Kar Sürüş Rehberi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan YOL Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 124
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 40,287

YOL

SEDAT AÇIL
Mesajlar
10,415
Tepkime Puanı
542
Yer
İstanbul, Acıbadem
Web
www.sedatacil.com
Telsiz Çağrı Kodu
TB2FKL


* Hazırlıklı olun! İlave olarak yedek kıyafete, sıcak içeceklere, yüksek şeker ihtiva eden yiyeceklere, kar küreğine ve mobil telefona ihtiyacınız olacaktır.

* Rotanızı net olarak başka birisine açıklayın.

* Yavaş sürün.

* Ani direksiyon hareketlerinden kaçının.

* Ani frenlemeden kaçının.

* Yavaşlamak için frenler yerine vitesleri kullanın.

* Radyatörün karla tıkanmasını engelleyin.

* Eğer yolda kalırsanız, araç içinde kalarak, içeri egzoz dumanı geçmesini engellemek için motoru durdurun.

* Düşük tahvil oranlarından kaçının.

* Yüksek tahvil oranındaki 2. vitesle yola çıkın.

* Terrain Response var ise Çakıl/Çimen/Kar modunu seçin.

* Yol yüzeyi karla kaplı olduğu zaman, var ise sadece merkezi diferansiyel kilidini kullanın.

* Kar zincirleri: Discovery 3, Range Rover Sport ve Freelander araçlarda sadece ön tekerlekte kullanın. 20 inç lastiklerde asla kar zinciri kullanmayın.
 

Etiketler
Ynt: Kar Sürüş Rehberi

Böyle bir rehbere sarıkamışa doğru yola çıkmadan önce ihtiyacım varmış. Bunu buzda kayarak kar direğine çarptıktan sonra durabilen bir arabadan çıkınca daha iyi anlıyor insan...
 

Ynt: Kar Sürüş Rehberi

Birde yayalar için karda yürüme rahberi var mıdır acep :'(
 

Ynt: Kar Sürüş Rehberi

Niva'nız varsa 4 lastiğe de zincir takın. Sadece öne ya da arkaya takarsanız hareketli aksamı bozarsınız. Uygun lastik olduğu sürece zincire ihtiyaç kalmaz ama takılacaksa 4 lastiğe de olmalı..
 

Ynt: Kar Sürüş Rehberi

30 9.5 ebatlarında mt tarzı lastige zincir olur mu arkadaşlar?
 



Ynt: Kar Sürüş Rehberi

Yazıda da belirtildiği gibi karlı yada buzlu zeminde 2. vitesle kalkmakta fayda var. Ayrıca ilk kalkışı gaza basmadan, rolanti devrinde kaldırmakta da fayda var. Kalkıştan sonra da özellikle riskli ve kayma ihtimali olan zeminlerde de mümkün olduğunca gaza basılmamalı veya sabit gazla devam etmeli. Hareket halindeyken gaza veya frene ani şekilde basmamalı veya ayak gazdan hızlı çekilmemeli. Yokuşlar mümkün olduğunca düşük viteste, tercihen 1. viteste ve gaza (ve frene) basılmadan inilmeli...

Aracın kaymaya başlaması durumunda da ayak gazdan hızla çekilmemeli, yine aynı şekilde "kesinlikle" hızla frene basmamalı...

Kayma durumunda mümkün olduğunca yumuşak bir şekilde vites küçültülmeli. Kontrolu tekrar sağlayabilmek için tekerleklerin tahmini dönüş hızına denk "hafifçe" gaza basarak, kayma hızıyla dönen tekerleklerin hızını eşitleyebilir ve tekrar kontrolu sağlayarak aracı durdurabiliriz.
 

Ynt: Kar Sürüş Rehberi

Lastiğin ebatlarını tam kestiremedim ama Atlı zincir, her ebada göre zincir yapıyor. Bence en iyisi lastik çapını belirleyip ona göre seçim yapmak

ophtha' Alıntı:
30 9.5 ebatlarında mt tarzı lastige zincir olur mu arkadaşlar?
 


Ynt: Kar Sürüş Rehberi

buzda sürüşün püf noktası fren kullanmamaktır, videoda gördüğünüz yolları 1. viteste fren kullanmadan geçenler sorun yaşamamıştır, aslında herşey çok basit ama eğitim şart!!
 

Ynt: Kar Sürüş Rehberi

Araç kaymaya başladığında direksiyonu kayma yönüne doğru yumuşak hareketlerle çevirerek ve frene değilde, çok hafif gaza basarak kaymayı kontrol altına almak da mümün.
 



Ynt: Kar Sürüş Rehberi

Karda sürüş tekniğini geliştirme parkuru Kartepe'den geçiyor....Yeni katılan arkadaşlar gezilerimize bekleriz
 

Ynt: Kar Sürüş Rehberi

VaLLA beLkide en tecrübeLi oLduğum konuLardan biri.. defenderle kartepede en ağır şartlarda bile sorunsuz yol aLdım.. tek kazam var.. oda artıık mecbur kalmıştım
 


Ynt: Kar Sürüş Rehberi

en yakın gezi ne zamandır ders diyelim Atlının mahmuzlusu ve 4x4 super modelleri firmaca tavsiye edilenler. Bir sorum var LR Defender için 4 lastiği zincirlemek gerekirmi kimileri arkalara yeterli diyor aklım almıyor bunun teknik açıklaması nedir zaten 4 x4 2 si tutarsa öbür ikisine masraf yapma mı ?(kullanmasını biliyorsan zincire gerek yok deselerde ) lastik ebadı 235x80x16 olunca zincir bulmak ta zor serme zincir yaptır dıyenlerde var.
 

Ynt: Kar Sürüş Rehberi

235x80x16 ebatına atlının mahmuzlu zincirleri var. İki tekere takılan zincir niye diğer tekere zarar versin ki ? Orta Kilitli ise sorun yok bence.Orta Kilit yoksa patınaja kalan dingile güç binecek araç zaten yol almıyacaktır.
 



Ynt: Kar Sürüş Rehberi


atlının sitesinde 80 yanak yok istersen yapıyorlarmış http://www.atli.com.tr/tr/uygun_zincir.asp zarar vermesinden sebep değil sadece arkaya tak demeleri zaten gereksiz takacaksan arka lastiklere tak demelerindeki teknik açıklık ne diye sordum mantık şu iyimser bir bakış zaten senin ihtiyacın yok olduda patinaja kaldın arkaya taktığın zincir çeker alır seni ben uygun bir fiyata tedarik edebilirsem 4 lastiğede takacağım zarar mı yararmı ?

şahsi fikrim yarardır Fakat konuyu deşelemek açısından Varsa teknik açıdan bir cevabı biliyim istiyorum