İkinci El Xtrail; Olmayan Katalitik Konvertör Çelişkisi ?..

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan KLL Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 27
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 18,505

KLL

Hayatta en hakiki mürşit ilimdir fendir.
Mesajlar
2,839
Tepkime Puanı
470
Yer
Ankara
İlk elden bilgisi olan varsa cevap yazabilirmi? Bir araç buldum nissan x-trail. kontrollerini yaptırdım araç alınabilecek bir araç ancak

1-LPG takılacağı için
2-15 mayısta muayene olması gerektiği için TUVTURK e gidecek.

Nissan da ekspertiz yaptırdım. genel olarak iyi çıktı. masraf minimum ancak: Eski sahibi içi parçalandığı için katalitik konvertörü söktürmüş ve düz boru taktırmış. gördüğüm kadarı ile ikinci bir oksijen sensörü yok ve içeride de sarı motor kontrol ışığı yanmıyor. Araçta ses vs yok. Zaten Consult denen cihazda arıza da görülmüyor.

Bu araç muayeneden geçermi? Geçmez ise ne yapmalı? aracın motoru 2.0 primera ile aynı. 2.0 başka bir aracın katalitik konvertörü takılırmı? alt devirleri pek bir cansız gibi geldi bana kullanırken. gerçi tork miktarı düşük, pathfinderden sonra normalmidir acaba. kararsız kaldım.
 

Etiketler
Ynt: İkinci El Xtrail; Olmayan Katalitik Konvertör Çelişkisi ?..

bence katalitik konvektör muaynede sorun cıkarmaz aracın eksoz emisyondan gecer haliyle muaynedende aracta cift sensör yoksa katalitige hiç takma devam et takarsan cevreye daha duyarlı olursun fakat lpg kulnacaksan gerek yok zaten
 

Ynt: İkinci El Xtrail; Olmayan Katalitik Konvertör Çelişkisi ?..

lpg takılacak doğrudur. araçta çift sensör varsa ve ikincisi katalitik konvertörden sonra ise, artık orada değil :smiley: aracın marşı, rölantisi güzel boşta gaz yemesi tuhaf değil. yola çıkınca alt devirlerde bana cansız geldi, ama bu pathfinder den sonra böyel gelmiş olabilir ki 2.0 140 hp nissan primera motoru. 1500 kg.(örneğin 150 hp 1.5 ton bmw 520 düz vitesle yeterli bir ivmeye sahipken otomaik olanı resmen yerinde sayıyor ve iki kat benzin harcıyor trafikte) xtrail de şanzumanda 4 ileri klasik tarzda otomatik. gaza basınca tepki hemen var ancak devir artmadan hızlanma zayıf. sanki hava filtresi tıkılı araba gibi. belkide tıkalıdır :smiley: çünkü sahibi pek bakmamış anlaşılan. ayrıca iptal edilen orta susturucu/dahili konvertör alt devir kaybına neden oluyro olamazmı? yani oraya bir sustrucu taksak alt devir canlanırmı?

fiyatı uygun olduğu için alınabilir diye düşündüm, ancak tüvtürk muayenesinden geçip geçmeyeceği sorusu aklımı kurcalıyor. çıkma ama sağlam konvertörler 300 ytl civarıymış. o takılabilir gerekirse.

bilen biri olsada ikinci oksijen sensörü varmı varsa nerede olmalıydı bir söylese. QR20 motor kodu. endonezyada üretilen 2.0 xtraillerde ikinci sensör yokmuş acaba bizdekilerdede olmama olasılığı varmıdır? araçta motor kontrol ışığı yanmıyor artı consult denen test cihazında hiçbir sorun çıkmıyor. sıfır hata motorda.

lpg li pathfinderim varken onda bir grup silindir hemen lean burn hatası veriyrodu lpg yüzünden. yani fakir karışım. birazcık kafam karıştı.
 

Ynt: İkinci El Xtrail; Olmayan Katalitik Konvertör Çelişkisi ?..

TÜVTÜRK te konvektöre bakmadıkları için sorun olmaz
ikinci labda sensörü olan araçlarda konvektörü iptal etmek imkansıza yakın bir olaydır (imkansızdır demiyorum)
çift sensörde birinci konvektörün hemen önünde ikincisi hemen arkasındadır ikinci sensörün asıl işlevi birinci sensörün
dogru çalışıp çalışmadıgını kontrol etmektir
Konvektör iptalinde yerine sadece düz boru takılmışsa düşük devirlerde dekoprasyona sebeb olur buda güç kaybına
konvektör iptallerinde kullanılan özel hazneli tüpler dekomprasyonu önledigi için artı güç alınır
BMW için verdiginiz örnekte otomatik olanın mutlaka bir sorunu vardır çünki düz ve otomatikler arasında 100 km en çok 1,2 litre oynar ve performasları( düz daha iyidir ancak) birbirine çok yakındır
 

Ynt: İkinci El Xtrail; Olmayan Katalitik Konvertör Çelişkisi ?..

cem50, xtraili aldıım, düz boru yerine düzgün bir susturucu taktırdım adamın elinde katalitik konvertör olmadığı için. zaten lpg takacağım için çokta önemli değil karbon monoksit miktarındaki artış.

dün akşam üzeri yağ değiştirdim, ancak şaşkın eleman yağ kapağını takmadığından motor kaputunun içi yağ oldu .bizde basınçlı sıcak su ile temizledik. aynı zamanda bu işlemden önce balata spreyi ile gaz kelebeğinide temizlemiştik. daha önceki arabalarımda olduğu üzere leş gibi duman attıktan sonra normale döndü. öncesinde de sonrasında da hiçbir problem hissetmedim araçta. ancak yola çıkıp hızlanınca motor ışığı yandı. bugün kontrole götürdüm. obd p0420 hatası okuduk. katalitilk konvertör verim değeri eşikten düşük gibi bir çevirisi var açıklamanın. sildik geri geldi birazcık hızlı devirli kullanınca. yeniden sildirdim sakin kullandım hata geri gelmedi. carbon clean yaptırdım.diğer bakımlarım yaptırdım bujileri aynıları ile değiştirdim, yola çıkıp biraz sıkıştırınca ışık yandı. yine cihaza taktık aynı kod. sildik. eve geldim 25 km.hiç sıkıştırmadım ışık filan yok.

şimdi araştırma yaptım.
bu hata katalitik konvertör eskiyince, egzos gazı alakasız biryerden kaçıyorsa, önceki ve sonraki oksijen sensörlerinden biri yada ikisi bozulmaktaysa ortaya çıkarmış. ben arabayı almadan önce satıcıdan habersiz bir vakitte gitmiştim ışık yanmıyordu. sonra başka biir gün gittim arabayı alıp 10 km kadar test ettim çeşitli devir aralılarında. aynı gün 1 saat sonra nissan yetkili servisinde cihaza bağladık ve sorun okunmamıştı. dün aracı satın aldım egzosçuya gittim susturucu taktırdım iş yerime döndüm toplam 50 km yapmışım ışık flan yoktu taki biz motoru yıkayana kadar. araç 121ooo km de.

ne dersiniz sorun ne olabilir?
 



Ynt: İkinci El Xtrail; Olmayan Katalitik Konvertör Çelişkisi ?..

rölanti sensörünü kontrol ettirin sökülebilen bir yapısı varsa sökün uç kısmını temizleyin takın gaz kelebegine yakın bir yerdedir
 

Ynt: İkinci El Xtrail; Olmayan Katalitik Konvertör Çelişkisi ?..

rölanti sensörü ne baktım ama özel birşey göremedim gaz kelebeğine yakın biryerde. elektronik kelebekli zaten. yardımcı olursanız sevinriim. yazınıza göre çok eminmişsiniz gibi geldi bana. nokta atışı yapar gibi. deneyimlediğiniz birşeymi vardı geçmişte bu sensörle ilgili? MAF tan bahsetmiyorsuzdur herhalde değilmi?
 

Ynt: İkinci El Xtrail; Olmayan Katalitik Konvertör Çelişkisi ?..

KLL deneyimim bu tip motorların çalışma ve elektronik yapısının hep bir birine benzemesinden
ve ben dizel benzinli fark etmez elektronik kontrollü motorlardan nefret ederim :smiley:
rölanti sensörü gaz kelebeginin yanında sökülebilir derken iki veya üç vida ile tutturulmuştur yerinden
çıkartıp uç kısmındaki bikmiş kurumları ve girdigi yuvayı solvent bazlı bir kimyasalla nemlendirilmiş bir paçavra,
kagıt mendil türü bir şeyle temizlerseniz arıza lambanız uzunca bir süre yanmaz,bu sorun genelde içersine fazla
miktarda yağ karışmış veya pis benzin kaynaklıdır,yakıt tankınızın dibinde biriken eski benzinlerden kaynaklı yağ
benzeri oluşumlar depo dip kullanımlarında bu birikintinin yakıt kanalına girmesine sebeb oluyor,şase yakıt filtrenizide
kontrol etmenizi öneririm
 

Ynt: İkinci El Xtrail; Olmayan Katalitik Konvertör Çelişkisi ?..

peki bu rölanti sensörünü sökersem bozarmıyım? elimden iş gelirde hiç elektronik kelebekli arabam olmamıştı ondan soruyorum. araç boştayken rölantı 1300 devirde. D ye takınca 900 devirde. sanki biraz yüksek gibi. p0420 hatası gaz kelebeğinin saçmalamasından oluyor olabilirmi yani? ben hiçbirşey temizlemeden önce bu ışık yoktu.
 

Ynt: İkinci El Xtrail; Olmayan Katalitik Konvertör Çelişkisi ?..

aman gaz kelebegini degil rölanti sensörünü sökeceksiniz
rölanti sensörü bozulup dagılacak bir parça degil sızdırmazlık contasına dikkat edin hasarlı ise yenileyin
0,5 cm capında bir ucu vardır o kısmı temizliyorsunuz ucun arkasındaki yayın çalıştıgını kontrol edin
girdigi yuvayı temizlemeyi unutmayın
4 silindirli bir motor devri 800-850 gibi normaldir
 



Ynt: İkinci El Xtrail; Olmayan Katalitik Konvertör Çelişkisi ?..

P0420 hatasının tanımı belli "Catalyst System Efficiency Below Threshold" İkinci Oksijen sensörünün görevi konvertörün düzgün çalışıp çalışmadığını kontrol etmek. Siz konvertör yerine egzoz susturucusu taktığınız için sistem konvertörün arızalı olduğunu belirliyor ve lambayı yakıp bu uyarıyı veriyor. Konvertör sizdeki gibi fazla geçirgen ya da az geçirgense bu arızayı verecektir. Çözüm olarak bir kaç yol denenebilir:

En iyi yol, orjinal konvertör takmak. Daha makul olan yol Bosal gibi firmaların ürettiği uygun olan üniversal konvertörlerden alıp takmak. Denenebilecek ucuz yollardan biri ikinci sensörü biraz uzaklaştırmak. İyi bir egzozcuya gidip ikinci sensörü araya bir boru, bir somun daha v.s. kaynattırarak egzoz gazından az bir şey uzaklaştırıp sanki katalitik çalışıyormuşcasına daha az oksijen koklamasını sağlayarak yanıltmak. Diğer bir yol sensörün ECU.ya gönderdiği sinyalleri değiştirmek; araya bir direnç koydurmak ya da devre yaptırmak. Son verdiğim iki seçenek garanti olmamakla beraber uğraştıracak seçeneklerdir. Üniversal konvertör taktırmanız yakıt tüketiminizede katkı sağlayacaktır.
 

Ynt: İkinci El Xtrail; Olmayan Katalitik Konvertör Çelişkisi ?..

sanıyorumki uğraşmam gerekecek bu ikinci oksijen sensörü yüzünden.

yakıt tüketimi konusundaki yorumunuzu neye istinaden yazdınız? kaybolan alt devir torkunamı?
 

Ynt: İkinci El Xtrail; Olmayan Katalitik Konvertör Çelişkisi ?..

Egzoz sisteminde ki kaçak, susturucuların ya da konvertörün sökülmesi v.s. aracın performansına olumlu yansır ama yakıt tüketimin arttırır. Bazıları çok fazla etkisi olmadığını söylesede sonuçta dolaylı yoldan da olsa motorun dizaynına müdahale edilmiş oluyor...
 

Ynt: İkinci El Xtrail; Olmayan Katalitik Konvertör Çelişkisi ?..

3500 lira olan orijinal katalitik konvertörü almamayı yeğlerim açıkçası. japon arabalarının saçma sapan tasarımları nedeniyle, sık bozulan emisyon sistemleriyle uğraşmak can sıkıcı. eski arabamda çiçek gibi katalitik konvertörlerim (4 adetti V6 olduğundan)duruyorken bu sefer evaporasyon sistemindeki saçma sapan ve "gereksiz" arıza nedeniyle ışık yanmış bende bunun 6 adet ve herbiri 400 ytl olan sensörün değişmesiyle çözülebileceğini öğrenince LPG taktırıp ışığıda sökmüştüm panelin arkasından. tam 90000 km boyunca aracı sorunsuz kullandım aynı zamandada tasarruf ettim. bu aldığım araca da LPG sistemini eninde sonunda takacağım ve zaten çevre temizliği açısından lpg her türlü daha avantajlı. katalitik konvertöre düşen iş zaten neredeyse sıfır. öyle olmasayı evde çay demlerken zehirlenirdik sanırım.

benim bu ışığı sökmeden :smiley: söndürmek için yapabileceğim ne var yardımınızı rica ederim.

biraz sonra becerebilrisem sensörün sinyal kablosundan ve aracın şasesinden voltaj ölçümü yapıp iki sensörün nasıl voltaj ürettiğine bakacağım. bakalım birbirinin kopyasımı.. yani arada katalitik varmı yokmu. yada ikinci sensör saçma sapan bir veri üretiyorsa belkide bozuktur. ilki sağlam ki aracın çalışmasında sorun yok.

not: ik sensör arasındaki katalitik konvertör özel şekilli ve egzos manifolduna entegre. yani tüm egzosun sökülüp catalitik konvertör parçasının oradan çıkartılıp yenilenmesi gerekiyor. ikinci konvertör de mevcut orijinal arabçta am ao da sökülmüş ben muayeneye gireğceim için oraya susturucu taktırdım. alt devir torku yerine geldi.

aklıma gelen şey şu, belkide oksijen sensörleri ve yeni bir standart katalitik konvertör aracın altındaki ikinci katalitik yerine takılabilir ilk katalitik konvertör boş bırakılabilir.
 

Ynt: İkinci El Xtrail; Olmayan Katalitik Konvertör Çelişkisi ?..

3500 TL :eek: ışık yana yana gezerim bende ;D Japon arabası demeyelimde Nissan diyelim bence, sanırım önceki de Nissan'dı, Toyota ve Honda kullanıp bu tip sorun yaşayan duymadım ben şimdiye kadar ama Nissan'da sıklıkla duyuyorum. X-Trail'in de benzer bir sorunu olup yaptırmayan arkadaşımın neden yaptırmadığını anladım şimdi, ama o 1500 TL demişti orjinal katalizöre, 400-500 gibi aynı çapta uygun bir üniversal katalizör bulunur bence, hatta daha ucuza.

Şimdi soruna gelelim; ikinci sensör arızalı olsa sensör arızası verirdi, voltaj ölçerek saptamanız zor. Aracın tamir kataloglarına göre ölçüm yapılması gerekir bir de osiloskopa bağlayıp gözlemlemek gerekir ama bence gerek yok, katalizör iptali mutlaka arıza lambasını yakar. Performans için katalizör söken arkadaşların yaptığı şey araya somun kaynattırarak ikinci oksijen sönsörünü daha az gaz koklayacak hale getirmekti, genellikle işe yarıyor bence bir deneyin, iyi bir egzozcu 20 liraya yapar bu işi. Arıza hafızasını sildirip gözlemleyin zaten normal kulanımda sorun olmuyor, gazlayınca sorun çıkıyordu sanırım. Sensörü yukarı aldığınızda gazlasanızda yoğun egzoz gazına maruz kalmayacak...
 



Ynt: İkinci El Xtrail; Olmayan Katalitik Konvertör Çelişkisi ?..

evet bende bunu düşünüyorum. yani oksijen sensörünü yükseğe almak.

servisin katalitik konvertöre dediği fiyat bu. belki iki katalitiği de kastediğyor ama ne fark eder sonuçta olması gerekenden hayli hayli fazla.
egzos manifoldunun hemen altına bağlı yani susturucu şeklinde değil oksijen sensörlerinin bağlı olduğu parça. ikinci katalitik konvertör ise sadece fazladan emisyon kontrolü için ve aracın altında normalde. ikiside yok bu araçta. ben altına susturucu taktırdım ve alt devirleri geri aldım. ancak tabiki özel şekilli olduğu için ilk katalitik konvertör için yapacak pek fazla birşey yok.LPG taktırdığım zaman zaten emisyon problemi kalmaz çevresel önem açısından ancak orada yanan kontrol ışığı sinirimi bozuyor.

bir obdII cihazı almayı planlıyorum. kendim silerim kodları. ayrıca zaten servis manual ını satın aldım internetten her tür detay var. orada yazdığı şekilde ölçtüm ve ön ve arka sensörün birbirinin aynı voltajı gönderdikleirni gördüm. ilki 0,07 den 0,79 volta ikincisi ise aynı periyotlarla 0,08 den 0,83 volta değişen aralıkta çalışıp birbirini kopyalıyor yani oksijen miktarında değişiklik yok. kat yok ksıaca yada bir kenara sinmiş, çıkışı tıkamasada işini yapmıyor.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,993
Mesajlar
1,526,964
Kayıtlı Üye Sayımız
166,744
Kaydolan Son Üyemiz
özkan5757

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst