 e çıkardık. Burası offroad çuların uğrak yeri idi ve bizim gibi çamurlu 4x4 ler gelip gidiyordu. Off road çuların uğradığı benzinlikte kompressör gibi su hortumu kullanıma açıktı. Çamurların bir kısmını akıtıp arka lambaları görünür hale getirip depoyu fulledik. Eve vardığımızda depoyu bir daha fulledik ve aynı şartlara sahip araç asfalt ta ve asfalt dışında nasıl yakıt farkı yaratıyor bir daha hesaplamış olduk.

Umarım Gezme temalı bir siteye yakışır bır yazı olmuştur.

Yusuf

mud.jpg
 

Ynt: Harrison Kaplıcalarından Pemberton'a

güzel bir gezi olmuş anlatımınız ve görseller için teşekkürler yapacağınız diğer gezilerinizin de ayrıntılı anlatımlarını bekliyoruz
 

SON KONULAR - FORUM

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,916
Mesajlar
1,525,576
Kayıtlı Üye Sayımız
166,690
Kaydolan Son Üyemiz
ysnmt

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst