orgasmatron
Zirve
- Mesajlar
- 1,840
- Tepkime Puanı
- 991
Merhaba cümleten; kia besta 4x4 sahiplerinin mağdur oldukları bir konu vardır, üzerindeki 2200 cc dizel motorlarının güçsüzlüğü ve dayanıksızlığı, aslında bu konudan mağdur olanlar sadece besta sahipleri değil mazda e 2200, b 2200 sahipleri de sonuç itibariyle bu araçlar aynı platform olduğu için ve hepsi mazda nın perkinsten 80 li yılların başında lisansını satın aldığı s2 motorların mazda tarafından üretilen r2 motorlarını kullanıyor ve sorun da burada başlıyor.
Kia lar bilindiği gibi ülkemize ilkin ihlas motor tarafından getirilmişti, bu araçlar mazda e 2200 panelvanın lisans altında kia tarafından üretilmiş klonu aynısının tıpkısı sadece ön farları ve panjurunun değişmiş hali.
Kia 70 li yıllarda Mazda ve Ford un fason üretimini yapan Korenin en eski otomotiv firması, teknoloji yi doğrudan Mazda dan temin etmiş, hyundai da mitsubishi den. Kia sportage 1. Jenerasyonda mazda bongo (mazda e 2200, Ford ecovan) alt yapısını kullanılarak yapılan bir arazi aracı, difransiyeller ve şanzıman kia besta 4wd, mazda b 2200 ile aynı.
Besta 4wd üzerindeki R2 motorları normal bestadakilerden 4 hp daha kuvvetli ama 72 hp, ve tork değerleri de 140 Nm çıvarında bu 4wd ler ambulans serisi olarak üretilmiş araçlar ön yürüyen 4wd oldukları için haliyle normal bestalardan ve e 2200 lerden farklı ve Kore tarafından belirli miktarda Türkiye ye ambulans olarak hediye edilmiş, Kızılay da bunları kullanmış motorlar sorun çıkarmış orada burada ihale ile satılmışlar
İhaleden alan vatandaşlar motorları yaptırmış olmamış yine yaptırmış ve ben gibi bu işten yılmış ve ne yapsak ki düşünmeye başlamış....
Aracın motoru benden önceki sahibi tarafından yapılmıştı ben aldığımda da bir kara duman ve yokuşta bir bayılma 3. viteste yokuş çıkmama bayılma 2. Vitesde de bağırma, kara duman ve hararet olayı oluyordu yani araba sanki 2.5 takviye istiyordu. Düz yolda 120 gören araç rampa da 30 a düşüyordu arazide 1. Viteste güzel işler yapıyor ama ivmelenme ve güç isteyen isteyen işlerde boğuluyordu.
Aracın motoru bozulsa da değiştirsem diye düşünürken 10 numara yağ koymamla birlikte planları öne almam gerekti (araç 10 numara yakmıyor arkadaşlar denemeyin) motor yatak sardı.
Motor değiştirmek için Dünya da okumadık mazda forumu bırakmadım, İngilizce, Rusça, lehçe, Korece Japonca forumlar da hep bu motordan kurtulma niyeti olmakla beraber bunun nasıl yapılacağına ilişkin bilgi ya da yapan birileriyle karşılaşmadım temel sorun araçtaki arazili mazda şanzımanın (kodunu da bulmuştum unuttum) baskı balata muhafazasının ayrılmıyor olmasıydı mazda yekpare bir şanzıman yapmış ve bunu r2 motorlarda kısaca r serisi (r2, rf) motorlarda kullanmıştı.
2200cc den sonra mazda da motorların kifayetsizliğinden ilkin 2600cc b2600, ve ardından 2500 cc motorlara geçmiş, (bt 50, Ford ranger) ve şanzımanı da değiştirmişti.
Şanzımanın muhafazasına en fazla benzeyen araç mitsubishi L 300 delicaydı yani pajero 1 ve 2 jenerasyon ve fakat bu araçların ve hyundai h 100 üzerindeki 2500cc motor da yine güçsüz ve çok yakıt tüketen mitsubishi 4d56 kodlu motordu, her ne kadar iyi motor iyi motor dense de atmosferikleri 80 hp çıvarında turbolusu da narin ve çok yakıt tüketen motor olduğu için bu motoru koymaktan vazgeçtim
SNE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Kia lar bilindiği gibi ülkemize ilkin ihlas motor tarafından getirilmişti, bu araçlar mazda e 2200 panelvanın lisans altında kia tarafından üretilmiş klonu aynısının tıpkısı sadece ön farları ve panjurunun değişmiş hali.
Kia 70 li yıllarda Mazda ve Ford un fason üretimini yapan Korenin en eski otomotiv firması, teknoloji yi doğrudan Mazda dan temin etmiş, hyundai da mitsubishi den. Kia sportage 1. Jenerasyonda mazda bongo (mazda e 2200, Ford ecovan) alt yapısını kullanılarak yapılan bir arazi aracı, difransiyeller ve şanzıman kia besta 4wd, mazda b 2200 ile aynı.
Besta 4wd üzerindeki R2 motorları normal bestadakilerden 4 hp daha kuvvetli ama 72 hp, ve tork değerleri de 140 Nm çıvarında bu 4wd ler ambulans serisi olarak üretilmiş araçlar ön yürüyen 4wd oldukları için haliyle normal bestalardan ve e 2200 lerden farklı ve Kore tarafından belirli miktarda Türkiye ye ambulans olarak hediye edilmiş, Kızılay da bunları kullanmış motorlar sorun çıkarmış orada burada ihale ile satılmışlar
İhaleden alan vatandaşlar motorları yaptırmış olmamış yine yaptırmış ve ben gibi bu işten yılmış ve ne yapsak ki düşünmeye başlamış....
Aracın motoru benden önceki sahibi tarafından yapılmıştı ben aldığımda da bir kara duman ve yokuşta bir bayılma 3. viteste yokuş çıkmama bayılma 2. Vitesde de bağırma, kara duman ve hararet olayı oluyordu yani araba sanki 2.5 takviye istiyordu. Düz yolda 120 gören araç rampa da 30 a düşüyordu arazide 1. Viteste güzel işler yapıyor ama ivmelenme ve güç isteyen isteyen işlerde boğuluyordu.
Aracın motoru bozulsa da değiştirsem diye düşünürken 10 numara yağ koymamla birlikte planları öne almam gerekti (araç 10 numara yakmıyor arkadaşlar denemeyin) motor yatak sardı.
Motor değiştirmek için Dünya da okumadık mazda forumu bırakmadım, İngilizce, Rusça, lehçe, Korece Japonca forumlar da hep bu motordan kurtulma niyeti olmakla beraber bunun nasıl yapılacağına ilişkin bilgi ya da yapan birileriyle karşılaşmadım temel sorun araçtaki arazili mazda şanzımanın (kodunu da bulmuştum unuttum) baskı balata muhafazasının ayrılmıyor olmasıydı mazda yekpare bir şanzıman yapmış ve bunu r2 motorlarda kısaca r serisi (r2, rf) motorlarda kullanmıştı.
2200cc den sonra mazda da motorların kifayetsizliğinden ilkin 2600cc b2600, ve ardından 2500 cc motorlara geçmiş, (bt 50, Ford ranger) ve şanzımanı da değiştirmişti.
Şanzımanın muhafazasına en fazla benzeyen araç mitsubishi L 300 delicaydı yani pajero 1 ve 2 jenerasyon ve fakat bu araçların ve hyundai h 100 üzerindeki 2500cc motor da yine güçsüz ve çok yakıt tüketen mitsubishi 4d56 kodlu motordu, her ne kadar iyi motor iyi motor dense de atmosferikleri 80 hp çıvarında turbolusu da narin ve çok yakıt tüketen motor olduğu için bu motoru koymaktan vazgeçtim
SNE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Son düzenleme: