Kendi Karavanını Yapanlar; Hayalden Gerçeğe Adım Adım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan paraddoxx Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 100
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 27,751
Devam eden sürece dair birkaç resim ekleyeyim;
Aracın geniş yüzeylerinin vibrasyonunu azaltmak için bitümlü malzeme yapıştırıldı.

Aracın önemli bölümü 3cm lik EPS straforla kaplandı. Bazı bölgelerde ise 2cm lik EPS kullanıldı.

Tavan kirişlerine daha sonra lambirileri vidalamak üzere 6cm lik şerit kontraplak vidalandı. Bunun için somun perçin kullanıldı.
 

Tavan lambiri kaplamalarına geçmeden önce kablo kanalları çekildi. EPS nin üzerine ikinci bir yalıtım katmanı olması için Alüminyumlu Polietilen Şilte kaplandı.


Tavandaki lambiriler için düşündüğüm iki renk. Ancak boyama konusunda henüz karar vermedim. Sadece Keten Yağı ile de koruma uygulayabilirim.

Nihayet lambirileri döşemeye başladım. Bu sırada tavan aydınlatmaları da son şeklini almaya başladı.
 


Duş kabinin üzerine denk gelecek şekilde fanlı bir havalandırma montajı yaptım. Bu sayede araç içerisinde oluşan nemi hızlı bir şekilde aracın dışına tahliye edebileceğiz. Bunun yanında güneş paneli kablolarını araç içerisine göndereceğimiz aparatı da çatıya sabitledik.

 

Çatıda yaptığımız kesim işlerinde açığa çıkan demir tozları ilk yağmurla pas lekelerine dönüştü ve aracın boyasına yapıştı. Oluşan paslı ve çirkin görüntüyü uygun bir oto temizlik kimyasalı ile temizledik. Sonuç pırıl pırıl oldu.
 



Aracı 4 kişilik olacak şekilde planladığımız için öne bir adet tekli koltuk almıştım. Arka tarafa da ikili koltuk hazırlanmıştı. Bütünlük sağlaması için aracın kendi şoför koltuğu ile birlikte tüm koltukları döşemecide suni deri kaplattık. Görüntü içimize sindi ama kullanım da ne olur şimdilik bilmiyoruz



Ekli dosyayı görüntüle 517737
 

Güneş panelleri de çatıda yerini aldı. Montaj için kendi yaptığım bir aparatı kullandım ve bu sayede aracın kendi bağlantı noktalarına tutturdum. Herhangi bir yapıştırıcıya gerek kalmadı.
 


Güzel bir karavan olacak.

Bende karavanımda paneller için benzer bir aparat kullandım. 7-8 yıl sonra bir tamir için paneli sökmem gerektiğinde vidaların bașlarını kesmek zorunda kaldım. Paneli tekrar takarken vidalama sistemini değiștirdiğimi hatırlıyorum.

Iyi çalıșmalar ve bașarılar.
 

Yatak boyunu olabildiğince uzun tutmak için yatak kısmının duvarlarına girintiler yapıldı. Sürgülü kapı hizasına kadar duvar kaplamaları tamamlandı.
 





Yatak kısmında pencere göremedim .yazın çok sıcak olabiliyor .pencere varmı bence cok gerekli
 

Merhaba, hangi şehirdesiniz? Aracı nerede yapıyorsunuz?

Manisa/Soma'dayım. Ahşap işleriyle uğraştığım bir hobi atölyem var evin garajında. Araç garaja girmediği için garajın önünde devam ediyor inşaat

Yatak kısmında pencere göremedim .yazın çok sıcak olabiliyor .pencere varmı bence cok gerekli

Yatak kısmına pencere koymadım ama kullanımda sorun yaşarsam büyük pencere yerine sadece gece hava almak için lumboz tarzı birşeyler düşünebilirim. Yatak kısmındaki duvarlar mobilyalara müdahale etmeden sökülebilir şekilde planladım.
 

Forumdaki tecrübeli karavancı dostlara bir sorum olacak. Ben arka taraftaki yataği ranza şeklinde yapmayı planlıyorum. Üst yatağı resimde işaretlediğim sütunlara sabitlesem sizce yeterince dayanıklı olur mu. Dört noktadan somunlu perçinle bu dikmelere tuttursak yaklaşık 250 kg tahmini ağırlığı kaldırabilir mi yoksa yerden itibaren kendi ayakları mı olmalı yatağın ?

 

direkler o yükü muhtemelen taşır içiniz rahat etsin diye ilave profil de koyabilirsiniz. ranza dediğiniz için soruyorum, alt üst iki yatak mı olacak? öyle olacaksa işaretlediğiniz yere göre yataklar arası çok dar olmaz mı?
 



kenarlar rahatlıkla taşıması lazım ama orta kısım esneme veya çökme yapabilir .benim tek yatak ranza değil yinede ben destek koymuştum.