Inşaallah Karavan Hayellerim Gerçek Olacak

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan DOKTOR63 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 456
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 120,909
.

Orhan bey,
aslında kastım yapımda sırası gelen kaporta izolasyonuydu.

Yaz ve bahar ayları karavanla yollarda olunduğunda, pencereler için resimlerini gönderdiğiniz ısı ve görüş kaplamaları yerine sadece iç görüşü önleyici perde kullanmak yeterli olmakta. Haliyle bu mevsimlerde geceleri soğuk sorunu yok ve gündüzleri de zaten karavan açık oluyor.

Kısa ve orta vadeli park durumlarında güneşden korunmak için perde kullanmak ise, kurulmaları yerine, tekrar yola çıkarken açılan pencere ve klima dolayısıyla, pratikte her zaman öyle önem kazanmıyor.

Bahsettiklerinizin soğukta kullanımı için yeterli tecrübem olmasa da, yapabildiğim kadarıyla, ayni görüş perdesinin normal kapasiteli bir ıstıcıyla kolaylıkla yetmekte olduğu yönünde.
Hiç izolasyonu olmayan aracımın 4000 e yakın üyeli forumunda, belki inanmayacaksınız ama bu yapının yaşayanlarca, -10 dereceye kadar tamamen yeterli olduğunu defalarca okudum.
Bazen pratik bizi beklemediğimiz derecede şaşırtıyor..
Üstelik onlardan ses izolasyonu için yeterli fayda beklemek de sanırım boşuna olmalı.

Zaten bütün bunlar yüzünden izolasyon için görüşümü “Yapılsın ama abartmaya gerek yok” olarak revize ettim. Tabii doğru malzeme esas.



Bahsettiğiniz kaplamalar ve karavan pencereleri yazılarımdan sonra, umarım bu gidişle benden pek yakında araçlarımızın 5. hatta 4. tekerleklerinin lüzümsuzluğu üzerine de bir yazı beklemiyorsunuzdur ?

Gerçi altmışlı yıllarda Citroen onu da yapmıştı..
Zaten o zamandan beri küçük dilim kayıp...



Video: https://youtu.be/kaN9QkYpawM
 
Son düzenleme:

Etiketler
ilgili
.

@DOKTOR63 ,
kapalı gözenekli FLEX en ideal guruba dahil olsa da fiyat ve uygulayış açısından benim de görüp emin olduğum BİZAFOL gayet uygun bir alternatif sunmakta.
İnceleyin derim.

@terdogan uyguladı ve çok memnun. Ona danışabilirsiniz.
Bence de olumsuz bir tarafı yok.
 


.

Verdiğiniz web adresini inceledim. Sayfada hiçbir Avrupalı profesyonel ve amatör yapımcının yapmadığı yanlışlar yer almakta. Üstelik ilk yapılan karavan çalışması olduğu halde, nedense cesaretle referans modunda yazılmış.

Keçeyi diğer sentetik elyaflı malzemeler gibi izolasyon amaçlı kullanmak neme yataklık edip küf ve pas oluşumunu desteklemesi yüzünden, karavanını kendileri yapanlarca da artık düşünülmemekte.
Bizofol’ü çift kat kullanmak da aslında en az ayni etkiyi verirdi.

İzolasyonda tahliye delikleri kapanmamalı ve izolasyon için kullanılan malzeme tabana yapıştırılmamalı.

Nem bariyeri ise tamen lüzumsuz sınıfında.

Yapılar için akla uygun herşey, karavan dinamiği içinde ayni anlama sahip olmuyor. Yani bire bir uygulanmaları sorunlu.

Doğru ve tecrübeli kaynaklardan araştırmak esas.

.
 
Son düzenleme:

Teşekkür ederim ilk baktığım da oldukça profesyonel gibi geldi imaj yanılta biliyor
 



Klima takıldı ,ustanın dediği gibi rolentide de gayet güzel soğutuyor ,motor da hararet yapmadı şofor ve yan ındaki koltuk için yukarıdan 2 Göz soğutuyor, arka ya da 4 Göz konmuş, karavan ın içinde ki havayı alıp soğutup veriyor, güzel gibi









 
Son düzenleme:

tavsiye ve önerileriniz ışığında yeni bir iç plan çizdim
1:girişi masa nın olduğu kısmı olabildiğince ferah tutmaya çalıştım
2: ranza için aracı inceledim hem sağlam hemde kullanımı rahat olması açısından sabit yatağın üstüne koydum ,kapalı halde (dolap gibi kullanılabilecek)(40x160x40 dolap açıldığında yatak olacak(80x160 yükseklik 50-55 cm)
3:arka taraf çoçukların ön taraf benimle eşim için düşündüm 130*178 cm
masa iniyor+girişte oturma yeri (45x45 yükseklik 40 cm)sağ ve sol kanatlar açılacak ayrıca ikili koltuğun arkasındaki 20*80 dolap kanadı açılacak çok küçük iki lam la ek yapılarak yatağa dönüşmesini planladım singeri ni tek parça düşündüm işim bitince katlar klimanın üstüne koyarım diye düşündüm
4:sabit yatak 142*178 cm
5:buzdolabı dezgah altı yetmeyeceği kanaati oluştu banyonun yanına yerleştirdim
6 ocağı pencereye yakın koydum koku duman kolay tahliye olsun diye

sonuç inşaallah siz değerli dostlardan bu sefer tamam dır demenizi arzu ediyorum.
her plan la dahada güzel oluyor gibi











 

.

Sanırım çoçuk sayınız üç idi ?
5. yatağı arka tarafta ranza şeklinde yukarıda konumlandırmanız, duble yatak altı deposunun küçülmesi yanında, üst dolapları da imkansız kılıyor. Halbuki bu kişi sayısına yeterli miktarda dolap haçmınız olmalı.
Üçüncü çoçuğunuz için şöför mahalli bence daha uygun. Biliyorsunuz olanaklı.
Böylelikle arka taraf bütün olanaklarıyla klasik çözüme kavuşur.

Burada sıra dışı bir önerim; yan dolaplardan sadece tuvalet tarafındakini , iki misli büyüklükte ve tek olarak yaptırmanız. Böylelikle kullanacağınız toplam hacımda değişiklik olmaması yanında, çoçukların burada oturma durumlarına olanak sağlamış olursunuz. Yoksa klasik planda yatakta oturma imkanı yok.
ÖRNEK VİDEO

Diğer bir nokta; tezgahta lavabo ile ocağın yerini değiştirin.
Bu konum klasik planda tehlikeli kabul ediliyor. Rüzgar durumunda kapıyı kapatabilirsiniz.
Aslında kayar kapıya yapılacak pencere daha uygun olurdu.

Çocukların sırtını dayadığı yerde de pencere yaptırmışdınız sanırsam ? Bu durumda tavsiye ettiğim büyük hacımlı dolabın yeri pek ideal kalmayacak galiba. Çünkü yan taraf tezgaha göre dolap yüzünden daha pek ferah olmamalı ?
Ama yine de düşünün derim..
Belki de çoçuklar daha fazla kendi hallerinde kalmak isterler.
 
Son düzenleme:


Merhaba,
Kocaeli ilinde araç projesi çizen mühendisim.
proje onay konusunda görüşebiliriz.

taylan özkan
541 455 25 44
www.aracprojelendirme.com
 


Merhaba,
Kocaeli ilinde araç projesi çizen mühendisim.
proje onay konusunda görüşebiliriz.

taylan özkan
541 455 25 44
www.aracprojelendirme.com
 



Merhaba,
Kocaeli ilinde araç projesi çizen mühendisim.
proje onay konusunda görüşebiliriz.

taylan özkan
541 455 25 44
www.aracprojelendirme.com
.

Taylan bey,

“Araç Projelendirme” başlığı ile bir sayfa açmanız mümkün mü ?
Cevabınızın burada arada kaynama olasılığı var çünkü.

Böylelikle sadece size değil, foruma da faydası daha fazla olabilir. Konu ile ilgili size sorulacak sorular yüzünden sıklıkla uğranılacağından kesinlikle eminim..

.
 

tamamdır.
 


Tuvaleti yerleştireceğin yeri de hesapladın mı? Ayrıca duş gider deliğinin altına "S" koymalısın.
 

Diğer bir nokta; tezgahta lavabo ile ocağın yerini değiştirin.
Bu konum klasik planda tehlikeli kabul ediliyor. Rüzgar durumunda kapıyı kapatabilirsiniz.
Aslında kayar kapıya yapılacak pencere daha uygun olurdu.
Kesinlikle katılıyorum. Kayar kapıdaki pencere yolculuk esnasında, ara yoldan ana yola çıkarken sağ yan-arkadan gelen aracın görünmesini sağlıyor. Yoksa araçlarımız uzun olduğu için görüş alanı yetersiz kalıyor.
Tezgahta ocağın kapıya yakın olması, kamp halindeyken aracın içine girmeden ocağa müdahale etmeyi de sağlıyor. Örneğin kahvaltı sırasında ocaktaki çayı içeri girmeden dışarıdan uzanıp almak mümkün oluyor
 



Gaz tüpü bulunan karavanlarda gece yatarken, yolda giderken tüpün vanasının kapalı olması çok önemli. Gaz tüpünün bulunduğu kutuda vanaya yakın bir yerde, elin girebileceği kadar bir delik açarak vanayı açıp kapatmayı kolaylaştırabiliriz. Açtığımız deliği hava geçirmeyecek şekilde bir kapakla (açılıp kapanabilir) kapatmayı unutmamak lazım.