Yanlışınız var,
Lastiğin çapı arttığında çevreside artar.
Deney: iki tane farklı ebatlarda yuvarlak silgi alınır ortalarına kibrit çöpü sokulur, küçük olan silginin büyük olan silgiyle aynı mesafeyi katetmesi için ortasındaki kibrit çöpünün daha fazla dairesel hareket yapması, kendi ekseni etrafında daha çok tur dönmesi gerekir.
eski ve yeni lastiklerimin değerleri;
işaretli yerler;
kırmızı: Lastiğin mil başına yaptığı dönüş
Yeşil: solda gerçek hız, sağda kilometre hız göstergesinde okunan hız.
Araç bu bilgiyi lasiğin dönüşünden alıyor yani lastiğin bağlı olduğu aksların dönüşünden büyük çaplı lastiğe bağlı aks daha az döneceği için normal hızından ve katettiği kilometreden daha az bir değer hesaplıyor.