Kar Lastiği mi AT Tipi Lastik mi?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan btaser2 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 10
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 49,543

btaser2

Yeni Üye
Mesajlar
17
Tepkime Puanı
0
Arkadaşlar Merhaba,

2007 model Hyundai Santa Fe SUV aldım. Kışın ava kampa dağa bayıra gidiyorum. Yanlız ufak bir sıkıntım var. Aracımın jantları orjinalinden 18 inç ve malesef 18 inç janta göre AT tipi lastik Türkiye' de yok. Hiçbir yerde bulamadım :-\

Aracımla girmeyi planladığım arazi şartları kısacası şöyle;

-) Hava çok sert kara kış yaptığı zaman ava gideceğiz dolayısı ile kar ve buzlu yolla.
-) Dağa bayıra gittiğimizde karın altında çamur da olacak. Çok derin ve yoğun olmamak kaydıyla kar ve çamurlu dağ ve patika yollar.

Şimdi bu durumda iki tane opsiyonum var. Sizce hangisini tercih etmeliyim?

--) ya jant küçülteceğim ki bu ekstra masraf getirecek. Bu arada 16 inçe küçültemiyorum çünkü fren disklerim büyük. Malesef 17 inçe küçültebiliyorum max. Onda da Terra Trac diye bir AT tipi lastik markası var tek bulabildiğim.
--) ya da 18 inç jantlarıma direk iyi bir kar lastiği alıcam ama kar lastiği ile çamurlu arazide ne kadar randıman alabilirim bilemiyorum. Ama muhtemelen şu an aracımın üzerindeki HT tipi lastiklerden çok daha verimli olacağı kesin.

Değerli görüş ve önerilerinize ihtiyacım var :smiley:
 

Etiketler

Ynt: Kar Lastiği mi AT Tipi Lastik mi?

İki hafta kadar önce ben de benzer bir soru sormuştum ve üzerinden biraz yazışmıştık forum sakinleriyle. Aşağıdaki linkten inceleyebilirsiniz.

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=80235.0
 

Ynt: Kar Lastiği mi AT Tipi Lastik mi?

Bence öncelikle çoğunlukla hangi zeminde kullanacaksanız ona göre lastik tercih edin, ki mesajdan anladığım kadarıyla karlı ve buzlu bir zemin daha ağırlıklı gibi görünüyor.
Bu durumda, jantları değiştirmeye gerekte kalmayacağından kar lastiği daha fonksiyonel olabilir. zaten sante fe ağır bir araç; çamurda batma durumunda A/T lastikler de büyük bir ihtimalle aracı kurtarmaya yetmeyecektir. Benim bir diğer aracım Hyundai Tucson ve kış aylarında karlı ve buzlu zeminlerde kar lastiği çok iyi iş görüyor (Bridgestone Blizzak). Şöyle örnek vereyim: tamamen buz tutmuş dimdik bir rampada denemek için durup tekrar kalktığımda neredeyse yarım tur bile patinaj çekmeden sorunsuz kalkıyor nomal bir lastik olsa patinaja düşmeden 1 milim bile ilerleyemez. Avatar resminde görünen aracım ise sadece off road üzerinde çamur lastikleri var, ancak çamurda süper ama karda pek iyi performans beklememek lazım.
Sonuçta A/T lastikler (adı üstünde All Terrain : ) tabiri caizse her yola gelir, ancak karlı/buzlu ortamlarda hiç bir lastik kar lastiği kadar iyi tutunma sağlayamaz
 

Ynt: Kar Lastiği mi AT Tipi Lastik mi?

İşte haftasonundan kalma amatör off-road denemelerimiz ve çekimlerimiz. 4 adet yeni Kumho I'ZEN M+S yani Mud and Snow yani Çamur ve Kar lastiği aldım. Bu lastikleri almaya mecburdum çünkü 18 inç jantlarım var ve bu jantlara uygun AT tipi lastik yoktu. Aslında böyle iyi de oldu aksi takdirde jant değiştirmek zorunda kalacaktım. Lastiklerin gerçekten performansı çok iyiymiş. Çok beğendim.;

Bu videoda hernekadar videoda net olarak belli olmasa da oldukça dik bir rampadan çıkmayı deniyorum. Rampanın dikliğinden ziyade yoldaki sabun gibi kayan çamur ve kil baya bizi zorladı;
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDI Offroad Test - YouTube

Bu videoda Embed özelliğini çıkaramadım YouTube' dan. Direk linki kopyalıyorum;
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDI Offroad Test - YouTube

Bu da son video. Biraz yanlayalım istedik. Malum çamur tereyağı gibiydi ve lastikler yeri tutmakta çok zorlandı;

Hyundai Santa Fe Offroad Test with Kumho M+S Tires - YouTube
 



Ynt: Kar Lastiği mi AT Tipi Lastik mi?

Videoları eklerken embed yapmanıza gerek yok, doğrudan videonun linkini, yani browserın adres satırında yazanı mesaja yazmanız yeterli. watch?v=XXXXXXXX şeklindeki bölümle birlikte almanız gerekiyor, bundan sonrasını silebilirsiniz eklerken. Çıkmayan videoyu ekliyorum.

http://www.youtube.com/watch?v=zEJvgKr6JYY

Linki direk ekleyince de embedding disabled by request diyor ama, yüklediğiniz videonun güvenlik ayarlarıyla ilgili bir şey herhalde.

Lastikler hayırlı olsun, güle güle kullanın. 16"ten yukarı ebatlarda arazi lastiği bulmak zor ve bulunursa da çok pahalı. Genelde küçük jant geniş yanak lastikler var. Büyük jantlı dar yanaklı yeni nesil jiplere arazi lastiği alırken mecburen jantı küçültmek lazım sanırım. Benim de 225/65/17 ebat, alternatif az, ama ölçüyü biraz değiştirerek 235/65 veya 245/65 yaparak yine bulunabiliyor AT lastik.

Ben benim lastiklerle hala karda ve çamurda ciddi bir yere girmedim, ama özellikle çamurda iyi iş çıkaracağından pek ümitli değilim. Yol lastiğine göre illa ki daha iyi olacaktır, sizin videodaki gibi yerlerde iş görür, ama ciddi çamurlu offroad gezilerinde hiç fayda etmez diye düşünüyorum. Günlük kullanım ve basit geziler için kullanışlı olabilir. Kışın göreceğiz bakalım :smiley:
 

Ynt: Kar Lastiği mi AT Tipi Lastik mi?

Zaten bu tür denemelerde ikinci hatta üçüncü araç şart. Ayrıca bu tür araçlar biraz nazik kalıyor diğer hakiki offroad araçlarına nazaran. Ben açıkçası sabun gibi kaygan olan o zeminde gayet iyi performans aldım. Ama ciddi batak ve derin çamurda yolda kalacağına eminim. Ama eğer yanımda bir iki araç daha olur ise beni çekebilecek o zaman kesin denerim :D Korkusuzca :D

Bu arada yardım için teşekkür.
 

Ynt: Kar Lastiği mi AT Tipi Lastik mi?

Mutlaka. Zaten yol lastiği bunlar. Yol lastiğine göre de bu kadar çamurda gidebilmesi gayet iyi. Çamur off-roadu yapacağım diye çıkmayan, bir yerden bir yere varmak için normal yoldan seyahat eden bir kişi bu çamurdan daha derinini görmez herhalde. Özellikle aranmadıkça kolay kolay denk gelmeyecek kadar çamurlu yani sizin geçtiğiniz yol. Sürekli bozuk arazide giden, şantiye vb. ortamlarda kamyonet vs. kullanan kişiler genelde AT alıyor zaten. M+S de standart yol lastikleriyle arazi lastikleri arasında orta karar uygun bir alternatif demek ki.
 

Ynt: Kar Lastiği mi AT Tipi Lastik mi?

Aynen. Çok aşırı ses yapan AT tipi lastiklerden istemeyenlere bence oldukça iyi bir alternatif olur M+S lastikler. Bu arada Kumho I'ZEN i de tavsiye ederim bizzat denemiş birisi olarak. Bu yakınlarda birkaç araç çıkıp biraz daha sert şartlarda test edeceğiz lastikleri ve aracımızı. Malum ava gittiğimde bilmem gerek hangi şartlarda gidebilirim hangi şartlarda fazla zorlamamalıyım.
 

Ynt: Kar Lastiği mi AT Tipi Lastik mi?

http://www.boloff.com/2012/08/04/off-road-lastikleri/

www .boloff. com/2012/08/04/off-road-lastikleri/
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,948
Mesajlar
1,526,359
Kayıtlı Üye Sayımız
166,715
Kaydolan Son Üyemiz
Turker.E

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst