Karakaçanım :)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan impeesa Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 116
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 24,275

Etiketler

Ynt: Karakaçanım

Ben de 10 gün önce Lada Niva sahibi oldum ama benim için tam bir hayal kırıklığı oldu şimdi sizin yaptığınız işlemlere bakarak biraz moralim düzeldi ama bu işlemlerin toplam maliyeti ne oldu sakıncası yoksa öğrenebilirmiyim? Benim nivam 95 model karburatörlü araçta çok çok fazla titreme oluyor yolda giderken yanınızdaki ile rahat konuşamıyorsunuz bile arazi şanzımanı öyle titriyor ki sanki vitesler yerinden çıkıp gidicek sabahları ise tam bir ölüm benim için araç rölantide stop ediyor kırmızı ışıklarda bir ayağım depriyajda bir ayağım gazda bir elim el freninde güreşip duruyorum. Ayaklarında Goodyear wrangler s4 235/70R10 lastikler var geniş tabanlı ok144 almayı düşünüyorum çünkü direksiyon hiç dönmüyor. Üçünçü viteste ayağımı gazdan çektiğimde öyle titriyorki gaz pedalı bile acayip sallanıyor. Ama aslında arabamı seviyorum ve iyileştirmek için uğraşmak da istiyorum öncelikle neler yapmam gerekir bunları yazarsanız çok sevinirim. Bu arada ben ıspartadayım yardımlarınızı bekliyorum şimdiden çok teşekkürler.
 

Ynt: Karakaçanım


Merhaba, aramıza hoş geldiniz

Nivanız hayal kırıklığına uğratmasın sizi. bir kere elden geçirdikten sonra üzmeyecektir sizi.

Titreme için öncelikle arazi şanzuman kulaklarını kontrol ettirin. Trans şafta bir göz attırın. Vibrasyonun nedeni şanzuman kulaklarındaki gevşemedir.

235 taban lastik Niva için pek makbul bir ölçü değil. OK144 lerle hem direksiyonunuz yumuşayacak hemde arazide daha iyi performans alacaksınızdır. Fakat ok ların vaz geçilmez uğultusunu göze almanız gerekecektir. Rölantinin olmamasını aracınız tüplü ise bir lpg ci yada bir karbüratör ustası 5 dk sürecek bir ayarla halledecektir. tabii başka probleminiz yoksa.

Ispartada bildiğim usta yok ama izmir ve ankarada iyi ustalar var. yolunuz düşerse bir uğrayın derim. Yolunuz Ankaraya düşerse elimden gelen yardımı gösteririm

Nivayı iyileştirmek için şanzuman kulaklarına denk gelen bölgelerde 2mm sac ile taban sacına güçlendirme uygulayabilirsiniz, iyibir iç izolasyon yapabilir ve elektronik ateşlemeye çevirebilirsiniz. Bir kaç cm yükselttikten ve imkanlar ölçüsünde bir vinç ve en azından arkalara diferansiyel kilidi uygulaması yaptıktan sonra arazide sırtınız yere gelmeyecektir.

Nivaların karakteristik sıkıntısı çürüme, çürümede kanser gibi yayılıp gidebiliyor. O yüzden önceliği çürüklere - paslanmalara ayırın derim. Benim harcamam arabayı aldığım parayı geçti kullanılan malzemeye ve işçiliğe göre maliyetler değişebilir.
 

Ynt: Karakaçanım

Aracınız hayırlı uğurlu olsun karakaçan güzel görünüyor
 




Ynt: Karakaçanım

sakıncası yoksa bnde maliyeti ve işlemlerin ne kadar bir süre aldığını öğrenebilirmiyim
 

Ynt: Karakaçanım

ruslar yaparda bizde yaparz maddi durumum iyi olsa daha nelerini yaparım bn üniverste öğrencisiyim yıllardan beri hem okudum hem çalıştım bu aracın herşeyini kendim yaptım ve imkanım olsaydı dahada kıralıını yapardım üniversteyi kazanıp eskişehre geldiğim için satmak zorunda kaldım 1985 model 4500 sattım aldığımda aracın satışı için sıkıntılar çektim radyatörün tüp beğni gösterge kmsati komple çalınmıştı ve herşeyini tamamladım yani yapmak istedikten sonra herşey yapılıyor









 


Ynt: Karakaçanım

genctürk arkadasım öncelikle göndermiş olduğun resimlerdeki niva hayalimdeki nivayla neredeyse birebir özellikle yan aynalar ve lastikler acaba öğrenebilirmiyim lastiklerin ebatını ve aynaları nerde nasıl yaptırdıgını bide bu kullandıgın lastiklerde hiç sorun yasadınmı şimdiden teşekkürler...
 



Ynt: Karakaçanım

255e55r18 lastkler vardı üstünde 19 da olabilir tam hatırlamıyorum aynalarıda istanbul gaziosman paşa bağlarbaşında oto kadir var lada parçası satan oradan aldım 60 tl falndı çifti lastikler geniş olduğu için çamurluklara biraz değiyordu
 

Ynt: Karakaçanım

jantlarda sanırım sorentodan söklmüş tam bi bilgim yok ama orta göbeğini tornada aldırdım ama bu araçtan yine hurda gibi bişi bulsam toplamak için alırdım süper bir hobi
 

Ynt: Karakaçanım

bilgiler icin teşekkürler gerçekten hoş bir araç olmuş güzel seçimler alıp toplamak istedigim arac hemen hemen bole bişey olucak kısmetse
 

Ynt: Karakaçanım

iimpeesa kardeş süper bir araç aypnışsınn tebirkler.Gençtürk ardaşıda azminden dolayı tebrik ederimm. insan bazı şeyleri kendi başarmalı
 

Ynt: Karakaçanım

kılıç78 abi valla istek ve başarmak çok güzel birşey ama zaman ve para daha önemli bazı insada para vardır zaman vardır ama birşey yapamaz bizimgibilerindede para varsa böyle parça parça toplar para bitince mejburen satar ama bu böyle araçlarla uğraşmak çok hoş bir iş
 



Ynt: Karakaçanım

Teşekkür ederim Kılıç78;

Niva başka bir sevda, uğraşarak birşeyler yapmakta hoş. Kendi arabamı istediğim gibi kendim yaptım. Evet para ve zaman gerekiyor ama yavaş yavaş herşey oluyor. Yeterki Keçilerinizi sevin.

genctürk arabanı güle güle kullan ama lastiklerin Nivayı yorar. Çok geniş taban kullanmamakta fayda var. Ben aldığımda üzerinde daha 500 km kullanılmış 235 taban lastikler vardı ilk işim onları söktürmek oldu.

nivatr.com adresi bir çok sorunuza cevap verebilecek içeriğe ve deneyimli niva kullanıcılarına sahip bir oluşum. Göz atmanızı tavsiye ederim.

Saygılar.