Başlığa yukarıda verilen çeşitli çevaplar, bazen teorikte doğru olsalar da
karavancılık açısından sorunlu görülmekteler.
* Aracın alternatörünü daha yüksek amper değerli diğer biri ile değiştirmenin pratikte faydası görülmemekte.
* 2. alternatörün sorunlarının, faydasını kolaylıkla götürdüğü kabul edilmekte.
* 24 Volt bazlı sistemler, bütün tüketicilerin zaten 12 Volt olması ve mesafelerin kısalığı yüzünden hiç bir karavan üretiçisi tarafından tercih edilmemekte.
* Motokaravanların üstlerinde 2. solar panelden sonra yer bulma sorununun ortaya çıkması bir kenara, nisan-eylül arası yollarda olanlar için bu alan zaten yetmekte.
* Hiçbir üretici firmanın paketinde olmayan invertör, 12 Volt tüketici çeşitliliği bir yana, metazori buzdolabı çözümlerde hedeflenen maddi randıman yüzdesine de ulaşamamakta.
* Rüzgar gülü karavancılıkta en egzotik çözümlerden biri olma durumunu korumakta.
* Karavanlarda 200Ah üzeri akü, yer sorunu ve ağırlığı bir kenara, internette TV, LED aydınlatma, gazlı kalorifer, 3sistem buzdolabı v.b. çözümlerle gereksizleşmekte.
* MPPT solar regülatörler Türkiye, güney Avrupa ve yaz aylarında orta Avrupa için gereksiz sayılmakta ve
* Rölantide alternatörle akü dolumu, devir sayısının düşüklüğü yüzünden mümkün olmamaktadır.
Karavancılıkla yeni ilgilenlerin bilgilerine..