Karavanımızı Sonunda Tamamladık

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan koray_p Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 252
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 101,105
.

Koray bey
başlığınız maalesef forum sıhhatine çok zarar veriyor.

Baksanıza okuyana hemen inme iniyor...

Lütfen gereğini yapıp profesyonel yapımcılığa geçin de, biz de icabında rahat edelim.

.
 
Son düzenleme:

Etiketler

- Ağırlıkları mümkün olduğu kadar karşılıklı koymakta fayda var. Örneğin su deposu ne taraftaysa aküler karşı tarafta olmalı.
- Yalıtım malzemesi yazın arabanın daha az ısınmasını da sağlıyor. Ancak güneş altında kalan bir araç ister istemez çok ısınacaktır.
- Tabana yapılacak olan 5 cm yüksekliğindeki deponun et kalınlığını 5 mm bile düşünürseniz geriye 4cm hacim kalır. Deponun çökmemesi için iç kısımda olması gereken destek parçalarını yapmak imkansız gibi birşey. Taban sacına sabitlenmesi gereken yer döşemesi, koltuk vs. malzemeleri sabitleyemezsiniz, mobilya ve diğer aksamların ağırlığı da cabası. Su giderlerinin atık deposuna bağlantısı, lpg tüpünün bulunduğu bölüme konacak olan menfez gibi çıkışlar da tabandan yapılamaz.
- Kirli su deposunun donmasını çok kafama takmadım açıkçası. Lavabodan sıcak su gidişi devreyi açar diye düşünüyorum. Ancak temiz su deposu koyarsanız mutlaka izolasyon ve/veya ısıtıcı şart olur.
 


Merhaba,

Size özel mesaj gönderdim.

Ödemeler konusunda henüz bilgi sahibi değilim. Hala sigortacımdan cevap bekliyorum. Gelince paylaşacağım.
 


Aman kimseye zara gelmesin, üzülürüm. Tamamen ticari duruma geçersem bu kadar hoş mesajlar gelmez, kesin bombalanırım.
 

Süleyman Bey (@suleymancirit),

Donanım listesini yapabildim. Gecikme için kusura bakmayın. Bir süredir işler, hastalık vs. zaman bulamadım.

- Yan pencereler Dometic Seitz S4 90x45cm 2 adet
- Arka pencereler Dometic Seitz S4 45x45cm 2 adet
- Ön heki Remis (aydınlatmalı) 70x50cm
- Arka heki Remis 40x40cm
- Tuvalet heki Fiamma 28x28cm
- Kayar kapı sineklik Remis
- Kontrol paneli CBE PC220 (Temiz ve pis su tankı seviyeleri, sigorta kutusu vs.)
- Gaz alarmı CBE
- Isıtma / Sıcak su Truma Combi 4 CP Plus
- Sıcak hava menfezleri Truma
- Gaz manifoldu Truma
- Gaz regülatörü Truma Mono Control CS (seyirde kullanılabilir. kaza anında gazı kesiyor)
- Gaz filtresi Truma
- BBQ Point Truma
- Dış duş Truma
- Havluluk Truma (sıcak hava kanallı)
- Evye – Ocak Can (solda 2 gözlü ocak, italyan malı)
- Musluk Can (katlanır, elektrikli)
- Hidrofor Jabsco Par-Max 2.9
- Tente Fiamma F65S
- Solar panel 3x150 watt
- İnvertör Savior Solar 600w Pure Sinus (dışarıdan elektrik beslemesi verildiğinde
araç içindeki prizlere otomatik olarak 220V veriyor)
- Aküler Fiamm (italyan malı) 3x100Ah
- Elektrik giriş Defa MiniPlug Connection Kit
- Tuvalet Thetford CS200 CS
- Buzdolabı IndelB Cruise 85
- Temiz su deposu Polietilen malzemeden kendi imalatım 250 litre
- Atık su deposu Polietilen malzemeden kendi imalatım 200 litre
 
Son düzenleme:




Donanım listesi, karavanda olması gereken hemen her şeyin olduğunu gösteriyor. Kullandığınız malzeme ve cihazlar da piyasada en kaliteli olanlardan. Almanya’da bu iki nokta karavan yapımında oldukça olağan bir durum. Karavan dönüşümündeki kaliteli işçiliğinize ise Alman ölçülerinde bile olağan üstü demek lazım.

Tebrikler.
 

İşte görüyorsunuz , bi şey söylemeye gerek yok , Allah alacak olan şanslısına bağışlasın . Ben alamam ama sanırım sıra geldi , kaç gaymeye satcen demeye ?
 


Pössl firması kendi dizaynının bu şekilde paylaşılmasına karşı çıkmaması ilginç. Bizde yapım aşamasında fotograf bile çektirip paylaşamıyorsunuz.
 

Emniyet kemerlerinin arkasında kalan direklerin kaplamalarını bitirebildim. Ahşap üzerine suni deri kapladım.



 

Araç içinde giyinmek için banyonun sürgü kapısını kullanırız diye düşünüyorduk. İlk kampımızda bunun çok pratik olmadığını görünce şoför mahallinin arkasına perde yapmaya karar verdik. Ayrıca kamptaki büyüklerimiz perdenin camdan gelen soğuğu kısmen keseceğini / azaltacağını söylediler. Bunun yanında içeride daha rahat hareket edeceğimiz için ancak fırsat bularak bugün diktim. Alüminyum ray ve tekerlekli rulet kullandım. Köşe kısımlardaki eğimlerden ötürü rayı sonuna kadar uzatmak mümkün olmadı. Perdelerin üst köşelerinden üçgen şekilde parçalar çıkardım. Kırışıklığa bakmayın, taşırken çok katlayınca böyle oldu. Perdeleri kenarlara toplayıp bağlamak için de bir bağ, ip gibi bir şey ilave edeceğim.











 




Çok teşekkür ederim. Mahçup oluyorum.
 

Pössl firması kendi dizaynının bu şekilde paylaşılmasına karşı çıkmaması ilginç. Bizde yapım aşamasında fotograf bile çektirip paylaşamıyorsunuz.
.

Pössl’in belki planın ölçüleri dışında, aslında karşı çıkacağı birşey olmamalı ? Yoksa Pössl’e de benzer konsepti yüzünden diğer üreticilerden biri de müdahil olabilirdi. Kısaca bu tarzın nihayetinde anonim olması ve karavanda kullanılan bütün aletlerin de dışarıdan alındığı düşünülürse, kimsenin işi karıştırmaya bir merakı olacağını sanmıyorum ?

Üstelik plan, firmanın orjinal planı değil, araç sahibinin ölçüp, biçip derlediği bir çalışma. Dedim ya konsept olarak da orjinal değil.

Resim bile çektirilmiyor derken, bizim butik üretim yapan karavan firmalarımızı kast ediyorsanız, artık birilerinin onlara NASA’ya falan çalışmadıklarını söylemelerinin zamanı gelmiş olmalı ?

.
 
Son düzenleme:



.

Koray bey, termo kalitesindeki perde ile sürücü mahali de yaşam alanına dahil edilebilir.
Gergin ve kullanışlı olması için, küçük perçinle iç kaplamaya sabitlenen çıtçıtlar uygun bir çözüm sunmalı.
Benzerini Westfalia’nın karavanıma yaptığından biliyorum.

İkinci resimden de perdeye uygulanması görülmekte. Çıtçıtın diğeri ise dediğim gibi perçinle iç kaportaya sabitleniyor.
2 el aletine ihtiyaç var yani. Sanırım biliyorsunuzdur.
Ben belki bilmeyen vardır diye yazdım.
.

.

.

.

Aşağıdaki de vidalı versiyonu. Bu tarz ahşap için uygun olsa da, plastik veya metal kaporta için perçin kullanmak daha yerinde olmalı ?

.

.



.
 
Son düzenleme: