Jeep 4.7 V8 Performans

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan talhacamlica Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 22
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 18,456

talhacamlica

Ana Kamp
Mesajlar
24
Tepkime Puanı
0
Merhaba arkadaşlar aranıza yeni katıldım, boyle bir konu açılmadığını gördüm sizlerle paylaşmak istedim.

Aracımda hem lpg de (prins), hem benzinde 0-100 değeri 12 sn çıktı. Ancak internette araştırdığım kadarıyla en kötü 7.5 sn olması lazım. 4.7 v8 230hp aracımın bu performans düşüklüğü kafamı karıştırıyor. WJ sahipleri bu konuda bana yardımcı olabilir mi?

Yardımınız için teşekkür ederim.
 

Ynt: Jeep 4.7 V8 Performans

fabrika verileri 9 sn. olması gerekli . aracın yaşını aktarma organlarındaki tahribatı v.s. göz önünde bulundurursak aslında o kadarda kötü değil. lastiklerin durumu bile 1-2 sn fark ettirebilir. ama 10 sn. üzerine çıkmaması gerekli diye düşünüyorum.
 

Ynt: Jeep 4.7 V8 Performans

Fabrika verisi 8.2 sn diyor, youtube da ki videolarda 7.5 sn-8.5 sn arası 0-100 hızlanması. Bir tanıdığım sente ayarı bozuk dedi böyle bir durum olabilir mi sizce?
 

Ynt: Jeep 4.7 V8 Performans

fabrika verisine aldanmamanızı önerim orada yapılan testler prof. sürücülerle en iyi şartlarda yapılıyor. youtube deki vidolarda da aldatma olabilir eğimli yol rüzgar yönü v.s. herşey etkileyebilir. eğer ciddi anlamda bir ölçüm yapılacaksa. aracınızı önce kontrol etmelisiniz.

1- ateşleme elemanları ( bobin buji buji kablosu sensörler v.s. ) tam anlamı ile çalışıyormu. her şey düzgün çalışsa bile buji kabloların yönleri v8 motorlarda çok önemlidir wj de yönleri nasıl bilmiyorum ama zj için kabloların birbirine uzaklık mesafesi v.s. çok uğraşmıştım. ateşlemede etkisi büyük çünkü..

2- aracınızın modelini bilmiyorum ancak varsayalımki 2001 model. şanzıman ve motor bugüne kadar hiç ellenmedi. şanzımandaki aşınmalar motordaki aşınmalar aktarma organlarındaki aşınmalar bu durumu etkileyebilir. hatta belki aracın şanzıman filtresi zamanında değişmedi ise bu bile büyük oranda etkileyebilir performansı.

3- aracın sentesinin atlak olduğunu nasıl tespit ettiler. sadece dinleyerek ve aracı sürerekmi. yoksa aracı test cihazına bağlayıp ateşleme grafikleri motor dönme hızı v.s. incelenerekmi söylendi..

4- yani aracı tam anlamı ile kontrol edip herşeyinin sorunsuz olduğundan emin olun.. ayrıca lastikleriniz ve jantlarınızın orjinal ölçülerde ve hava basınçlarınında üreticinin belirlediği psi de olması gerekir.

5- bence bu 0-100 konusuna pek takılmayın 4x4 araç kullanıyorsunuz. aracın hızını test etmek isteyen arkadaşlarınız varsa alın onları şöyle ufak çaplı bir arazi deneyimi yaşatın.. emin olun daha büyük keyif verecektir size ve arkadaşlarınıza..
 

Ynt: Jeep 4.7 V8 Performans

aracım 2000 model ankarada akgün aydın bakımlı kazasız boyasız bir araba, ankarada bana performans değerlerini verebilecek bir dyno merkezi olmadığı söylendi. O yüzden o dediğiniz grafikleri falan hiç görmedim. Araç geç marş alıyor bu yüzden dinleyerek sente bozuk dediydi tanıdığım. Lastiklerim kışlık ve orjinal boyuttalar. 0-100 konusuna takılmamın neden büyük motorlu ve güçlü bir arabaya sahip olmamdan kaynaklı, bilmiyorum hiç değilse 10 sn olabilirdi :smiley: arazi deneyimini ben çok az yaşadım arkadaşlarımda yaşamasa olur :D Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim
 



Ynt: Jeep 4.7 V8 Performans

geç marş alması ile ilgili bir çok neden olabilir... en basiti krank devir sensörü ... yada ateşleme kaynaklı bakmak lazım. yazlık lastiğe geçtiğinizde tekrar 0-100 ölçümü yapın... 10 sn yakalarsınız.
 

Ynt: Jeep 4.7 V8 Performans

Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. WJ kullanıcısı diğer arkadaşlarda durum nasıl acaba?
 

Ynt: Jeep 4.7 V8 Performans

Drag yarışcısımısınız?? ;D bu değerleri LPG demi yapıyorsunuz, LPG de ise kit bakımlı mı, benzinde denediniz mi, lastiğiniz nasıl, hamuru, ebadı ve tipi ne, hangi zemin şartlarında denediniz, direkt kickdown ilemi denediniz yoksa 1. vites ile kalkıp kendiniz mi yükselttiniz vitesleri, araç yüklümüydü, motor soğukmuydu, aktarma grubunuzun durumu ne, araçtaki sürüş deneyiminiz ne kadardır, vs.vs.vs.. Sonuçta jeep kullanıyorsunuz, bunu da tekrardan hatırlarayım ;D ;D :D
 

Ynt: Jeep 4.7 V8 Performans

Yok yav ne dragı ama sonucunda bi v8 bu:smiley: lpg daha yeni herşeyi sıfır. lpg 12.sn benzin 12.sn. Lastikler kışlık orijinal ebatlar kuru zemin. kickdown ile yaptım 1. ve 2. vites ne işe yarıyo onu bilmiyom daha :smiley: kalkış onlarla da mı yapılıyor? Motor sıcaktı. Aktarma grubunda bi sıkıntı yok bence. 1 ay falan deneyimim ama araba 3 yıldır bizde. Jeep kullanıyorum biliyorum ama v8 ya bu :D
 

Ynt: Jeep 4.7 V8 Performans

v8 olması önemli değil ki. hava filtresi yağlanmış olabilri mesela. direkt olarak performansı düşürür. en basitindne başlayıp iyileştirmek lazım.
 



Ynt: Jeep 4.7 V8 Performans

Bakımları çok titizlikle yapılıyor emin olun bende cıt gelse biraz çekiş düşse götürüyorum, sizin wj niz varsa sizde durum nasıldır acaba? yorumunuz için teşekkür ederim
 

Ynt: Jeep 4.7 V8 Performans

2000 model var 134 bin km de. LPG siz. aracı aldığımda bujiler kötüydü filtre tıkalıydı gaz kelebeği leş gibi kurumluydu. hepsini değiştirdim ve temizledim kendim. ayrıca enjektör temizleyicisi katkılardan kullandım sabit devirli uzun yol sürüşlerimde. araç çok iyileşti ilk haline göre. zaten sabit hız tüketiminden belli oluyor sağlık durumu motorun. ilk kalkışta hantal gibi gelsede devrini bulunca resmen kopup gidiyor. sizin aracınızda belki katalitik konvertörler tıkanmıştır. 0-100 şansım olmadı ancak kick down ile hızlandıracdaksanı hareket halindeyke çok hızlı değiler vites değiştirip hızlanma konusunda. 150 160 bin km den sonra tıkanıyorlar. bazende bozulup egzosu tıkıyorlar. eğer kırık vs değilse temizlenebilir kurumlar. kesinlikle içini boşalttırmayın böyle birşey varsa.
 

Ynt: Jeep 4.7 V8 Performans

Şanzımanı yeni değişti bir sene olmadı bir kaç sıkıntısı vardı onlar halledildi, bakımları tam herhangi bir sıkıntısı yok cidden. 1 ve 2 vites ile (D nin altında) daha iyi kalkış verileri elde edilebildiği söyleniyor sizce de öyle bir durum var mı? Yorumunuza teşekkür ederim
 

Ynt: Jeep 4.7 V8 Performans

daha fazla devir çevireceği için daha hızlı olacaktır bu doğru. yeterki kesiciye sokmayın motoru yoksa vakit kaybı olur hızlanmada.

hatta bir ayak frende diğer ayak gazda aracın devrini bir miktar yükseltebilirseniz durduğunuz yerde tork daha fazla olacağı için 4 teker birden patinaj yaparak kaldırabilirsiniz. ancak aracın bileşenlerine yazık. hiç tavsiye etmem.

v8 sessiz bir motor.bu en keyifli tarafı bence.
 

Ynt: Jeep 4.7 V8 Performans

selamlar 12 sn bence gayet ii sonucta kac yillik arac fabrika verilerini tutturamayabilir... Ben hic denemedim kalkis falan sonucta Jeep...
 




SON KONULAR - FORUM

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,918
Mesajlar
1,525,714
Kayıtlı Üye Sayımız
166,699
Kaydolan Son Üyemiz
adnan86

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst