Ynt: Karakaçanım
ertokus' Alıntı:
Ben de 10 gün önce Lada Niva sahibi oldum ama benim için tam bir hayal kırıklığı oldu şimdi sizin yaptığınız işlemlere bakarak biraz moralim düzeldi ama bu işlemlerin toplam maliyeti ne oldu sakıncası yoksa öğrenebilirmiyim? Benim nivam 95 model karburatörlü araçta çok çok fazla titreme oluyor yolda giderken yanınızdaki ile rahat konuşamıyorsunuz bile arazi şanzımanı öyle titriyor ki sanki vitesler yerinden çıkıp gidicek sabahları ise tam bir ölüm benim için araç rölantide stop ediyor kırmızı ışıklarda bir ayağım depriyajda bir ayağım gazda bir elim el freninde güreşip duruyorum. Ayaklarında Goodyear wrangler s4 235/70R10 lastikler var geniş tabanlı ok144 almayı düşünüyorum çünkü direksiyon hiç dönmüyor. Üçünçü viteste ayağımı gazdan çektiğimde öyle titriyorki gaz pedalı bile acayip sallanıyor. Ama aslında arabamı seviyorum ve iyileştirmek için uğraşmak da istiyorum öncelikle neler yapmam gerekir bunları yazarsanız çok sevinirim. Bu arada ben ıspartadayım yardımlarınızı bekliyorum şimdiden çok teşekkürler.
Merhaba, aramıza hoş geldiniz
Nivanız hayal kırıklığına uğratmasın sizi. bir kere elden geçirdikten sonra üzmeyecektir sizi.
Titreme için öncelikle arazi şanzuman kulaklarını kontrol ettirin. Trans şafta bir göz attırın. Vibrasyonun nedeni şanzuman kulaklarındaki gevşemedir.
235 taban lastik Niva için pek makbul bir ölçü değil. OK144 lerle hem direksiyonunuz yumuşayacak hemde arazide daha iyi performans alacaksınızdır. Fakat ok ların vaz geçilmez uğultusunu göze almanız gerekecektir. Rölantinin olmamasını aracınız tüplü ise bir lpg ci yada bir karbüratör ustası 5 dk sürecek bir ayarla halledecektir. tabii başka probleminiz yoksa.
Ispartada bildiğim usta yok ama izmir ve ankarada iyi ustalar var. yolunuz düşerse bir uğrayın derim. Yolunuz Ankaraya düşerse elimden gelen yardımı gösteririm
Nivayı iyileştirmek için şanzuman kulaklarına denk gelen bölgelerde 2mm sac ile taban sacına güçlendirme uygulayabilirsiniz, iyibir iç izolasyon yapabilir ve elektronik ateşlemeye çevirebilirsiniz. Bir kaç cm yükselttikten ve imkanlar ölçüsünde bir vinç ve en azından arkalara diferansiyel kilidi uygulaması yaptıktan sonra arazide sırtınız yere gelmeyecektir.
Nivaların karakteristik sıkıntısı çürüme, çürümede kanser gibi yayılıp gidebiliyor. O yüzden önceliği çürüklere - paslanmalara ayırın derim. Benim harcamam arabayı aldığım parayı geçti
kullanılan malzemeye ve işçiliğe göre maliyetler değişebilir.