kimler g lerini offroad da kullanıyor

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan motogezgin Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 52
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 10,835
Ynt: kimler g lerini offroad da kullanıyor

gunaydin motogezgin , hayirli cumalar . malesef land rover forumlari galiba bizden daha aktif ! olsun,bisey degil.... [az olsun oz , olsun deyip devam edelim]

motogezgin senin aracda bisey fark etdim da sorayim dedim. arka yaylar konusunda cok celiskiden ve arastirmadan sonra ogrendim ki benim cabrio'nun arka yaylari ters takilmis ve hatta burda kibrisda bulunan orc yayi
olan 3-4 G daha ayni durumda.

senin arkalar da ters takilmis gibi geldi bana . yakin yakin olan bogumlar ust'de olmasi lazim. seninkiler de altda gorunur. daha yakindan resimler varsa at lutfen. merak ettim. tabii, ben yanlis gormus da olabilirim...

senin arkalar yaylarda boyle takiliysa tersmis !! [benim resime bir bak ve bana soyle]

saygilar huseyin

 

Etiketler
Ynt: kimler g lerini offroad da kullanıyor

Merak ettim.
Yayların ters olması yuvaya oturma haricinde değiştirdiği fiziki durum varmı.
 

Ynt: kimler g lerini offroad da kullanıyor

iste uye oldugum clubwagen'de attigim baslik burda kardes.

neden G hastasi bir turk olarak bu siteye uye olman ? olsan cok iyi olur. biz turkler heryerde ve her konuda adimizi duyurtmamiz lazim ;D

aracin super, bilgilerin de iyi . orda alip verecek super konular var ve olur .

clubwagen'de seni gormek iyi olur !

http://www.clubgwagen.com/forum/viewtopic.php?f=18&t=2582
 

Ynt: kimler g lerini offroad da kullanıyor

selam beyaz kartal ! olmaz olurmu, var tabii. ama turkcem super degil , anlatmaya calisayim.. :-[

G'nin yay ozelligini yitirince oturur. benim yay oturmus gibi gorunur su an. o bogumlar arasinda bosluk olmasi gerek, yoksa susta sustalayamaz !
orc yaylari normalden kalin be kalinligi altdan uste kadar esit. original mercedes yayi progressive, yani iki uclari ince orta daha kalin. sebep normal yolda ince uclar
sarsintiyi giderir, konfor saglar. orta kalin oldugu icin daha sert, yuk aldigi zaman araci tutar belli yare kadar susta oturmasin.

original yay guzel ,ama omru kisa. o ince uclar zamanla curur ve kopar. ve arac duz oturmaz . ikinci el 460 G'lerin bir cogu kirik yay ile gezer !! ama ciddi off road yapmadigi icin bilmez.

orc yaylarin omru uzun, omurluk yani ! yakin bogumlar ustde olmasi gerekir, aksi takdirde G'nin arkasi ziplar ! hele hele G kisa VE CABRIO ISE !! cunku normal suruslerde esneme payi hic yok, tum yolun
bozuklugu sarsinti verir. sorun aslinda konfor acisindan cok onemli, off road da ise bozuk zeminde esneme de biraz azalir....

umarim biseyler anlatmaya becerdim !

huseyin
 

Ynt: kimler g lerini offroad da kullanıyor



Hüseyin bey merhaba,

güzel anlatımınız ve paylaşımınız için teşekkürler.Her gün yeni bir şey ögreniyoruz.

Bir Toyota kullanıcısı olarak bu anlatımnızdan sonra (bizim helezon sistemi mersedesle aynı olmasa da ) gidip aracıma bakıp inceleyecegim..

Teşekkürler.Mercedes G kasayı hep sevmişimdir.

Bir yerde okumuştum. "Toyota 70 kasa örnek aldıgı model mercedes G kasadır " diyordu.
 



Ynt: kimler g lerini offroad da kullanıyor

mdr, sagol !

aslinda toyota 70'de guzel arac. cok basarili bir arac... G'ye benzetirim aslinda. 300td'ler muthis gidiyor arazide.

G'ni yaylari nissan patrol'la cok benzer diye ogrendim.

saygilar huseyin kurtbas
 



Ynt: kimler g lerini offroad da kullanıyor

hus 55 kardeş valla bir konuya parmak bastın benimde bilmediğim konu aklım karıştı daha evvel yaylarla ilgili ters düz takma konusu olmamıştı.
Senin hus 55 rumuzunu yabancı sitelerde görüyorum oralarda rastladığın bilgi varmı.ben pazartesi orc ye mail atıp bu konuyu soracağım.
Biliyorsun yayın aslında tek bir görevi var o da aracı sadece tutmak yani süspansiyon değil yardımcı eleman diyelim. benim yaylar da 3 ayrı sertlik var ve yayda bunlar yanyana yazar şimdi hatırlamıyorum ama şunun gibi 110/180/200 gibi birinci rakkam neyse mesela 110 sa bu yayın üst kısmına gelir.sen söyleyince baktım arkanın 2 tarafıda aynı miktarda basık.
yarın yayın üzerinden okumaya bakmaya çalışacağım.

Yani bu işi şansa bırakıp takdıysak %50 ihtimal yanlış %50 ihtimal düz takma şansımız var eğer bilmeden 2 sinide yanlış taktıysak keşke o gün piyango bileti alsaymışım...

Söylediğin gibi bende arkada zıplama yok hatta bu güne kadar kullandığım araçlarımın içinde en uyumlu 2li diyebilirim.(amortisör yay olarak)Hem asfaltta viraj kabiliyeti bakımından body roll sıfır aynı zamanda süper konforlu 1000km gittim yorulmadan hem off road da tekeri yere bastırma açısından ve absorban ben memnunum.
2 tane resim koyacağım arabayı ilk toplarken üzerinden çıkan orjinal yaydan çok ford minibüs yayı olduğunu zannettiğim yay.diğer foto daha evvel koyduğum fotoğrafın daha yakın planı arkalar basık gözüküyor 2 küsur ton araba basmış bence doğal ama eğer önlere bakarsan sol taraf ta yük yok arası açık sağ tarafta çukurda olan tarafta yük var 2-3 bakla basık bence normal ama soracağım

selamlar



 

Ynt: kimler g lerini offroad da kullanıyor

bu konunun birinci sayfasındaki fotoğraf daha açıklayıcı dikkat edersen aynı önler gibi arkalarda da sol tarfta baklalar açık sağ tarafta yük olan kısım da baklalar kapalı.Yani bunu atlamış olma şansım var tabi ama az bu kadar sene özel yaylar takılı araçlarla çok haşır neşir olduk neyse soracağım genede.güzel konu teşekkürler
 



Ynt: kimler g lerini offroad da kullanıyor


Sorunuza ancak yanıt verebildiğim için kusuruma bakmayın.Bu aralar işimle çok yoğunum ve buraya pek vakit ayıramıyorum.
Evet, kumda özellikle ön kilit bir dezavantaj ve siz gaza bastıkça araç kendini gömmeye başlıyor.Lastilklerimin kum için uygun olmadığını ben de biliyorum ama bukalemun gibi zırt pırt ortama göre lastik bulacak ve değiştirecek halimiz de yok.
O gün ben o ortamdan en az 7-8 sefer ileri geri yaparak ve araç biraz silkinince low'dan seriye geçerek kurtulmuştum.Sonra aynı araçla köye ulaşıp traktör getirtmiştim.
Buradan Hüseyine 'de bir merhaba diyeyim.Çok yakında G ile ilgili bir sürprizim var ;D
 

Ynt: kimler g lerini offroad da kullanıyor

Bu arada G ile mevcut pek offroad resmim yok.Ama kış şartlarında bizim çiftliğin yolları böyle olunca zaten extra offroad'a pek gerek kalmıyor.

[attachment=1][attachment=2]



 

Ynt: kimler g lerini offroad da kullanıyor

motogezgin selam. attigin bu son resim beni durtdu konuyu acmaya. olabilir, aracin tum agirligi o arka sol teker'de. umarim oyledir. gene de kontrol et. bilirmin ben istemeden, tesaduf fark ettim. yazilari ters gorunce bir gun bizim ustaya sordum, neden ters taktin???? yok yahoo dedi, alman ters basmis yaziyi !!!! bizim usta cok bilir....

motogezgin senin attigin son resimlerdeki yaylar original yaylari ve oturusu dogru. lutfen yaylarin yazilarini da kontrol et.

nadir abi, ben dahil cogumuz mt lastik hastasi olduk. gorunus olarak mukemmel , oysa mt lastik gunluk/her zaman lastigi degil. her kosula uygun EN IYI LASTIK BFG AT. THE BEST ALL ROUND TIRE kumda, camurda, asfaltda cok iyi. ama bende stt cooper'lerimi degismem. abi, G'yi kuma batiran sen, ama bilgin ve tecruben hatani telafi etti. iyi basardin abi , bravo !

suprizi dort gozle beklerim abi. can napti gene acaba ??? ayrica senin ciftlik tam off road etabi gibi. G'ciler ordami toplansak... [yedek lastik kapagin bana hic yabanci gelmedi ]

neyse, alt daki resimler belli ediyor ki benim yaylar ters !

herkese selamlar





 

Ynt: kimler g lerini offroad da kullanıyor

nadir bey cevabınıza teşekkürler.
hus 55 kardeş orjinal gözüken yaylar orjinal değildi(benimkiler)ama senin eibach yaylarda benimkilerden değil galiba rengi dışında.senin fotoğrafa göre std yayın yanında kısa kalmışlar benimkiler zaten std a göre + 40mm
bende yazılar düz duruyor daha evvel izah ettiğim gibi
 

Ynt: kimler g lerini offroad da kullanıyor

Yaklaşık 3 yıldır G kullanıyorum. Çoğunluğu arazide. Son bir yıldır Ağrı Dağı civarında gezip durduk. Yağ değişiminden ve ufak tefek kırılan, dökülen harici sanayiye gitmedim. İmkanlar kısıtlı, inşallah bir sene sonra Ankara ya gidecem Merso mu tam off road aracına çevirecem. Bu konuda Hus 55 size çok iş düşecek.
 



Ynt: kimler g lerini offroad da kullanıyor

gunaydin motogezgin . o resimdekim yaylar benim aracin degil kardes. netden indirdim ornek olsun diye. yakin yakin olan bogumlar ust'de olmasi gerektigini gostermek icin.

gurbuz merhaba kardes, aslinda senden cevap beklerdim cunku bi isin icinde var oldugunu biliyordum cartop ile off road'da gezerken sen degilmisin ? dediginiz gibi normal
kullanma sartlarinda G COK SAGLAM. baska marka 4x4'ler basit gezilerden erken asinma ve kirilma olusurken G BANAMISIN DEMEZ !! ama dikkatli seyir etmek yine de onemli.
routine bakimlar sart. gresleme noktalari kontrol etmek her zaman onemli...

ayrica yardim istedigin zaman ses at ! gecenlerde turkiye'ye 711-116 model sanziman gonderdim. 33 veya 35 lastik cevirmek icin en uygun formul

zaman zaman parca aktarmalar oluyor...