Merhaba sevgili Gezenbilir ailesi. 2004 model 84000km 2.0 HDI aracımda çok ilginç bir arızayla uğraşıyorum. Konuyla tecrübesi olan ustalardan yardım istiyorum.
Araç soğukken hiç bir sorun yok ama 10 ila 20 km gidip motoru ısıttıktan sonra stop edip 10 dakika sonra çalıştırmak istediğimde motor marş basıyor ama çalışmıyor. Hiç bir şey yapmayıp soğumasını beklersem sorunsuz çalışıyor. Soğumasını beklemeden hafif vurdurunca da çalışıyor. Kontrol ettiğim yerler marş motoru, kontak termiği, pompa basınç sensörü ama bir sonuç elde edemedim.
Yardımınız için şimdiden teşekkürler.
Aytekin.
Sorunuza en iyi cevap verecek kişi 4L - Çağlar ama burayı görür mü bilmem, isterseniz özelden mesaj atın.
Ayrıca HDI ler hep 2002-2003 oluyor, 2004 de varmış demek. HDI almayı planlayan biri olarak, bunu gördüğüm iyi oldu.
formda bir yerde okumuştum.
fazla gaz akışından motor soğukken sorun olmaz ama motor ısınınca geç çalışırmış.
zira aynı olay benim araçtada var ve fazla yaktığınıda biliyorum.
dediğim gibi bende henüz baktırmadım belki bilgi işinize yarar dedim.
formda bir yerde okumuştum.
fazla gaz akışından motor soğukken sorun olmaz ama motor ısınınca geç çalışırmış.
zira aynı olay benim araçtada var ve fazla yaktığınıda biliyorum.
dediğim gibi bende henüz baktırmadım belki bilgi işinize yarar dedim.
araçlar aynı olmayabilir ama benim suzuki samuraimdede aynı sorun var motor sıcakken marş gayet hızlı çevirmesine ragmen çalışmıyor gaz ayarını biraz kurcalıyayım bakayım bilginiz için teşekkürler
Aracınız hakkında bilgim olmamakla birlikte, sizinkine benzer bir durum benim araçta da (Alfa Romeo 156) meydana geliyordu. Sorunun kaynağı olarak ateşleme sensörü arızası tespit edilmişti. Sensör değiştikten sonra sorun çözülmüştü. Fikir vermesi açısından yazmak istedim.
Arkadaşlar araç sahibi arkadaş sorunun kaynağını bulduğunu başka bir forumda yazmış, birinin işine yaraer diye buraya kopyaladım.
"Sorunun kaynağını buldum 2 numaralı 1980F kodlu enjektor isininca kaçırdığı için basinç düşüklüğü nedeniyle çalışmıyormuş" (alıntı)