Kale Mi Kada Mı?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Travis Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 26
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 12,753



Ustaların 1. amacı sizin sorununuzu çözmek falan değildir, Müşteriyi sağmakta sürekliliği sağlamaktır. bu sebepten çözüme en uzak ihtimalden başlayıp, asıl çözümünü en sona saklarlar. (ustanın tanıdık olması bu durumu değiştirmez daha vahim yapar)


Termostatı değiştirdiniz mi?
Müşürü değiştirdiniz mi?
Fan motorunun doğru zamanda otomatik devreye girdiğini kontrol ettiniz mi?
Devirdaim kayışının gerginliğini kontrol ettiniz mi?

Bunları yaptığınızda büyük ihtimal sorununuz çözülmüş olacak.

Radyatör delik değil ise boşu boşuna yeni radyatör almayın.(delik olsa bile kurtarıyorlar)
antifirizsiz kullanmayacağınız için kireç falanda yoktur, ama size yine Eskisine kireç temizliği yapın devam edin.
 

Termostatı değiştirdiniz mi?
Müşürü değiştirdiniz mi?
Fan motorunun doğru zamanda otomatik devreye girdiğini kontrol ettiniz mi?
Devirdaim kayışının gerginliğini kontrol ettiniz mi?

Özellikle ustalar konusunda dili gayet yanmış biri olarak söylüyorum, haklısınız. Yani şöyle ki, yönlendirildiğiniz her ustaya güvenmemeniz gerektiğini daha ilk servis maceramda yaşadım.

Yalnız şu an için bu tür yönlendirmelere kulak kabartmaktan da başka çarem yok maalesef. Çünkü motor-mekanik konusundaki tecrübelerim henüz başlangıç seviyesinde... Hal böyle olunca, her söylenene/tavsiye edilene yönelmek zorunda kalıyorum. Artık karşımdaki "usta"nın insafına kaldık..

Yukarıda alıntıladığım sorularınız benim de kafamı kurcalayan hususlardan. Termostat ve müşürü değiştirmek bir yana (onu ustalar vasıtasıyla yapacağım artık ) fan motorunun zamanlaması ve devirdaim kayışının gerginliğini kontrol ederken nelere dikkat etmeliyim, bunlar nasıl olmalı, bilginiz var mıdır?

Ona göre listedeki iki başlığı belki kontrol edip tecrübe haneme de bir iki bilgi eklemiş olurum.

İlginize çok teşekkür ederim.
 

Uzun bir aradan sonra tekrar selamlar herkese..

Bizim kız yine sukoyu verdi.. Daha önce de belirttiğim gibi radyatör + alt/üst hortumlar değiştiğinde arabanın hararet problemini çözmüştük. Gerçi sıkışık Çanakkale feribot trafiğinde biraz orta ibreyi (120F) geçtiği zamanlar oldu, o zamanlar aracın yaşına ve benden önceki sahibinin özensiz kullanımına bağlı şeyler olduğunu düşünmüştüm.
Ama en son bir iki ay önce (hava serindi, en azından yaz ayı değil) E-6 karayolunda yine trafiğe takıldık; yaklaşık 1,5-2 saat kadar... Hararet dur-kalklarda yine ibrenin orta seviyesinden üstlere çıkmaya başladı. Hatta bir süreliğine kenara çekip rolantide beklettim. Hafiften trafik de açıldığında yola koyulduk mu, hararet yine eski değerine iniyordu... Tâ ki geçtiğimiz pazar gününe kadar...

Üsküdar/Acıbadem'den Beylikdüzü tarafına gideceğiz; arabayı çalıştırdım, bir kaç haftadır yatırmama rağmen tek marşla çalıştı, sorun yok...

Altunizade yoluna tam sapacaktım ki, baktım gaz pedalına her basışımda hararet ibresi de 120F'nin üstüne çıkmaya başlıyor. Frene basıp durdurduğumda ise ibre tam ortada... Sıkışık trafikte de değilim, yol neredeyse boş sayılır.

Sanırım @memret beyin sıraladığı diğer işlerin de yapılması/kontrolü gerekiyor.

Bu işler haricinde başka yapılması gereken işlem/ler var mıdır, ne dersiniz?

Son olarak, en uygun termostat hangisidir, internetten baktığımda 71C olan da var, 90C olan da.. Aralarındaki fark nedir açıkçası bilemiyorum. (Bilmeyenler için tekrar yazayım, aracım 96 model 5.2L - Atiker LPG kiti mevcut)
 


210 demek istediniz sanırım zira 120 f yaklaşık 50 c dereceye tekabül ediyor.
hararetin birçok nedeni olabilir. iyi bir ustanın bakması lazım.
termostat alıcaksan 90 derecelik olanı almanı öneririm. (hard offroad yapmıyor isen). zira fabrika çıkışı zaten 90 derece. ben orjinal kullanma taraftarıyım.
 




Aynen üstat, 210F, ben yanlış yazmışım.. :/
 


Son bir soru daha sorabilir miyim?

Kimi, orjinali 81C diyor kimi ise 90C.. Ciddi bir fark mıdır bu, ne dersiniz?
 



Ne öğrendiysem pek çok bilgiyi buradan aldım; yardımlarınız için çok teşekkür ederim.
 



Yazın 80,kışın 90 kullanılabilir mesela. Tamamen sağlıklı bir soğutma sistemi hararet yapmaz kolay kolay ama LPG li ve sıkışık trafiğe çok giren bir ZJ de yazın 80 lik termostat iyi oluyor.