Kamper'de Cumba (Slide out) Uygulaması Yapılabilirmi ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan oralulkumen Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 100
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 43,767

oralulkumen

Kamp I
Mesajlar
131
Tepkime Puanı
3
Yer
Ayvalık-Balıkesir
Herkese selamlar,
Son bir aydır ilgili başlıkları okuyorum ve gerçekten çok faydalandım. Okuduklarımın ışığında bir PSA araç edinmeye karar verdim, muhtemelen 2007 Ducato olacak. Karar vermekte zorlandığım ise boyut. Uzun süreli seyahatlerin (3-6 ay) yanında dağ yollarında da rahatlıkla kullanabileceğim, en rahat bir şekilde şehirlerde de park edebileceğim bir araç olsun istiyorum. Geçmişte kullandığım en uzun araç 4,5m Defender 110 du. Ducato 12m3 lük 2007 bir aracın 5,5 m civarında olacağını tahmin ediyorum. Araç boyu bilgisine ulaşamadım, bilen var nı?. Araç boyunu gereksiz yere mi sorun ediyorum, tecrübeleriniz ile aydınlatmanızı diliyorum.
İkinci konu ise 12 m3 lük bir aracın uzun süre yaşamak için biraz küçük olması, ancak 13-15 m3 araçlarında çok uzun olması. Çeşitli yabancı sitelerde oturma grubunu slide out uygulamasıyla park halindeyken aracın dışına taşırdıklarını, gerektiğinde ikinci yatak ta olabilen ferah bir orta mekan yarattıklarının örneklerini gördüm. Aranızda bu tür bir uygulamayı denemiş olan var mı?
Sevgiler saygılar,

Read more: http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=11651.2820#ixzz2rb17tvEI
 

Etiketler
araç
oralulkumen' Alıntı:
Herkese selamlar,
Son bir aydır ilgili başlıkları okuyorum ve gerçekten çok faydalandım. Okuduklarımın ışığında bir PSA araç edinmeye karar verdim, muhtemelen 2007 Ducato olacak. Karar vermekte zorlandığım ise boyut. Uzun süreli seyahatlerin (3-6 ay) yanında dağ yollarında da rahatlıkla kullanabileceğim, en rahat bir şekilde şehirlerde de park edebileceğim bir araç olsun istiyorum. Geçmişte kullandığım en uzun araç 4,5m Defender 110 du. Ducato 12m3 lük 2007 bir aracın 5,5 m civarında olacağını tahmin ediyorum. Araç boyu bilgisine ulaşamadım, bilen var nı?. Araç boyunu gereksiz yere mi sorun ediyorum, tecrübeleriniz ile aydınlatmanızı diliyorum.
İkinci konu ise 12 m3 lük bir aracın uzun süre yaşamak için biraz küçük olması, ancak 13-15 m3 araçlarında çok uzun olması. Çeşitli yabancı sitelerde oturma grubunu slide out uygulamasıyla park halindeyken aracın dışına taşırdıklarını, gerektiğinde ikinci yatak ta olabilen ferah bir orta mekan yarattıklarının örneklerini gördüm. Aranızda bu tür bir uygulamayı denemiş olan var mı?
Sevgiler saygılar,

Oral'cığım Hoş geldin!

Senin yaşam tarzına PSA'ların pek uyacağını sanmam. Benim önerim yine Land Rover üzerine yapılan karavanlara bakman ama artık daha yavaş bir hayat yaşayacağım dersen bilemem.

Slide-out'ları unut. TRde yapan yok. Artı yurt dışı fiyatları FECİ! Çok zorda kalırsan çadır ilavesi düşünebilirsin.

Araç olarak 15 ve 17m3'lerin arka tekerlekten sonrası fazla uzun. (12 ve 13m3'ler arasında fazla bir fark yok diye biliyorum.) Dağ-bayır-yayla yollarında hem yaklaşma açısı (arka taraf sürtüyor) hem de sert virajlar (tekerleklerin birisi boşa düşebiliyor, bu sorun diğerlerinde de karşına çıkabilir; tek çözümü 4x4) açısından sorun.

Aracın teknik özellikleri şurada var: http://www.medosotomotiv.com.tr/ticari/fiat/ducato-van/teknik-ozellikler/
Buradaki bilgilere göre toplam uzunluk yaklaşık 6m görünüyor.

2007 tercih etmenin sebebi sanırım 5 yaş meselesi. Artık 2014'te olduğumuza ve araçlar model yılından bir önceki yılda trafiğe çıktıklarına göre, 2009 yılında trafiğe çıkmış 2010 model bir araç senin için daha iyi olur diye düşünüyorum. (Benimkisi 2009 Eylül trafiğe çıkışlı 2010 model örneğin.) Bu da hem yeni kasa, hem 13m3 demek. Ama işin maliyet tarafını bilemem. O da ayrı bir tercih sorunu.

Tavsiyem acele etmeden, güzel bir araç düşünceye kadar sabırla beklemen. Şimdiden bol şans diliyorum.
 

Sağolasın Bekir :smiley:
Yıllar geçse de benzer insanlar bir yerlerde yeniden kümeleniyorlar.
İlk Land Rover üzerinden düşündüm fakat yeni bir tane edinmenin bedeli çok yüksek, eskilerle neler çektiğimi ben biliyorum, çok fazla yakıyorlar, konforsuz, hacim uzun süre yaşamak için çok ufak. Eee yıllar da geçiyor, bel ağrır, boyun ağrır, diz ağrır, yaşımız artık biraz daha konfor gerektiriyor :smiley:
Gönderdiğin link e bakmıştım, bunlar yeni kasaların boyları, bu kasalar ve boylar hangi yıldan sonra geçerli bilemedim?
Satılık ilanlarında bu listede olmayan 12 m3 ler var, bunların boylarını bulamadim?
Araç fiyatının 25.000 i geçmesini pek istemiyorum.
Senin araç 13m3 lük anladığım ve 6m uzunluğunda, hangi yollarda sorun yaşadın, paylaşabilir misin?

Slide out konusunda internet üzerinden örneklere baktım, çok aklıma yattı aslında. Seyfettin beyin kapıyı sol taraftan açmış olması da bir ışık oluşturdu kafamda, bu durumda ana kayar kapıyı slide out olarak dönüştürebilirmişim gibi geldi bana? Son yıllarda Aselsan için o kadar garip tasarımlar ve prototiplerle uğraşıyorum ki anlatamam, Ostim de bu konularda münbit bir mevki, çalıştığım alt yüklenicilerle birlikte yapabilirmişim gibi geldi ancak gözüm de korkmuyor değil. :smiley:

Bunun yapılabilirliği yada yapamayacağım kararı araç boyunu belirleyecek sanırım.

Sevgiler.
 

oralulkumen' Alıntı:
Sağolasın Bekir :smiley:
Yıllar geçse de benzer insanlar bir yerlerde yeniden kümeleniyorlar.
İlk Land Rover üzerinden düşündüm fakat yeni bir tane edinmenin bedeli çok yüksek, eskilerle neler çektiğimi ben biliyorum, çok fazla yakıyorlar, konforsuz, hacim uzun süre yaşamak için çok ufak. Eee yıllar da geçiyor, bel ağrır, boyun ağrır, diz ağrır, yaşımız artık biraz daha konfor gerektiriyor :smiley:
Gönderdiğin link e bakmıştım, bunlar yeni kasaların boyları, bu kasalar ve boylar hangi yıldan sonra geçerli bilemedim?
Satılık ilanlarında bu listede olmayan 12 m3 ler var, bunların boylarını bulamadim?
Araç fiyatının 25.000 i geçmesini pek istemiyorum.
Senin araç 13m3 lük anladığım ve 6m uzunluğunda, hangi yollarda sorun yaşadın, paylaşabilir misin?

Slide out konusunda internet üzerinden örneklere baktım, çok aklıma yattı aslında. Seyfettin beyin kapıyı sol taraftan açmış olması da bir ışık oluşturdu kafamda, bu durumda ana kayar kapıyı slide out olarak dönüştürebilirmişim gibi geldi bana? Son yıllarda Aselsan için o kadar garip tasarımlar ve prototiplerle uğraşıyorum ki anlatamam, Ostim de bu konularda münbit bir mevki, çalıştığım alt yüklenicilerle birlikte yapabilirmişim gibi geldi ancak gözüm de korkmuyor değil. :smiley:

Bunun yapılabilirliği yada yapamayacağım kararı araç boyunu belirleyecek sanırım.

Sevgiler.

Selam,

Ben henüz çok fazla (asfalt dışında) yol yapmadığım için pek bir sorunla karşılaşmadım. Ama kamyonetimin kuyruk uzunluğunun sorunlarını biliyorum. 15 ya da 17m3'lerden bu yüzden uzak durdum. Dik bir yerlere tırmanmaya kalktığında ya da son inişte arka kuyruk kısmı sürtebiliyor. Kamyonetin arka tamponu metal olduğu için pek sorun yaratmıyor ama PSA'larda aynı şeyin olacağını sanmam.

12m3 araçların boyu için Atila beyin (atiladi) yaptığı araçların çizimlerine bakabilirsin. Yeni kasalar yanlış bilmiyorsam 2007 ve sonrasını kapsıyor.
 

Bir ara sanırım Atilla'nın yayınladığı ölçülendirme. Bilgisayarıma kaydetmişim. :smiley:

PSA ölçü.jpg
 



oralulkumen' Alıntı:
Sağolasın Bekir :smiley:
Yıllar geçse de benzer insanlar bir yerlerde yeniden kümeleniyorlar.
İlk Land Rover üzerinden düşündüm fakat yeni bir tane edinmenin bedeli çok yüksek, eskilerle neler çektiğimi ben biliyorum, çok fazla yakıyorlar, konforsuz, hacim uzun süre yaşamak için çok ufak. Eee yıllar da geçiyor, bel ağrır, boyun ağrır, diz ağrır, yaşımız artık biraz daha konfor gerektiriyor :smiley:
Gönderdiğin link e bakmıştım, bunlar yeni kasaların boyları, bu kasalar ve boylar hangi yıldan sonra geçerli bilemedim?
Satılık ilanlarında bu listede olmayan 12 m3 ler var, bunların boylarını bulamadim?
Araç fiyatının 25.000 i geçmesini pek istemiyorum.
Senin araç 13m3 lük anladığım ve 6m uzunluğunda, hangi yollarda sorun yaşadın, paylaşabilir misin?

Slide out konusunda internet üzerinden örneklere baktım, çok aklıma yattı aslında. Seyfettin beyin kapıyı sol taraftan açmış olması da bir ışık oluşturdu kafamda, bu durumda ana kayar kapıyı slide out olarak dönüştürebilirmişim gibi geldi bana? Son yıllarda Aselsan için o kadar garip tasarımlar ve

prototiplerle uğraşıyorum ki anlatamam, Ostim de bu konularda münbit bir mevki, çalıştığım alt yüklenicilerle birlikte yapabilirmişim gibi geldi ancak

gözüm de korkmuyor değil. :smiley:

Bunun yapılabilirliği yada yapamayacağım kararı araç boyunu belirleyecek sa

nırım.

Kafa kagidim yada vatandaslik numaramin eski olmasi nedeniyle size Oral diye sesleniyorum,
Ostim de is goruyormussunuz, bir kus ucusu kadar yakiniz anlasilan.
Ya bir bardak caya davet edin,ya da cay icmeye buyrun derim.
Atisan sitesindeyim,
Selamlar,basarilar dilegimle.
506 747 3333

Sevgiler.
 


Seyfettin bey, teşekkür ederim, aradım ulaşamadım. Görüşmek üzere.

Bekir, ölçuleri fsirin paylaştı, ona da teşekkür ederim, seçimim 12m3 yada 13 m3 olacak gibi gözüküyor.
 

oralulkumen' Alıntı:
Seyfettin bey, teşekkür ederim, aradım ulaşamadım. Görüşmek üzere.

Bekir, ölçuleri fsirin paylaştı, ona da teşekkür ederim, seçimim 12m3 yada 13 m3 olacak gibi gözüküyor.
Merhabalar Oral bey tercihhinizi 12m3 veya 13m3 diye yazıyorsunuz karavanı yaptıgınızda inanıyorumki küçük oldu diyeceksiniz kararınızı vermeden önce iyice düşünmenizi öneririm. Geri dönüşümü olmayacak ya satıp daha büyük yapmaya yada hazır almayı düşüneceksiniz. Tabiki karar sizin nacizane tavsiyem daha büyük olması.

Selamlar Turan.
 

Turan bey muhtemelen haklısınız, Antalya'da yaşayan Cemil diye bir arkadaşım var seneler önce Unimog ile başladı, şu anda isuzu kamyonu var, o da bana TIR'dan yap arabanı da içine sok diyor.
Aracın köy yollarına da yaylalara da çıkabilecek bir büyüklükte olabilmesi için PSA da karar kıldım, rahat kullanım için dingil aralığı ve arka çıkıntı ne kadar kısa olsa o kadar iyi olacak. İçinde yaşam açısından genişliğin sabit olması zaten 11,5 - 17 arasında her hacimde bir rahatsızlık yaratıyor gibi görünüyor. İlk aşamada 11,5 u zorluyorum, 3D çizimlere başladım slide out uygulamalarıyla, 11,5 - 17 arasındaki 1,8 m2 lik alanın büyük bir kısmını kazanabileceğimi ve aynı zamanda da yollardayken 1 m daha kısa bir araç kullanabileceğimi hayal ediyorum.
Eğer slide out uygulaması yapmamaya karar verirsem tavsiyenizi göz önünde bulunduracağım, haklısınız.

Sevgilerle.
 



Slide out'a bir örnek vereyimde alt yapısı biraz görünsün, ilgi duyan arkadaşlarda bilgi sahibi olsun....Bu işler ne parayla çözülür, ne mekanik otomasyon makinalar üretenler ile çözülür nede karavan imalatçıları ile çözülür, işe yarayan ve insana hizmet eden bir slide out ancak bu üç bilgiye birden sahip bir bilgi birikimi gerekir, yoksa sonuçda ya para boşa gider, ya amaca hizmet etmez veya karavan hayatına uygun olmayan bir iş ortaya çıkmış olur..
Bende slide out'a ilgi duyuyorum boş vakitlerimde çalışıyorum, ama hala niyetlenme veya başlama cesaretine ulaşamadım, çünkü varolan istiab haddi (3500+165 kg) sorunu, bu tip çalışmaların teferruatı ağırlık üzerine kurulu sistemler olduğu için, çekingen bakmama neden oluyor, hiç bir genel teferruata bile girmeden, en uygun malzemeler ile imal ettiğimiz karavan dönüşümlerini en alt seviyede 3200-3300 kg'larda bitirebilirken, slide out'u 3500+165 kg içinde bitirebileceğimize ben şahsım adına inanmıyorum..
Aşağıda bir slide out çizimi paylaşıyorum, örnek çekme karavana uygulanma örneğidir, imalatı biraz daha uygundur, çekme karavan zaten 750 kg katar ağırlığını geçiyorsa zaten kg kısıtlaması kalmadığı için rahat rahat çalışılabilir duruma gelmekde, camper slide out'da daha yüksek teknoloji çalışması gerektirdiğine inanıyorum...
 

Ekli dosyalar

  • Slide out.pdf
    555.7 KB · Görüntüleme: 471


Oral bey merhaba,

sanırım proje kafanızda netleşmiş zira Seyfettin beyin sol kapı uygulaması ve sürgülü kapıda slide out uygulama fikri sistemin
anahtarı ve kilidi açmışsınız.

Çekme karavanda seyahat anında yolculuk yapmak yasak olduğundan yapılan uygulamada konaklama anında uygulamanın
kullanılabilir olması nedeniyle doğru örnek olmayacaktır.

Winnebagoyu izlerken çatı uygulaması dikkat çekiciydi,sistem açılırken makara sisteminden açılan tente üst izolasyonu projenizde aracın tavanının düz olmaması nedeniyle uygulaması olası seçenek olabilirmi.

Yan paneller için akordiyon sistem yada demonte paneller aklıma gelen seçenekler oldu.


İlgi çekici projeniz eğer gerçekleşirse Türkiyede ilk olacak ve bu projenin aralarda kalmasını engellemek adına, düşüncelerin ve
uygulamaların kolay ulaşılıp referans olması adına ayrı bir başlık yaptım. Şimdilik aklıma gelen bir başlıkla yayında, sizin uygun
göreceğiniz yeni bir başlık için önerinizi bekleyeceğim.

Kolay gelsin.
 

Merhaba Atilla, tekrar karşılaşmamıza karavan vesile olacakmış demek, sevindim.

Tüm forumda ulaşabildiğim kadarıyla paylaşımlarının büyük bir kısmını okudum, bu konuda en çok bilgi ve tecrübe birikimine sahip bir kaç kişiden birisin. Slide out a kafa yoruyor olman benim hedefime giden yolda şahsi çıkarlarım açısından büyük bir şans :smiley:

Çok haklısın, paranın ve zamanın boşa gitmemesi için bu projenin, baştan sona mekanik, malzeme, tasarım ve araç bilgisi sahibi bir yada bir kaç kişi birlikte altından kalkılabilinir.

Düşündüğüm yapı paylaştığın patent e çok yakındı.
Başlangıç aşamasında çok kaba bir hesap yaptım, kapak olarak kayar kapının kendisini kullanmak düşüncesiyle 65cm lik bir çıkma için;
150x150x4 mm içine 140x140x4 mm profil (dikdörgen profil daha uygun olacaktır) toplam 6 m (patentte geçme sistemini çok ucu ucuna bitirmiş ve kaba, ben bundan çekinmiştim bilyalı yataklama sistemi ve daha uzun hesapladım) yaklaşık 100 kg
Kaydırma ve montaj parçaları yaklaşık 30 kg
Kabin çerçevesi (içerindeki oturma ünitesinin kasasını yapıya bağlayarak bütünleyici/sağlamlaştırıcı olarak kullanabileceğimi varsaydım) 65 cm çıkma için 175x2 + 125x2 = 5 m2 2mm aluminyum 7075 (kaynaklı olursa) yada 6063 (bükümlü olursa) 5m2x5,4kg= montaj elemanlarıyla 30 kg
Bu kısım 160 kg max. tüm bu sistemi Ostim'de kolayca halledebilirim

Bilmediğim kısımlara gelince;
çok düşük devirli motor, aracın şasisinde bağlama imkanları

Bu üretimde kaybedilen ağırlığın bir kısmını kazanmak için tuvalet kabini ve dolaplar 2mm aluminyumdan (m2 5,4 kg) (18mm sunta ve benzerlerinin m2 10-11 kg) üretilebir belki?

Sevgiler
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,040
Mesajlar
1,527,701
Kayıtlı Üye Sayımız
166,788
Kaydolan Son Üyemiz
Cengizhan65

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst