Karavan Yapımındaki Prosedür Hakkında

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Leb Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 6
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 362

Leb

Yeni Üye
Mesajlar
2
Tepkime Puanı
0
herkese selamlar aklımda bir proje var bunu bilgisayara dökmeden önce sizden bilgi edinmek istiyorum çünkü karavan yapımındaki yasal süreç hakkında hiçbir fikrim yok. aklımdaki proje 750 kilogramı geçen uzun bir çekme karavan olacak elimde cam elyaf, çarpışma için demirler, tekerlekler, frenler, ses ısı yalıtım, römork için demirler, 100x100x100 3D yazıcı gibi elimde çekme karavan yapmak için her şey bulunmakta fakat ben süreç hakkında bilgisizim cad üzerinden proje oluşturmadan önce 750 kilogramı geçen bir karavanda ne yapılması ne olması gerekir uzunluk yükseklik genişlik kaç cm olması gerekir ruhsat nasıl alınır nerelere başvurmam lazım gibi sorular yasallık hakkında bilgilendirirseniz sevinirim teşekkürler
 

Belki de o2 üretim yapan bir firma sizin üreteceğiniz bu karavanı kendi üretmiş gibi belgelendirmeyi kabul eder. Aksi durumda tek bir araç için o2 belgesi almaya çalışmak bildiğim kadarıyla pek mümkün değil. Çünkü üretim tesislerinizin de uygun olup olmadığının onayı gerekiyor bildiğim kadarı ile. O yüzden o2 belgeli üretim yapan bir şirkete yalvarmanız gerekmekte. Değer mi hiç bilmiyorum. Bana çok mantıklı gelmiyor artık kendi karavanını yapma işleri. Ben keyfimi yapayım benim derdim bu...
 


maalesef mevzuat bu karavani anlattiginiz sekilde kisisel olarak yapmaniza engel.
peki ya hiçbir yolu yok mudur 750kg altı olsa nasıl oluyor peki yücel gündür arkadaşımızın da dediği gibi o2 belgesi olan bir firma ile bir şekilde anlaşıp onaylattırmak tek teçenek gibi duruyor ozaman yada parası verilip alınacak ama benim istediğim gibi olmayacak
 

750 kg ifadesi imalat asamasini degil kantara ciktiginda yuklu agirligi ifade eder.
kendi adima 750 kg yuklu agirliga sahip kullanisli ve rahat bir karavan uretiminin cok zor olacagina inaniyorum. hatta 750 kg alti diye satilan karavanlarin bir cogunun bos agirliginin 750 kg dan fazla olduguna garanti veririm bos agirligi 750 kg dan az olanlarda 700 - 745 kg arasindadir. esyalarinizi koyunca siniri gecersiniz.

ben yucel bey in onerdigi sekilde imalat yapmamanizi oneririm. ustadimiz @ertunk , mevzuata hakim bir dostumuz . musait oldugunda yasal durum ile ilgili en guncel ve net bilgileri paylasir diye umuyorum.

size onerim , motokaravana yonelmeniz. elinizdeki imkanlarla pekala guzel bir motokarvan yapabilirsiniz..
 

Üstad iddialı bir tanım, meraklı diyelim Karayoluna çıkacak taşıt imali mühendislik bilgi ve becerisi gerektirir. Temel'in rengini tutturduk şimdi sıra boyunda hikayesine benzemez. Kendine güvenen cevval eli alet tutan herkes imalata soyunuyor olsa da bu göründüğü kadar basit değil. Camper için söylemiyorum O sınıf taşıtlar içindir bu ifadelerim. Bu güne dek O1 römorklar tip onay belgesiyle satılıyor tescil edilmiyordu. Şimdi iş değişti. O1 tip onay belgesi sahipleri belgelerini incelediğinde üst yapı koduna dikkat ederse bu römorku karavan olmadığını muhtemelen "şase" olduğunu görür. Tip onayının karavan olabilmesi için projelendirilmesi gerekir. O2 römorkun bile hatalı tescil edildiği ülkemizde henüz tescil edilip ruhsat almış O1 karavan duymadım. Varsa ruhsat görselini çok merak ediyorum. Katlanırlar dışında O1 SE taşıt imalatı neredeyse imkansız. Boş donanımsız, ekipmansız kabuk limiti kurtarsa da donatılan araç min 900 kg sınırına gelir. Teknik olarak O1 kapasiteli dingil kullanıldığından emniyet açısından bile tehlike büyük. O2 römork imalat yeterlliği almak ise çok kolay değil. Bir çok koşulun yerine getirilmesi gerekir ki bu yeterliliğe sahip üretici elin parmakları kadardır. Münferit O2 SE taşıt imalatı mümkündür ama tescili neredeyse imkansızdır. Sonuç; SE'den uzak durulacak SA'ya odaklanılacak. Her anlamda zira çok yakında SE römorklar kafama göre takılırım formatında konuşlanamayacak