Merhaba,
Öncelikle geçmiş olsun...
Diferansiyel işi gerçek bilgi gerektiren hassas bir konudur.
1976 yılında 63 Model Chevrolet Impala'nın yanına ek olarak edindiğimiz Fiat 125'in diferansiyeli bir şekilde, büyük olasılıkla benim gençlik yıllarındaki hor kullanmam sonucu ötmeye başladı. 3 kez ayna mahruti değişimi yapıldı, her seferinde 1 ay sonra ötme tekrarladı.
Her yıl Türkiye'ye av için gelen Novara'lı İtalyan arkadaşlarımız bizi 1977 yılında İtalya'ya davet ettiler, bi sene siz gelin dediler, rahmetli babam bana şu arabayla gidin de diferansiyeline orada baktır dedi. Ben de seve seve bu emri yerine getirdim.
İtalya Novara'da aracın diferansiyelin kontrol eden arkadaş az sonra yanıma geldi, elinde bir yaklaşık 4 mm kalınlığında bir pulu (ayna mahruti ayar pulu) bana göstererek sizin Türkiye'dekiler bu pulun fazladan konulduğunu düşünmüşler dedi, aracın diferansiyel arızası sona erdi.
Bu hikayeyi diferansiyel işinin hassaslığını anlatabilmek için anlattım.
Geçtiğimiz yıl modifiye ettiğim ( yasal bir şekilde 4×4 arazi aracı haline getirdiğim) Mazda E2200 minibüsüme kilitli diferansiyel takabilmek için bu konuda epey bir araştırma yaptım, en sonunda araç ile İstanbul'dan Bursa'ya Diferansiyelci Memiş Ustaya gittim.
İşinin ehli olduğunu söyleyebilirim. Bendeki telefon numarası 05326138905 şeklindedir.
Tavsiyem diferansiyelin içini yaptırmanız yönündedir.
Tekrar geçmiş olsun,
İyi günler dilerim.
Mehmet KARALAR