Kia Bongo Kapalı Kasa Kamyondan Karavan

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan erhan110 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 36
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 28,802

erhan110

A Land Rover doesn't leak! It marks its territory
Mesajlar
957
Tepkime Puanı
11
Yer
Istanbul
Yeni karavan arayısında oldugum şu günlerde kafamda olan bir projeyi tartısmamaya açmak isterim.
Kia Bpngo 2004 - 2006 model 2500 dlx kapalı kasa hatta frigo kasa yaklasık 100.000 km de araclar yaklasık olarak 13-17.000 tl civarında , kasalarının izolelı olması hatta bazılarında sogutma sistemının bıle olması artı teknolojılerının yenı olmas bu aracları bana cazıp kılıyor . Şüphesiz dusuk fıyatları en önemlı kriter.

Pahalı donanımlar dıısndada bu aracların kasalarında pencerelerın acılması vede mobılya vs aksamları 3-5.000 tl ye bıter gıbıme gelıyor. Buna bir ornek olarakda asagıdakı 2.resımde VW LT35 in kasalı kareeavan tipi kafamdakı resme cok uygun .

Ne dersiniz arkadaslar olurmu acaba :smiley:

Resim.jpg


Resim 001.jpg
 

Etiketler
Ynt: Kia Bongo Kapalı Kasa Kamyondan Karavan

Erhan abi yeni düşünceniz hayırlı olsun,Kia bongo kamyonetler hem güçlü hemde sürüş keyfi çok güzel araçlar bizim önceki çalıştığımız şirkette çokca vardı süspansiyonu binek araçlarda bile yokdu öyleki kasisi hissettirmeyecek derecede,yakıtıda gayet ekonomik.

Ankara'da karavancı bir abimiz var bizim forumu takip ediyor fakat yazmıyor biz zaman zaman telefonla kendisiyle görüşüyoruz niki 2.Yakup kendisinin yaklaşık 3-5 senedir mercedes kamyoneti vardı sizin resmini koyduğunuz gibi frigo kasa içine kendi el emeği ile yaptığı çok geniş ferah bir karavandı gerçi ruhsatta karavan değilde kamyonet olarak geçiyordu geçen yaz kasalı kamyoneti sattı ve 4x4 mercedes panelvan aldı Telekomdan çıkma,hatta eski kamyoneti çok istedi bizden biri alsın diye ama nasip değilmiş sizin benzer bir karavan şekli düşündüğünüzü bilseydim tavsiye ederdim,
Abi istedikten sonra olmayacak birşey değil iyice araştırıp artı ve eksilerine bakılabilir şimdiden kolay gelsin.
 

Ynt: Kia Bongo Kapalı Kasa Kamyondan Karavan

Yapıldıktan sonra neden olmasın, ama önce içinize sinmesi gerekli, gerisi teferrurat.
Bu arada eğer karavan olarak ruhsat değiştirilemeyecekse yüksek motor hacmi nedeniyle vergisi biraz yüksek olabilir.
Tek kusuru bu olabilir.
Geçen yaz malzeme getiren bir kamyonetten esinlenerek bazı hayellere kapılıp daha büyük bir kasa için bir fiyat sormuştum yaklaşık 4-5 bin TL civarında fiyat almıştım.
Fakat izalasyon gerekebilecek bir kasaydı. Kasa biraz daha büyütülebilip yaşam alanı genişletilebilir.
 

Ynt: Kia Bongo Kapalı Kasa Kamyondan Karavan

Neden olmasın. Kia'lar sağlam motorlu sorunsuz araçlar. 2700cc düz dizel ve 2500TCI modelleri var. Kasa için izolasyon yapmanıza gerek yok. ;D
Kasanın altında su deposu, atık su tankı ve Gaz kutusu için bol bol yer var. Kabinin üzerine de bir geniş bir port bagaj koyarsanız hem yüklük olur hem de aerodinamik düzelir.
Bu tasarımda tek sorun arkaya geçişin imkansız oluşu. :-\

Yasal prosedürleri bilmiyorum. Karavan ruhsatı almakta bir engel var mı araştırmak lazım. :smiley:
 

Ynt: Kia Bongo Kapalı Kasa Kamyondan Karavan

yaybek' Alıntı:
Erhan abi yeni düşünceniz hayırlı olsun,Kia bongo kamyonetler hem güçlü hemde sürüş keyfi çok güzel araçlar bizim önceki çalıştığımız şirkette çokca vardı süspansiyonu binek araçlarda bile yokdu öyleki kasisi hissettirmeyecek derecede,yakıtıda gayet ekonomik.

Ankara'da karavancı bir abimiz var bizim forumu takip ediyor fakat yazmıyor biz zaman zaman telefonla kendisiyle görüşüyoruz niki 2.Yakup kendisinin yaklaşık 3-5 senedir mercedes kamyoneti vardı sizin resmini koyduğunuz gibi frigo kasa içine kendi el emeği ile yaptığı çok geniş ferah bir karavandı gerçi ruhsatta karavan değilde kamyonet olarak geçiyordu geçen yaz kasalı kamyoneti sattı ve 4x4 mercedes panelvan aldı Telekomdan çıkma,hatta eski kamyoneti çok istedi bizden biri alsın diye ama nasip değilmiş sizin benzer bir karavan şekli düşündüğünüzü bilseydim tavsiye ederdim,
Abi istedikten sonra olmayacak birşey değil iyice araştırıp artı ve eksilerine bakılabilir şimdiden kolay gelsin.


Sagol yusuf bu süspansiyon işi güzel haber .... :smiley: Landların böbrek taşı sarsıntısından sonra iyi gider yumusak suspansiyon
 



Ynt: Kia Bongo Kapalı Kasa Kamyondan Karavan

freediver2009' Alıntı:
Yapıldıktan sonra neden olmasın, ama önce içinize sinmesi gerekli, gerisi teferrurat.
Bu arada eğer karavan olarak ruhsat değiştirilemeyecekse yüksek motor hacmi nedeniyle vergisi biraz yüksek olabilir.
Tek kusuru bu olabilir.
Geçen yaz malzeme getiren bir kamyonetten esinlenerek bazı hayellere kapılıp daha büyük bir kasa için bir fiyat sormuştum yaklaşık 4-5 bin TL civarında fiyat almıştım.
Fakat izalasyon gerekebilecek bir kasaydı. Kasa biraz daha büyütülebilip yaşam alanı genişletilebilir.

Evet kasalar 5 ten baslayıp 10 a kadar cıkarmıs frıgo olounca dahada fazladır , bu araclarda kamyonet kasa olanlarla kapalı kasa hatta frigo kasa olanlar bıle aynı9 fıyat buda buyuk avantaj
 

Ynt: Kia Bongo Kapalı Kasa Kamyondan Karavan

fsirin' Alıntı:
Neden olmasın. Kia'lar sağlam motorlu sorunsuz araçlar. 2700cc düz dizel ve 2500TCI modelleri var. Kasa için izolasyon yapmanıza gerek yok. ;D
Kasanın altında su deposu, atık su tankı ve Gaz kutusu için bol bol yer var. Kabinin üzerine de bir geniş bir port bagaj koyarsanız hem yüklük olur hem de aerodinamik düzelir.
Bu tasarımda tek sorun arkaya geçişin imkansız oluşu. :-\

Yasal prosedürleri bilmiyorum. Karavan ruhsatı almakta bir engel var mı araştırmak lazım. :smiley:
n

Evet hocam kia uzmanı sensin :smiley: motorları iyi diyorsan dogrudur bunuda olumlu bır not olarak çentik atalım birde otomatık vites olsaydı :smiley: ....tesekkurler
 


Ynt: Kia Bongo Kapalı Kasa Kamyondan Karavan

İlk karavanım ısuzu NKR kamyonetten yapılma bir karavandı. Alkovenli olduğu için tamirat gerektiğinde kupası öne doğru yatmıyordu. Tamirat tamamen şöför mahallinden açılan bir kapak aracılığıyla yapılıyordu. Bu bir olumsuzluk mu? tam bilemiyorum, 1 sene sonra sattığımdan çok sıkıntı yaşamadım. Amaa, karavan olarak aldığınız araç ticari yapıda olunca ve hele yük taşımayı hedefleyen bir kamyonet olunca oldukça sert süspansiyonlar, ağır bir direksiyon (hidrolik değildi) sıcak havada alttan motorun aşırı hissedilen ısısı, sürücü mahallinde klimasının olmayışı beni bıktırmıştı. Bunlar tamamen benim karavanımda yaşadığım tecrübelerdir, belki de sizin araç bunları hiç yaşatmıyacaktır, hayallerinize kavuşabilmeniz dileğiyle :smiley:
 

Ynt: Kia Bongo Kapalı Kasa Kamyondan Karavan

:smiley: Sağolun teşekkürler , bakalım zor karar bu araclarda nekadar akla yatarsa yatsın sanki bir ticari havası var nakliye kamyonu gibi , ama teknik olarak iyi oldugu kesin...
 



Ynt: Kia Bongo Kapalı Kasa Kamyondan Karavan

erhan110' Alıntı:
Evet hocam kia uzmanı sensin :smiley: motorları iyi diyorsan dogrudur bunuda olumlu bır not olarak çentik atalım birde otomatık vites olsaydı :smiley: ....tesekkurler
Estağfurullah sadece kullanım tecrübesi. ;) On yıldır bana ciddi sorun çıkartmadı. Yağ değiştirip devam ediyoruz. Şu an 190.000'e yaklaştım.
drares' Alıntı:
İlk karavanım ısuzu NKR kamyonetten yapılma bir karavandı. Alkovenli olduğu için tamirat gerektiğinde kupası öne doğru yatmıyordu. Tamirat tamamen şöför mahallinden açılan bir kapak aracılığıyla yapılıyordu. Bu bir olumsuzluk mu? tam bilemiyorum, 1 sene sonra sattığımdan çok sıkıntı yaşamadım. Amaa, karavan olarak aldığınız araç ticari yapıda olunca ve hele yük taşımayı hedefleyen bir kamyonet olunca oldukça sert süspansiyonlar, ağır bir direksiyon (hidrolik değildi) sıcak havada alttan motorun aşırı hissedilen ısısı, sürücü mahallinde klimasının olmayışı beni bıktırmıştı. Bunlar tamamen benim karavanımda yaşadığım tecrübelerdir, belki de sizin araç bunları hiç yaşatmıyacaktır, hayallerinize kavuşabilmeniz dileğiyle :smiley:
Kia'nın da arka amortisörleri çok sert. Ama hidrolik direksiyon standart.
 

Ynt: Kia Bongo Kapalı Kasa Kamyondan Karavan

Erhan abi maliyeciler yolda çok çevirirler,

Bu arada aklıma geldi çevremizde hiç vergi dairesinde çalışan yokmu özellikle nakil vasıtaları bölümünde ve ayrıca trafik tescil bürosunda bu branşlarda birkaç arkadaşı kovalayıp karavan sevdasını başına sardıkmı ;D o resmi dairelerde işimize yarar diye düşünüyorum ;)
 

Ynt: Kia Bongo Kapalı Kasa Kamyondan Karavan

Kia'nın 2.7 litrelik olanında şirketimizde vardı. Normalde binek araç kullanmama rağmen özellikle fuarlara malzeme götürme amaçlı uzun yol deneyimim fazlasıyla oldu.
Rahatlık ve konfor olarak gerçekten iyiydi, tabi klima olmayışı ve motorun üzerinde oturduğunuz için motor sesi dezavanjı.
Sonrasında isuzu alındı, yazın fabrikaya gittiğimde kısa da olsa kullanıp test etme şansım oldu arada oldukça uçurum var. Kia her zaman isuzu kamyonetlere konfor olarak açık ara fark atar.
Tercih için benim kişisel fikrim kia olurdu.
 

Ynt: Kia Bongo Kapalı Kasa Kamyondan Karavan

Anladıgım kadarıyla aracın kusurları şunlar :

1- sert arka amortisörler . bunlar herhalde agır tonaj ıcındır yumuşatılabılınır.
2- klima olmaması . buda 2,000 tlye hallololur.
3- motor altta ısı gurultu yayması . buda yoksayılabılınır.
4- önden arkaya geçiş . tamamen bir kapı açılmasada cam buyultulup ara boşluga akerdeon şeklinde muhafaza yapıılabılınır.
5- tipi bozuk . okadar kusur kadı kızındada olurmuş :smiley:
 

Ynt: Kia Bongo Kapalı Kasa Kamyondan Karavan

erhan110' Alıntı:
Anladıgım kadarıyla aracın kusurları şunlar :

1- sert arka amortisörler . bunlar herhalde agır tonaj ıcındır yumuşatılabılınır.
2- klima olmaması . buda 2,000 tlye hallololur.
3- motor altta ısı gurultu yayması . buda yoksayılabılınır.
4- önden arkaya geçiş . tamamen bir kapı açılmasada cam buyultulup ara boşluga akerdeon şeklinde muhafaza yapıılabılınır.
5- tipi bozuk . okadar kusur kadı kızındada olurmuş :smiley:

Erhan Bey, sanki karar verilmiş gibi; hayırlı olsun!.. :smiley:

Cavid Sezen
 



Ynt: Kia Bongo Kapalı Kasa Kamyondan Karavan

gezmen' Alıntı:
Erhan Bey, sanki karar verilmiş gibi; hayırlı olsun!.. :smiley:

Cavid Sezen

:smiley: yok hocam bu zor karar , çünkü tadilat işlerinde masraf planladıgınızın mutlaka 2 misline geliyor hal öyle olunca böyle bir araç 25-30 a mal olursa bu doğrumu olurr ?? yanlışmı olur ?? bu yüzden zor karar ....

Selamlar
Erhan
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,920
Mesajlar
1,531,696
Kayıtlı Üye Sayımız
166,947
Kaydolan Son Üyemiz
Homywood Bungalov

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst