baymineral
Kamp III
• TÜRKİYE, DEMİRYOLU SANAYİSİNDE DE HIZLI TREN ÇAĞINA GİRİYOR…
• ÜLKEMİZ, İLERİ DEMİRYOLU TEKNOLOJİSİNİN MERKEZİ OLUYOR…
• ÜLKEMİZİN İLK HIZLI TREN FABRİKASININ TEMELİ ULAŞTIRMA BAKANI BİNALİ YILDIRIM TARAFINDAN 16 EYLÜL 2006 CUMARTESİ GÜNÜ SAAT: 13.00'DE ADAPAZARI'NDA ATILIYOR…
Ülkemizin ilk hızlı tren fabrikasının temeli Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım tarafından 16 Eylül 2006 Cumartesi günü saat: 13.00'de Adapazarı'nda (TÜVASAŞ'ın yanında) atılıyor.
Hükümetin demiryolu sektörünü öncelikli sektör olarak ele alması sonucu Ankara-İstanbul, Ankara-Konya ve Marmaray Hızlı Tren Projeleri için adım atılırken, bir taraftan da ülkemizi ileri demiryolu sanayi merkezi haline getirmek amacıyla; Demiryolu sektöründe gelişmiş olan ülkelerde uygulanmakta olan yerli ve yabancı sermayeli özel sektörün demiryolu sanayine entegrasyonu modelinin ülkemizde de gerçekleştirilmesi ve aynı anda yabancı sermaye girişi ile birlikte yüksek teknolojinin de bu sektöre kazandırılması çalışmalarına başlandı. 2004 yılından bu yana sürdürülen çalışmalar sonucu, Kore'den Hyundai-Rotem ve yerli özel sektöründe katılımıyla ortak girişim anlaşması 8 Mart 2006'da imzalandı. Bu anlaşma çerçevesinde 4 Temmuz 2006'da EUROTEM Demiryolu Araçları Sanayi ve Ticaret A.Ş. kuruldu.
TCDD, Adapazarı'nda 30.000 m2'lik arazisini 45 yıllığına kurulacak fabrikaya kiraya verdi ve 80 aylık kira karşılığı bedelle şirkete iştirak etti. TCDD'nin % 15 hisseye sahip olduğu şirkette, ROTEM % 50.5, ASAŞ % 33.5, HYUNDAI % 0.5 ve HACO % 0.5 paya sahip bulunuyor.
Ülkemizde teknolojisi bulunmayan her türlü elektrikli tren dizileri, hafif raylı araçlar, hızlı tren setleri, hızlı tren yolcu vagonlarının üretimi, pazarlanması ve satış sonrası hizmet faaliyetlerinde bulunacak olan EUROTEM, ilk etapta 10 milyon USD'lik yatırımla yabancı sermaye girdisi sağlayarak, tesislerini inşa edecektir.
Yılda en az 50 araç üretimi ile faaliyete başlayacak olan şirket, doğrudan 200 dolaylı olarak ta 2000 kişiye istihdam sağlayacak.
Her yıl artmak üzere, ilk yıl % 35- 42 yerli payı ile üretim yapılacak, bunun % 30'u ROTEM'in pazarlama ve satış ağıyla ihraç edilecek.
Temmuz 2007'de üretime geçmesi planlanan fabrika; hükümetin demiryolunu öncelikli sektör olarak ele alması sonucu hızlı tren çağına giren ülkemiz demiryollarının yanı sıra, yerel yönetimlerin raylı sistem araç gereksinimlerini de ihtiyacını karşılayacak, komşu ve bölge ülkelerin taleplerine de cevap verebilecek.
Ülkemizde bir ilk olan Hızlı Tren Fabrikasının faaliyete geçmesiyle birlikte TCDD'nin bağlı ortaklıkları TÜVASAŞ, TÜLOMSAŞ VE TÜDEMSAŞ'ta daha fazla iş imkanı elde edecek, teknolojik olarak yenilenecek, demiryolu/raylı sistem yatırımları artacak, yeni sektörler gelişecek, fiyat avantajı oluşacak, ülkemiz bölgesinde ileri demiryolu sanayinde söz sahibi olacak, önemli bir istihdam imkanı da yaratılacak.
http://www.tcdd.gov.tr/haberler/sakaryatoren.htm
• ÜLKEMİZ, İLERİ DEMİRYOLU TEKNOLOJİSİNİN MERKEZİ OLUYOR…
• ÜLKEMİZİN İLK HIZLI TREN FABRİKASININ TEMELİ ULAŞTIRMA BAKANI BİNALİ YILDIRIM TARAFINDAN 16 EYLÜL 2006 CUMARTESİ GÜNÜ SAAT: 13.00'DE ADAPAZARI'NDA ATILIYOR…
Ülkemizin ilk hızlı tren fabrikasının temeli Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım tarafından 16 Eylül 2006 Cumartesi günü saat: 13.00'de Adapazarı'nda (TÜVASAŞ'ın yanında) atılıyor.
Hükümetin demiryolu sektörünü öncelikli sektör olarak ele alması sonucu Ankara-İstanbul, Ankara-Konya ve Marmaray Hızlı Tren Projeleri için adım atılırken, bir taraftan da ülkemizi ileri demiryolu sanayi merkezi haline getirmek amacıyla; Demiryolu sektöründe gelişmiş olan ülkelerde uygulanmakta olan yerli ve yabancı sermayeli özel sektörün demiryolu sanayine entegrasyonu modelinin ülkemizde de gerçekleştirilmesi ve aynı anda yabancı sermaye girişi ile birlikte yüksek teknolojinin de bu sektöre kazandırılması çalışmalarına başlandı. 2004 yılından bu yana sürdürülen çalışmalar sonucu, Kore'den Hyundai-Rotem ve yerli özel sektöründe katılımıyla ortak girişim anlaşması 8 Mart 2006'da imzalandı. Bu anlaşma çerçevesinde 4 Temmuz 2006'da EUROTEM Demiryolu Araçları Sanayi ve Ticaret A.Ş. kuruldu.
TCDD, Adapazarı'nda 30.000 m2'lik arazisini 45 yıllığına kurulacak fabrikaya kiraya verdi ve 80 aylık kira karşılığı bedelle şirkete iştirak etti. TCDD'nin % 15 hisseye sahip olduğu şirkette, ROTEM % 50.5, ASAŞ % 33.5, HYUNDAI % 0.5 ve HACO % 0.5 paya sahip bulunuyor.
Ülkemizde teknolojisi bulunmayan her türlü elektrikli tren dizileri, hafif raylı araçlar, hızlı tren setleri, hızlı tren yolcu vagonlarının üretimi, pazarlanması ve satış sonrası hizmet faaliyetlerinde bulunacak olan EUROTEM, ilk etapta 10 milyon USD'lik yatırımla yabancı sermaye girdisi sağlayarak, tesislerini inşa edecektir.
Yılda en az 50 araç üretimi ile faaliyete başlayacak olan şirket, doğrudan 200 dolaylı olarak ta 2000 kişiye istihdam sağlayacak.
Her yıl artmak üzere, ilk yıl % 35- 42 yerli payı ile üretim yapılacak, bunun % 30'u ROTEM'in pazarlama ve satış ağıyla ihraç edilecek.
Temmuz 2007'de üretime geçmesi planlanan fabrika; hükümetin demiryolunu öncelikli sektör olarak ele alması sonucu hızlı tren çağına giren ülkemiz demiryollarının yanı sıra, yerel yönetimlerin raylı sistem araç gereksinimlerini de ihtiyacını karşılayacak, komşu ve bölge ülkelerin taleplerine de cevap verebilecek.
Ülkemizde bir ilk olan Hızlı Tren Fabrikasının faaliyete geçmesiyle birlikte TCDD'nin bağlı ortaklıkları TÜVASAŞ, TÜLOMSAŞ VE TÜDEMSAŞ'ta daha fazla iş imkanı elde edecek, teknolojik olarak yenilenecek, demiryolu/raylı sistem yatırımları artacak, yeni sektörler gelişecek, fiyat avantajı oluşacak, ülkemiz bölgesinde ileri demiryolu sanayinde söz sahibi olacak, önemli bir istihdam imkanı da yaratılacak.
http://www.tcdd.gov.tr/haberler/sakaryatoren.htm