Kar Sürüş Rehberi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan YOL Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 124
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 40,299

YOL

SEDAT AÇIL
Mesajlar
10,415
Tepkime Puanı
542
Yer
İstanbul, Acıbadem
Web
www.sedatacil.com
Telsiz Çağrı Kodu
TB2FKL
Winter_driving_tips_12AEDF0A-EA64-4627-A6C1-B9951ED10B53_199x599.jpg


* Hazırlıklı olun! İlave olarak yedek kıyafete, sıcak içeceklere, yüksek şeker ihtiva eden yiyeceklere, kar küreğine ve mobil telefona ihtiyacınız olacaktır.

* Rotanızı net olarak başka birisine açıklayın.

* Yavaş sürün.

* Ani direksiyon hareketlerinden kaçının.

* Ani frenlemeden kaçının.

* Yavaşlamak için frenler yerine vitesleri kullanın.

* Radyatörün karla tıkanmasını engelleyin.

* Eğer yolda kalırsanız, araç içinde kalarak, içeri egzoz dumanı geçmesini engellemek için motoru durdurun.

* Düşük tahvil oranlarından kaçının.

* Yüksek tahvil oranındaki 2. vitesle yola çıkın.

* Terrain Response var ise Çakıl/Çimen/Kar modunu seçin.

* Yol yüzeyi karla kaplı olduğu zaman, var ise sadece merkezi diferansiyel kilidini kullanın.

* Kar zincirleri: Discovery 3, Range Rover Sport ve Freelander araçlarda sadece ön tekerlekte kullanın. 20 inç lastiklerde asla kar zinciri kullanmayın.
 

Etiketler
Ynt: Kar Sürüş Rehberi

Böyle bir rehbere sarıkamışa doğru yola çıkmadan önce ihtiyacım varmış. Bunu buzda kayarak kar direğine çarptıktan sonra durabilen bir arabadan çıkınca daha iyi anlıyor insan... :(
 


Ynt: Kar Sürüş Rehberi

Niva'nız varsa 4 lastiğe de zincir takın. Sadece öne ya da arkaya takarsanız hareketli aksamı bozarsınız. Uygun lastik olduğu sürece zincire ihtiyaç kalmaz ama takılacaksa 4 lastiğe de olmalı..
 

Ynt: Kar Sürüş Rehberi

30 9.5 ebatlarında mt tarzı lastige zincir olur mu arkadaşlar?
 



Ynt: Kar Sürüş Rehberi

Yazıda da belirtildiği gibi karlı yada buzlu zeminde 2. vitesle kalkmakta fayda var. Ayrıca ilk kalkışı gaza basmadan, rolanti devrinde kaldırmakta da fayda var. Kalkıştan sonra da özellikle riskli ve kayma ihtimali olan zeminlerde de mümkün olduğunca gaza basılmamalı veya sabit gazla devam etmeli. Hareket halindeyken gaza veya frene ani şekilde basmamalı veya ayak gazdan hızlı çekilmemeli. Yokuşlar mümkün olduğunca düşük viteste, tercihen 1. viteste ve gaza (ve frene) basılmadan inilmeli...

Aracın kaymaya başlaması durumunda da ayak gazdan hızla çekilmemeli, yine aynı şekilde "kesinlikle" hızla frene basmamalı...

Kayma durumunda mümkün olduğunca yumuşak bir şekilde vites küçültülmeli. Kontrolu tekrar sağlayabilmek için tekerleklerin tahmini dönüş hızına denk "hafifçe" gaza basarak, kayma hızıyla dönen tekerleklerin hızını eşitleyebilir ve tekrar kontrolu sağlayarak aracı durdurabiliriz.
 



Ynt: Kar Sürüş Rehberi

buzda sürüşün püf noktası fren kullanmamaktır, videoda gördüğünüz yolları 1. viteste fren kullanmadan geçenler sorun yaşamamıştır, aslında herşey çok basit ama eğitim şart!!
 




Ynt: Kar Sürüş Rehberi

Karda sürüş tekniğini geliştirme parkuru Kartepe'den geçiyor....Yeni katılan arkadaşlar gezilerimize bekleriz :smiley:
 

Ynt: Kar Sürüş Rehberi

VaLLA beLkide en tecrübeLi oLduğum konuLardan biri.. defenderle kartepede en ağır şartlarda bile sorunsuz yol aLdım.. tek kazam var.. oda artıık mecbur kalmıştım :smiley:
 


Ynt: Kar Sürüş Rehberi

en yakın gezi ne zamandır ders diyelim :smiley: Atlının mahmuzlusu ve 4x4 super modelleri firmaca tavsiye edilenler. Bir sorum var LR Defender için 4 lastiği zincirlemek gerekirmi kimileri arkalara yeterli diyor aklım almıyor bunun teknik açıklaması nedir zaten 4 x4 2 si tutarsa öbür ikisine masraf yapma mı ?(kullanmasını biliyorsan zincire gerek yok deselerde ) lastik ebadı 235x80x16 olunca zincir bulmak ta zor serme zincir yaptır dıyenlerde var.
 

Ynt: Kar Sürüş Rehberi

235x80x16 ebatına atlının mahmuzlu zincirleri var. İki tekere takılan zincir niye diğer tekere zarar versin ki ? Orta Kilitli ise sorun yok bence.Orta Kilit yoksa patınaja kalan dingile güç binecek araç zaten yol almıyacaktır.
 



Ynt: Kar Sürüş Rehberi

vosdost' Alıntı:
235x80x16 ebatına atlının mahmuzlu zincirleri var. İki tekere takılan zincir niye diğer tekere zarar versin ki ? Orta Kilitli ise sorun yok bence.Orta Kilit yoksa patınaja kalan dingile güç binecek araç zaten yol almıyacaktır.

atlının sitesinde 80 yanak yok istersen yapıyorlarmış http://www.atli.com.tr/tr/uygun_zincir.asp zarar vermesinden sebep değil sadece arkaya tak demeleri zaten gereksiz takacaksan arka lastiklere tak demelerindeki teknik açıklık ne diye sordum mantık şu iyimser bir bakış zaten senin ihtiyacın yok olduda patinaja kaldın arkaya taktığın zincir çeker alır seni ben uygun bir fiyata tedarik edebilirsem 4 lastiğede takacağım zarar mı yararmı ? :smiley:

şahsi fikrim yarardır Fakat konuyu deşelemek açısından Varsa teknik açıdan bir cevabı biliyim istiyorum
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,095
Mesajlar
1,528,661
Kayıtlı Üye Sayımız
166,832
Kaydolan Son Üyemiz
hasankaraalioglu

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst