Karayolu ile Nepal

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan VitaEsMorte Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 0
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 3,942

VitaEsMorte

Zirve
Mesajlar
2,896
Tepkime Puanı
39
Everest Base Camp ve İsland Peak-6189m(Imja Tse) Tirmanisi Raporu

Gidis-Donus 45 gun suren bu faaaliyetimizin baslangic
noktasi Ankara olmustur.İran- Pakistan- Hindistan- Nepal uzerinden
gerceklesen yolculuk icin Pakistan ve Hindistan vizelerini,Turk
vatandaslari olarak ulkemizde almak zorundaydik.İ ran Turk
vatandaslarina vize uygulamamaktadir. Nepal ise sinir kapisinda 60
gunluk turist vizesini 30 US dolari karsiligi hemen vermektedir.
Pakistan ve Hindistan vizelerini Ankara konsolosluklarindan birer
gunde aldik.

Ekip
Yildirim Secmen
Yildirim Beyazit Ozturk
Burcu Gunay

28.09.2006
13:00 Ankara'dan Dogebeyazit' a sehirlerarasi otobus ile
hareket.Dogubeyazit Gurbulak sinir kapisindan cikis yapiyoruz.
08.10.2006
Hareketimizden 11 gun sonra Nepal'in baskenti Katmandu'ya ulasiyoruz.

Bir otele yerlesip Island Peak izini icin acentalarla gorusup
anlasiyoruz. 6000 metrenin uzerindeki daglar icin izin ve rehber
almak zorunlu.Biz ise sadece izini aliyoruz ve 23 Ekim'de Island
Peak ana kampinda bulusmak uzere anlasiyoruz. Katmandu- Lukla ucak
biletini de aliyoruz 12 Ekim icin.
12.10.2006
Sabah erken saatte havaalanindayiz. Ucagin inis yapacagi Lukla'da
hava kotu oldugu icin ucus iptal oluyor.13:00
13.10.2006
Sabah yeniden havaalanindayiz ve ucus yeniden iptal.12:30.
14.10.2006
Nihayet hava duzeliyor ve Lukla'ya ucus yapabiliyoruz. 12:00.
14 kisilik ucakla 40 dakika suren yolculuktan sonra Lukla
havaalanina iniyoruz. 2850 metre.
Buradan 2.5 saatlik yuruyus ile Phakding'e ulasiyoruz. 7 km.
Geceyi pansiyonda(lodge) geciriyoruz.
15.10.2006
Phakding'den hareket.08:30. 7 saatlik yuruyus ile Namche'ye
varis.3450 m 9.73 km.
Namche,yuruyus yapan guruplarin aklimatize olmak icin genellikle 2
gece gecirdigi buyuk bir yerlesim.
16.10.2006
Namche'den hareket.09:40. 7 saatlik yuruyus ile Tengboche'ye
varis.3880 m 9.21 km.
17.10.2006
Tengboche'den hareket.08:10. 6 saatlik yuruyus ve Pheriche'ye
varis.4270 m 10.6 km.
18.10.2006
Namche'de aklimatize olmak icin 1 gece fazladan kalmadigimiz icin
Pheriche'de 1 gece daha kalmaya karar veriyoruz.Kaldigimi z bu gun
icerisinde 5080 metrelik Nagartsang'in zirvesine cikiyoruz.2. 5
saat.2.9 km.Son derece guzel gorus acisina sahip bu zirve daha cok
bir sirt hatti idi.

19.10.2006
Pheriche'den hareket.09:10. 3.5 saatlik yuruyus ile Lobuche'ye
varis.4930 m. 7.45 km.
20.10.2006
Lobuche'den Kalapatar zirve icin hareket.06:40
Gorak Shep'e varis.08:30. 5130 m..Burada kisa bir kahvalti yaparak
zirveye hareket ediyoruz.1 saat 20 dakikada 5550 metrelik zirveye
ulasiyoruz.
Zirveden sonra tekrar Pheriche'ye donuyoruz.Gorak Shep'ten sonra 3-4
saatlik yuruyus ile Everest ana kampina ulasiliyor.Fakat biz
ertelenen ucaklar ile 2 gun kaybettigimizden ana kampa gitmeden
donmek zorunda kaliyoruz.
21.10.2006
Pheriche'den hareket.11:00 Chukkung'a varis.14:00 4740 m. 6.79
km.
22.10.2006
Tum gunu dinlenerek geciriyoruz. Ekip ile ertesi gun bulusacagiz.
23.10.2006
Chukkung'dan hareket.11:30 Island Peak ana kampina varis.14:50
5150 m. 6.45 km
24.10.2006
Zirve icin hareket.02:30 -12 derece.
Onceki gunlerde yagan kar,rotanin kolay olan kayalik kismini tamamen
kapatmis.Son derece dikkatli yuruyoruz.
Gun dogarken buzula ulasiyoruz.Hava son derece guzel ve acik.Zirve
sirtinin altina geldigimizde rehberler sabit hatti hazirliyorlar. Bu
arada 1 saat bekliyoruz ekstra iplerin gelmesi icin.Yaklasik 300
metre sabit hat doseniyor zirveye.
10.30 da zirveye ulasiyoruz.Manzaram iz Lhotse guney yuzu,Makalu, Ama
Dablam ve bircok zirve.
İnise geciyoruz fotograf faslindan sonra.Kampa varis.14:30
Kisa dinlenme ve yemekten sonra cadiri toplayip Chukkung'a
donuyoruz.18: 30
25.10.2006
Chukkung'dan hareket.13:30 Pengboche'ye varis.16:30 4250 m
26.10.2006
Pengboche'den hareket.09:45 Namche'ye varis.15:30
27.10.2006
Namche'den hareket.10:30 Lukla'ya varis.17:30 19.7 km
28.10.2006
Lukla'dan sabah ucagi ile Katmandu'ya varis.10:30

Katmandu'da gecirdigimiz 3 gunden sonra ayni yol takip edilerek,10
gunun sonunda Turkiye'ye Gurbulak sinir kapisindan giris yapilmistir.

Tirmanislar sirasinda sadece Island Peak'te plastik ayakkabi,krampon
ve kazma kullanilmisitir. Rehberlerin hazirladigi sabit hatlara
pursik ve karabina ile girilmistir.

Faaliyette tirmanis gunu disinda rehberlik hizmeti alinmamis ve
tasiyici kullanilmamistir. Minimum canta agirliklarimiz 25 kg
olmustur.

Katmandu-Lukla- Katmandu ucak disindeki ulasimlar,otobus ve trenlerle
gerceklesmistir.

Hazirlayan:
Yildirim Secmen
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,988
Mesajlar
1,526,850
Kayıtlı Üye Sayımız
166,736
Kaydolan Son Üyemiz
S_Erdem

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst