95-Grand Cherokee-ZJ-5.2-V8 için yağlar...
95 ZJ 5.2 V8 için:
*Max. Her 10.000-km' de veya max. 6 ayda bir veya arazi sürüşlerinden sonra veya akla geldikçe alt yağlama yapılması gerekiyor....
Önde ve ön şaftta, toplam Sekiz noktada yapılıyor.
NLGI NO.2 EP eşdeğeri olacak veya MOPAR Multi Purpose Lubricant GC-LB eşdeğeri...
Lifti veya kanalı olan benzinliklerde, yağcılarda 10 15 liraya yaptırılır. Yapan adamın başında durmak lazım. Genelde işi savsaklarlar....
*Her 10.000 km.' de veya max 6 ayda bir motor yağı ve filtresi değişmeli....
Aracın üreticisi Doğu Anadolu gibi soğuk yerlerde SAE 5W-30 tavsiye ediyor. Normal mevsimli yerlerde SAE 10W-30. Ama o zamanlar 5 40 yoktu, 10 40' ta. Günümüzde SAE 5w-40 var. İyi olur. Ama bence bu yağ çok ince.
90' lı yıllarda sentetik yağ teknolojisi bu kadar iyi değildi. Dolayısı ile bu motorlar mekanik yağa uygun. Tam sentetik yağ sakın kullanmayın. Motoru kırarsanız. En fazla yarı sentetik yağ kullanın. Ben 87 Bmw 3.20i' ye tam sentetik yağ koydum. Eksozdan yağ dumanı çıkmaya başladı. Yani yağ yakmaya başladı. Hem üstten idiriyor tam sentetik yağı, Hemde yağ segmanından kaçıyor yanma odasına. Mekanik yağ koydum. Beyaz dumanı kesti.
Bizim araçlara ben tüm mevsimlerde SAE 10W-40 öneriyorum.
Ben Amerika üretimi olan Castrol GTX SAE 10W-40 kullanıyorum. Sadece 1 litrelik ambalajı var. Pek ekonomik değil. 4.7 lt. 5lt yağ alır yağ filtresiyle birlikte. 1 litresi 10-euro.
Yağ filtresi: Mopar Pn 5281090-7-euro
*Her 50.000 km'de veya 2 yılda motor soğutma suyu değişmeli. Yarı yarıya Mobil antifiriz ( 9 Lt.si 60TL ) ve Saf su tavsiye ederim.
*Aracın ithalatçısı 20.000 km'de, Amarikan bakım yayınları her 50.000-km.' de ana/otomatik şanzman yağı ve filtresi değişimi tavsiye eder. 5lt civarı yağ alır. Filtre+Mantar conta takımdır. Mantar contayı ilk başta çok sıkmamalısınız. Biraz terleme yapıp damlatacaktır. Sonra biraz sıktırırsınız, kaçak, terleme kesilir. İlk başta sıkmadığınız için yırtılmamış olur.
Şanzman yağı değişiminde bant ayarlamalarını unutmayın ve Over drive yayını kesinlikle kontrol ettirin. Genelde kırılır ve başında durmazsanız/söylemezseniz bakmazlar.
Yağ için MOPAR PLUS 4 ATF 7176 veya eşdeğeri.
Ben TOP1 ATF Multi Vehicle Dextron Type T-4 SP-3 Kullanıyorum. 1 lt.si 7-euro
Filtre ve conta seti 20-euro.
*Aracın ithalatçısı 20.000 km'de, Amarikan bakım yayınları her 50.000-km.' de difransiyel yağı değişimi tavsiye eder. Dana 30 ön 1 Lt. Dana 35 2 Lt yağ alır. Yağı değiştirirken enjöktörle çektirmeyin delikten. Kapağı açtırın ve temizlettirin içini önce. En fazla 10 15 lira sıvı conta parası daha verirsiniz.
Ön Dana 30: 75W-90 API GL-5
Arka Dana 35 : 90W API GL-5
Kilitli dif.'ler için Mopar synthetic gear lubricant veya 15W-140 API GL-5 veya 90lık(75 90 da olur) yağa kilit katkısı eklenir.(mopar)
Benim servisim iki dif.' ede 80W-90 kullanıyor. Sorun yok.
AC Delco 80W-90 dif yağı: 1 lt'si 7 euro.
MOPAR Lİmited Slip Additive: 10 euro.
*Her 50.000 km' de veya 2 yılda fren hidroliği değişmeli. Bizim araçlarda DOT3 yazıyor, ama o yıllarda DOT4 yoktu. Daha iyi DOT4. Ama karıştırılmayacak ikisi.
DOT4, DOT3 yerine kullanılabilir. DOT3, DOT4 yerine kullanılamaz.
MOBIL DOT4 Tavsiye ederim: 8 euro.
*Her 50.000 km' de veya 2 yılda direksiyon yağı değişmeli.
Dextron 3, Dextron 4 olur...... 4 tavsiye ederim. Karıştırmayın... 1lt' si: 7 euro.
*Her 50.000 km' de aktarma kutusu/arazi şanzmanı yağı değiişmeli.
Mopar transfer case sıvısı veya eşdeğeri. 1.5lt. felan alıyor. Lt'si: 7 euro.
Yukarıdaki fiyatlar PAHALI, farkındayım. Yağcılardan 1/4 ucuza alabilirsiniz.
Tüm periyodik bakım kriterlerini v.s. ayrı bi konuda detaylı yazıcam vakit bulunca...
Kolay gelsin...