Jeep Cherokee Liberty Kj 2.8 Crd Vites Vuruntu Problemi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan memoris Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 8
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 7,827

memoris

Yeni Üye
Mesajlar
3
Tepkime Puanı
0
2005 model liberty kj aldım ve aranıza katıldım. Aracı aldım ve 1 hafta sonra 2. Vitesten 3. Vitese geçerken bir hafif yığılmaya tık diye bir vuruntu ile geçiyor jeepci bir ustaya gittim. Program attılar geçti gibi oldu. Bikac saat sonra tekrar başladı. Şanzuman indi selonoidler değişti. Bir hafta herşey çok iyi ama bu seferde 120 bin üstüne çıkmıyordu araç basınç sensoru arıza vermiş onuda değiştirdik. 2 gün sonra vuruntu tekrar başladı. En sonunda forumda okuduğum bir yazıda aküden bahsediyordu aküyü değiştirttim 72 amper yerinede 80 amper taktırdım. Herşey çok iyiydi birden vuruntu kesildi ve yakıtım 12 litreye düştü. Ancak 10 gün sonra vuruntu şimdi yine başladı özelliklede ısınınca daha belirginleşiyor. Sizce ne yapmalıyım... cevaplarınız ve önerileriniz için şimdiden teşekkürler.
 

Etiketler
kontrol
şanzıman kontrol ünitesinde problem vardır belki. çok iyi gözlemlemek değişken olmayan koşullarda benzer sürüş sitili ile deneyip tespit etmeye çalışmak lazım. şanzımanın belirgin şekilde geçmeye başlaması balatalarından kaynaklanıyor olabilir. belki de sadece hız sensörleri bozulmuştur. otomatik şanzıman can sıkar.
 

şanzımanı indirince hatanın bulunması gerekliydi bana kalırsa.. hata kodu alıyor musunuz? olası ihtimaller;
->p0700 alıyorsanız eğer bir ihtimal olarak hız sensörlerinden olabilir.
->şanzıman yağına su karışmış olsaydı, şanzımanı indirip açınca fark ederlerdi. onu da eledik. peki ya yağını değiştirdiniz mi? :/
->selenoid kartındaki selenoidler değiştiyse, kartta da problem yoktur, kontrol etmişlerdir.
->aracın kmsi eğer 250bin km civarını geçtiyse türbin yani tork konvektöründen de olabilir.
->yüzük ve baskılar aşınmış olabilir, ama şanzıman indirildi diyorsunuz onları da kontrol etmişlerdir.
->kontrol ünitesinde problem vardır.

kapalı kutu olanlar türbin ve kontrol ünitesi, diğer yerlere iyi bakıldıysa sorun bu ikisinden birindedir.
bunun dışında p0700 alıyorsanız hız sensörleri olabilir.
 

dikkat ederseniz kontrol ünitesi hep resetlendiği için düzeliyor sonra yeniden geri geliyor. demekki sorun kontrol ünitesinde değil kontrol ünitesine etki eden, onu yanıltan sinyallerde yada (-) bağlantısında. 2.8 crd nin şanzımanı 545rfe olması lazım. öyle ise zaten tcm ayrı bir ünite. en kötü servis ödünç bir kontrol ünitesi alıp size verecek. test edip düzeliyormu diye bakacaksınız.
 





klima kompresörün debriyaja benzeyen bir mekanizması var. soketini çıkartıp bir bakın. eğer sigorta atmaz ki tabiki klima çalışmayacak, parçayı değiştirmek lazım.
 

Merhabalar aynı sorunu bende yaşıyorum 2.vitrsden 3.geçişte vuruntu yapıyor diğer başka hiç bir problem yok acaba sorun çözülebildimi
 

Arkadaşlar bu gün şanzıman beynini değiştirdik ve hiç bir sorunum kalmadı. Tesekkurler