KIŞIN ARABALAR NEDEN FAZLA YAKAR

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan BIM01 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 24
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 25,006

Etiketler

Ynt: KIŞIN ARABALAR NEDEN FAZLA YAKAR

muhabbet hasta doktor ilşkisine döndü.. :D

bazen lpg ciler kelebek boğazı ısıtması hortumlarından regülatöre giriş çıkış ypabiliyorlar..yazın problem cıkarmıyor..kışın yüksek devirlerde gaz yetiştiremiyormuş gibi yapıp teklemeye sebeb veren bi olaydır..

>>Hah iste benim yasadigim olay bu. gaz yemiyor kokleyince ama. Ben komple bir bakayim su sisteme zamani gelmisti zaten.

bu işlerin altından hep lpg montajcılarının ibniliği cıkar.. ;D

gazı ısıtan kelleye regülatör denir..!

her markada tipi şekli güçü degişik olup işlevi aynıdır..hepsi aynı işi yaparlar neticede..

ama biz kullanıcıların göremeyip anlayamadığı olaya parmak basayım..

ilk yapacagınız iş bagajda bir kontrol yapmak..normal bir vana ile motora gelen gaz kesilir..bunun yanında birde selonoid valf vardır..buda elektirikli musluk..kontagı kapayınca öne gaz gitmez..bunun göbegini cıkarıp alabiliyorlar.. ;) calışmaz duruma getirip seni öylece yolluyorlar..yarın kaza yapsan içinde sıkışsan motor yanar sende ölürmüş,kavrulurmuşun filan cok da önemi yok onlar için.. ??? bu zımbırtı bir gaz kacışı olur ise gazı kapar..regülatör yetiştiremezse gazı kapar.. ;)
bazı örnekler vereyim..
tartarıni kellesi örnek 100 kw lık dır diyelim..bunu 136 beygirlik motora kadar kullanabilirsin diyelim..ama sen onu 200 beygirlik araca takarsan olmaz demektir.. ;) ya 2 kelle tkılacak yada büyük sizin motoru kaldırma kapitesine sahip kelle takılması lazımdır..

bir arkadaşımın 2.5v6 omegasında başına gelmişti ..yaw gaz alıyorum binsemde yakıyor..binmesemde diyordu.. ;) aldığı gazı inceden dışarıda salıyormuş..havaya ucacak haberi yoktu ;D

ülkemizde esnaflık bu düzeyde arkadaş 100-200 fazla ver işini hakkıyla yapayım demezler.. ;) saldım cayıra gerisini mevlam kayıra.. :smiley:
 

Ynt: KIŞIN ARABALAR NEDEN FAZLA YAKAR

:smiley:) benim icinse hasta olacak adama doktor gelir oldu... Ariza yoktu ama doktor kafama ariza soktu:smiley:) simdi ven bunu sokeyim mi yani??
 

Ynt: KIŞIN ARABALAR NEDEN FAZLA YAKAR

mrdnmz' Alıntı:
:smiley:) benim icinse hasta olacak adama doktor gelir oldu... Ariza yoktu ama doktor kafama ariza soktu:smiley:) simdi ven bunu sokeyim mi yani??

aracın motor beygir güçünü 1,36 ya böl kw sini cıkar ve üstüdeki lpg sistemi kellesinin kac kw lik olduğunu ögren .ufakmı geliyor.1numara büyükmü geliyor kararını ver. ;D

sökermisin severmisin orasına karışmam.. :smiley:
 



Ynt: KIŞIN ARABALAR NEDEN FAZLA YAKAR

BIM01' Alıntı:
arkadaşlar havalar sogudukca benım araba sankı daha fazla yakıyor.. bikac kişiyle konusurken onlarda kışın arabaların fazla yaktıgını soyledıler. ama şimdi ornek verırsek ev ile iş arası 10 km. yazın sıcak oldugu için araba 1 km sonra tupe gecerek gerı kalan 9 km tup ıle gıtmekte kışın ıse gec tupe gecerek 3 km sonra benzinden tupe geçiş yaparak 7 km tup ıle gıtmekte ..yanı tüpte daha az km yapmakta ve daha az yakması gerekmezmı ayrıca bildiğim kadarıyla soguk havada ( komprösör mantıgı ) yanma daha ıyı olmakta yanı kısın soguk havalarda yakıtın daha ıyı yanması gerekıyor dıye bılıyorum ama yanılıyormuyum :-\ ::smiley: ???
benzin in yanma kalorisi ile lpg nin yanma kalorisi arasında farkı düşündün mü.? motorun yanma odasındaki üretilen basınçın yeterli tork u üretmek için, yani 1 kcal yanma elde etmek için benzinden ne kadar lazım, lpg den ne kadar lazım. lpg nin yanma kalorisi benzinden daha düşük olduğu için, yeterli tork(piston yuvalarındaki yanma sonrası oluşan basınç) için biraz fazlaca gaz pedalına basarız. lpg zaten özünde sıvılaştırıldığı için neredeyse - derecelerde dir. her ne kadar mabranda (tüp kafası-regülatör) motor suyu ile ısıtılmaya çalışılsada kışın bu ısıtma ilk zamanlarda yetersiz kalır.
 

Ynt: KIŞIN ARABALAR NEDEN FAZLA YAKAR

oguz1134' Alıntı:
muhabbet hasta doktor ilşkisine döndü.. :D

bazen lpg ciler kelebek boğazı ısıtması hortumlarından regülatöre giriş çıkış ypabiliyorlar..yazın problem cıkarmıyor..kışın yüksek devirlerde gaz yetiştiremiyormuş gibi yapıp teklemeye sebeb veren bi olaydır..

>>Hah iste benim yasadigim olay bu. gaz yemiyor kokleyince ama. Ben komple bir bakayim su sisteme zamani gelmisti zaten.

bu işlerin altından hep lpg montajcılarının ibniliği cıkar.. ;D

gazı ısıtan kelleye regülatör denir..!

her markada tipi şekli güçü degişik olup işlevi aynıdır..hepsi aynı işi yaparlar neticede..

ama biz kullanıcıların göremeyip anlayamadığı olaya parmak basayım..

ilk yapacagınız iş bagajda bir kontrol yapmak..normal bir vana ile motora gelen gaz kesilir..bunun yanında birde selonoid valf vardır..buda elektirikli musluk..kontagı kapayınca öne gaz gitmez..bunun göbegini cıkarıp alabiliyorlar.. ;) calışmaz duruma getirip seni öylece yolluyorlar..yarın kaza yapsan içinde sıkışsan motor yanar sende ölürmüş,kavrulurmuşun filan cok da önemi yok onlar için.. ??? bu zımbırtı bir gaz kacışı olur ise gazı kapar..regülatör yetiştiremezse gazı kapar.. ;)
bazı örnekler vereyim..
tartarıni kellesi örnek 100 kw lık dır diyelim..bunu 136 beygirlik motora kadar kullanabilirsin diyelim..ama sen onu 200 beygirlik araca takarsan olmaz demektir.. ;) ya 2 kelle tkılacak yada büyük sizin motoru kaldırma kapitesine sahip kelle takılması lazımdır..

bir arkadaşımın 2.5v6 omegasında başına gelmişti ..yaw gaz alıyorum binsemde yakıyor..binmesemde diyordu.. ;) aldığı gazı inceden dışarıda salıyormuş..havaya ucacak haberi yoktu ;D

ülkemizde esnaflık bu düzeyde arkadaş 100-200 fazla ver işini hakkıyla yapayım demezler.. ;) saldım cayıra gerisini mevlam kayıra.. :smiley:
oğuz hocama aynen katılıyorum.... teşekkürler.
 

Ynt: KIŞIN ARABALAR NEDEN FAZLA YAKAR

kimya fizik vs..bilim dalı pekde cakmadığım şeyler.. ;)

suya asit katarsan asitli su oluyor..asite su koy patlayıp bomba oluyor.. ;) vs gibi..bilği gerekiyor..

2000 senesi cıvarı gezerken cankırı ılgaz cıvarlarından markasız..sadece gaz satan bi yerden gaz almıştım..aracın durumunu cekişten düştü degil neredeyse geri gidecek hale getirdi..e..gaz da dolu napıcam ıssız bi yerde saga cektim..regülatöre giren gazı başladım dogaya salmaya..!..mecburdum boşaltıp depoyu adam gibi bir yerden gaz alıyım..

ne gördüm dersiniz..?

olmıyacak bişi! köpük gibi oldu büyüdü vs atamıyor her yer don oldu buz oldu 15 litreyi boşaltmam yarım saat sürdü ..ben dikkat ediyorum yoldan gecen biri bir izmarit atacakda diye aklım cıkıyor toparlandım..araca yaktırdım kötü gazı..

diyecegim buzdolabındada gaz boruda ilerlediğinde enerji oluşturup sogukluk yapıyor..

aractada arka depodan ön regülatöre boru içinde yürürken bile yapısı geregi soguyarak geliyor.. :smiley: gaz kac derece gelirse gelsin 60 derece altında motora giderse calışmasında randıman düşüyor..65-70 'i tutturursa saat gibi calışır.. :smiley:
 

Ynt: KIŞIN ARABALAR NEDEN FAZLA YAKAR

oguz1134' Alıntı:
kimya fizik vs..bilim dalı pekde cakmadığım şeyler.. ;)

suya asit katarsan asitli su oluyor..asite su koy patlayıp bomba oluyor.. ;) vs gibi..bilği gerekiyor..

2000 senesi cıvarı gezerken cankırı ılgaz cıvarlarından markasız..sadece gaz satan bi yerden gaz almıştım..aracın durumunu cekişten düştü degil neredeyse geri gidecek hale getirdi..e..gaz da dolu napıcam ıssız bi yerde saga cektim..regülatöre giren gazı başladım dogaya salmaya..!..mecburdum boşaltıp depoyu adam gibi bir yerden gaz alıyım..

ne gördüm dersiniz..?

olmıyacak bişi! köpük gibi oldu büyüdü vs atamıyor her yer don oldu buz oldu 15 litreyi boşaltmam yarım saat sürdü ..ben dikkat ediyorum yoldan gecen biri bir izmarit atacakda diye aklım cıkıyor toparlandım..araca yaktırdım kötü gazı..

diyecegim buzdolabındada gaz boruda ilerlediğinde enerji oluşturup sogukluk yapıyor..

aractada arka depodan ön regülatöre boru içinde yürürken bile yapısı geregi soguyarak geliyor.. :smiley: gaz kac derece gelirse gelsin 60 derece altında motora giderse calışmasında randıman düşüyor..65-70 'i tutturursa saat gibi calışır.. :smiley:
katılıyorum... ayrıca o yıllarda lpg fazla yaygın değildi, üstelik kalitelisini bulmak da zor du.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,635
Mesajlar
1,530,896
Kayıtlı Üye Sayımız
166,930
Kaydolan Son Üyemiz
mcmehmet

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst