Kale Mi Kada Mı?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Travis Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 26
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 11,042
Selamlar herkese,

Forumu özellikle yakından takip edenlerden en az birkaçı 96 model Grand Cherokee marka minnağımla başımdan geçenleri bilir... Kısaca bahsedeyim; henüz sene-i devriyesini tamamlamamış GC maceram yarı yarıya dert ve keyifle devam etmekte. Başlıca sorunlarımdan biri de özellikle son Tekirdağ/Uçmakdere yolculuğunda (geçen Kurban Bayramı - ikinci günüydü...) vücudumun her yerinden soğuk terler boşaltan hararet problemi...

Aslında sorun ta başında kendini göstermişti ya neyse, bu yarı-uzun serüveni de, off-road, 4x4 macerasına katılmayı düşünen arkadaşlara klavuz olabilir düşüncesiyle ayrı bir konu başlığı altında yazmayı düşünüyorum, uzatmayayım.

Maslak Oto Sanayii'de tavsiye üzerine gittiğim bir usta var. Aracın hararet problemi olarak radyatör değişimini ya da tamirini şart koştu.

Bakır radyatörün, kullanım alışkanlıklarını kafamda genelleyecek olursam, alüminyuma nazaran daha kullanışlı olduğu kanısına varıyorum. Ama diğer taraftan sizlerin de yorumunu bilmek güzel olacaktır. Konu ile ilgili bilgisi olan var mıdır acaba?

Yaman JEEP'ten aldığım fiyat Kada marka 3 sıra zigzag radyatör için 1.300TL... Bunu tercih etmek istiyorum çünkü ustanın radyatörcüsünden tamir için aldığı fiyat 1.200TL - şu anki orjinal olmayan radyatörümün peteğinin değişmesinden ibaret. Tamirine 1.200TL vereceğime, üstüne bir de 140TL kapak değişimi için artı para ödeyeceğime tutar, kapağı da dahil, kullanılmamış, bakır, hem de 3 sıra bir radyatör alırım diye düşünüyorum. Siz ne dersiniz?

Son olarak kafamı en çok kurcalayan, konu başlığını da bu şekilde atmış olmama sebep soruya...

Ben ustaya "abi ben 0 bir radyatör buldum, sen hiç tamirine girişme" dediğimde bulduğumun eğer Kada'ysa pek tavsiye etmeyeceğini, vakti zamanında kendi aracında neredeyse 900TL'lik sorun çıkardığını belirtti. Tam olarak sorunu inanın anlatamam, çünkü motor-mekanik bilgim şu an için çok az; anlayamadığım bir şeyin detaylarını da hiç hatırlayamıyorum, mazur görün lütfen.

Son olarak usta şöyle söyledi, Kale bulursan o iyi, onu tavsiye ederim..

Konuyla ilgili bilgisi olan var ve paylaşırsa çok sevinirim.

Kale mi, Kada mı?.. Yoksa "Yaw ne farkeder!" mi?..



Ustaların 1. amacı sizin sorununuzu çözmek falan değildir, Müşteriyi sağmakta sürekliliği sağlamaktır. bu sebepten çözüme en uzak ihtimalden başlayıp, asıl çözümünü en sona saklarlar. (ustanın tanıdık olması bu durumu değiştirmez daha vahim yapar)


Termostatı değiştirdiniz mi?
Müşürü değiştirdiniz mi?
Fan motorunun doğru zamanda otomatik devreye girdiğini kontrol ettiniz mi?
Devirdaim kayışının gerginliğini kontrol ettiniz mi?

Bunları yaptığınızda büyük ihtimal sorununuz çözülmüş olacak.

Radyatör delik değil ise boşu boşuna yeni radyatör almayın.(delik olsa bile kurtarıyorlar)
antifirizsiz kullanmayacağınız için kireç falanda yoktur, ama size yine Eskisine kireç temizliği yapın devam edin.
 

Etiketler
Termostatı değiştirdiniz mi?
Müşürü değiştirdiniz mi?
Fan motorunun doğru zamanda otomatik devreye girdiğini kontrol ettiniz mi?
Devirdaim kayışının gerginliğini kontrol ettiniz mi?

Özellikle ustalar konusunda dili gayet yanmış biri olarak söylüyorum, haklısınız. Yani şöyle ki, yönlendirildiğiniz her ustaya güvenmemeniz gerektiğini daha ilk servis maceramda yaşadım.

Yalnız şu an için bu tür yönlendirmelere kulak kabartmaktan da başka çarem yok maalesef. Çünkü motor-mekanik konusundaki tecrübelerim henüz başlangıç seviyesinde... Hal böyle olunca, her söylenene/tavsiye edilene yönelmek zorunda kalıyorum. Artık karşımdaki "usta"nın insafına kaldık.. :smiley: :smiley:

Yukarıda alıntıladığım sorularınız benim de kafamı kurcalayan hususlardan. Termostat ve müşürü değiştirmek bir yana (onu ustalar vasıtasıyla yapacağım artık :smiley: ) fan motorunun zamanlaması ve devirdaim kayışının gerginliğini kontrol ederken nelere dikkat etmeliyim, bunlar nasıl olmalı, bilginiz var mıdır?

Ona göre listedeki iki başlığı belki kontrol edip tecrübe haneme de bir iki bilgi eklemiş olurum.

İlginize çok teşekkür ederim.
 

Uzun bir aradan sonra tekrar selamlar herkese..

Bizim kız yine sukoyu verdi.. :smiley: Daha önce de belirttiğim gibi radyatör + alt/üst hortumlar değiştiğinde arabanın hararet problemini çözmüştük. Gerçi sıkışık Çanakkale feribot trafiğinde biraz orta ibreyi (120F) geçtiği zamanlar oldu, o zamanlar aracın yaşına ve benden önceki sahibinin özensiz kullanımına bağlı şeyler olduğunu düşünmüştüm.
Ama en son bir iki ay önce (hava serindi, en azından yaz ayı değil) E-6 karayolunda yine trafiğe takıldık; yaklaşık 1,5-2 saat kadar... Hararet dur-kalklarda yine ibrenin orta seviyesinden üstlere çıkmaya başladı. Hatta bir süreliğine kenara çekip rolantide beklettim. Hafiften trafik de açıldığında yola koyulduk mu, hararet yine eski değerine iniyordu... Tâ ki geçtiğimiz pazar gününe kadar...

Üsküdar/Acıbadem'den Beylikdüzü tarafına gideceğiz; arabayı çalıştırdım, bir kaç haftadır yatırmama rağmen tek marşla çalıştı, sorun yok...

Altunizade yoluna tam sapacaktım ki, baktım gaz pedalına her basışımda hararet ibresi de 120F'nin üstüne çıkmaya başlıyor. Frene basıp durdurduğumda ise ibre tam ortada... Sıkışık trafikte de değilim, yol neredeyse boş sayılır.

Sanırım @memret beyin sıraladığı diğer işlerin de yapılması/kontrolü gerekiyor.

Bu işler haricinde başka yapılması gereken işlem/ler var mıdır, ne dersiniz?

Son olarak, en uygun termostat hangisidir, internetten baktığımda 71C olan da var, 90C olan da.. Aralarındaki fark nedir açıkçası bilemiyorum. (Bilmeyenler için tekrar yazayım, aracım 96 model 5.2L - Atiker LPG kiti mevcut)
 


Uzun bir aradan sonra tekrar selamlar herkese..

Bizim kız yine sukoyu verdi.. :smiley: Daha önce de belirttiğim gibi radyatör + alt/üst hortumlar değiştiğinde arabanın hararet problemini çözmüştük. Gerçi sıkışık Çanakkale feribot trafiğinde biraz orta ibreyi (120F) geçtiği zamanlar oldu, o zamanlar aracın yaşına ve benden önceki sahibinin özensiz kullanımına bağlı şeyler olduğunu düşünmüştüm.
Ama en son bir iki ay önce (hava serindi, en azından yaz ayı değil) E-6 karayolunda yine trafiğe takıldık; yaklaşık 1,5-2 saat kadar... Hararet dur-kalklarda yine ibrenin orta seviyesinden üstlere çıkmaya başladı. Hatta bir süreliğine kenara çekip rolantide beklettim. Hafiften trafik de açıldığında yola koyulduk mu, hararet yine eski değerine iniyordu... Tâ ki geçtiğimiz pazar gününe kadar...

Üsküdar/Acıbadem'den Beylikdüzü tarafına gideceğiz; arabayı çalıştırdım, bir kaç haftadır yatırmama rağmen tek marşla çalıştı, sorun yok...

Altunizade yoluna tam sapacaktım ki, baktım gaz pedalına her basışımda hararet ibresi de 120F'nin üstüne çıkmaya başlıyor. Frene basıp durdurduğumda ise ibre tam ortada... Sıkışık trafikte de değilim, yol neredeyse boş sayılır.

Sanırım @memret beyin sıraladığı diğer işlerin de yapılması/kontrolü gerekiyor.

Bu işler haricinde başka yapılması gereken işlem/ler var mıdır, ne dersiniz?

Son olarak, en uygun termostat hangisidir, internetten baktığımda 71C olan da var, 90C olan da.. Aralarındaki fark nedir açıkçası bilemiyorum. (Bilmeyenler için tekrar yazayım, aracım 96 model 5.2L - Atiker LPG kiti mevcut)
210 demek istediniz sanırım :smiley: zira 120 f yaklaşık 50 c dereceye tekabül ediyor.
hararetin birçok nedeni olabilir. iyi bir ustanın bakması lazım.
termostat alıcaksan 90 derecelik olanı almanı öneririm. (hard offroad yapmıyor isen). zira fabrika çıkışı zaten 90 derece. ben orjinal kullanma taraftarıyım.
 



210 demek istediniz sanırım :smiley: zira 120 f yaklaşık 50 c dereceye tekabül ediyor.
hararetin birçok nedeni olabilir. iyi bir ustanın bakması lazım.
termostat alıcaksan 90 derecelik olanı almanı öneririm. (hard offroad yapmıyor isen). zira fabrika çıkışı zaten 90 derece. ben orjinal kullanma taraftarıyım.

Aynen üstat, 210F, ben yanlış yazmışım.. :/ :smiley:
 

210 demek istediniz sanırım :smiley: zira 120 f yaklaşık 50 c dereceye tekabül ediyor.
hararetin birçok nedeni olabilir. iyi bir ustanın bakması lazım.
termostat alıcaksan 90 derecelik olanı almanı öneririm. (hard offroad yapmıyor isen). zira fabrika çıkışı zaten 90 derece. ben orjinal kullanma taraftarıyım.

Son bir soru daha sorabilir miyim? :smiley:

Kimi, orjinali 81C diyor kimi ise 90C.. Ciddi bir fark mıdır bu, ne dersiniz?
 






Yazın 80,kışın 90 kullanılabilir mesela. Tamamen sağlıklı bir soğutma sistemi hararet yapmaz kolay kolay ama LPG li ve sıkışık trafiğe çok giren bir ZJ de yazın 80 lik termostat iyi oluyor.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,448
Mesajlar
1,518,093
Kayıtlı Üye Sayımız
172,103
Kaydolan Son Üyemiz
tolgacevik

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst