Bugün rollbar ve rockslider borularını kesimden aldım ve ön bullbar için gereken borularıda kestirip büktürdüm, bullbar için 6 metre boru ve büküm işi toplam 40 lira tuttu.
Sonra bostancı oto sanayi sitesine gittim kaynak için, tamamının kaynaklanması ve montajına (argon kaynağı) 300 TL para istedi. Oksijen kaynağı olursa 150'ye hallederiz dedi. bu kaynak fiyatlarını pek bilmiyorum sizce normalmi bu fiyat, bilgisi olan varmıdır ?
Ayrıca yükseltme işinide hallediyorum, cuma günü bitmiş olucak, bugün amortisör kupalarının ölçüsü alındı, parça hazırlanıyo cuma günü 7.5 santim kadar yükselmiş olucak araç, onunda montajı dahil 200 liraya bağladım.
Fiyatlar konusunda tecrübesi olan varsa yorum alabilirmiyim.
Bugün rollbar ve rockslider borularını kesimden aldım ve ön bullbar için gereken borularıda kestirip büktürdüm, bullbar için 6 metre boru ve büküm işi toplam 40 lira tuttu.
Sonra bostancı oto sanayi sitesine gittim kaynak için, tamamının kaynaklanması ve montajına (argon kaynağı) 300 TL para istedi. Oksijen kaynağı olursa 150'ye hallederiz dedi. bu kaynak fiyatlarını pek bilmiyorum sizce normalmi bu fiyat, bilgisi olan varmıdır ?
Ayrıca yükseltme işinide hallediyorum, cuma günü bitmiş olucak, bugün amortisör kupalarının ölçüsü alındı, parça hazırlanıyo cuma günü 7.5 santim kadar yükselmiş olucak araç, onunda montajı dahil 200 liraya bağladım.
Fiyatlar konusunda tecrübesi olan varsa yorum alabilirmiyim.
selamlar, aracınız çok güzel olmuş güle güle kullanın. önleri nasıl yükseltiyorsunuz bilgilendiriseniz sevinirim. benim arac da 4x2 ve ön tarafın yükseltilmeye ihtiyacı var ciddi şekilde..
selamlar, aracınız çok güzel olmuş güle güle kullanın. önleri nasıl yükseltiyorsunuz bilgilendiriseniz sevinirim. benim arac da 4x2 ve ön tarafın yükseltilmeye ihtiyacı var ciddi şekilde..
Teşekkür ederim arkadaşlar,
reis28 gaz altı dediğin argon'dan farklı birşey mi, usta biliyordur herhalde ben bilmiyorum gittiğimde bi sorarım bakalım varsa ondan yaptırırım, teşekkür ederim öneri için.
fastjunkie, yükseltme işinide ön amortisör kupalarına spacer yaptırarak hallediyoruz, 7.5 santimlik bir spacer yapılıyor.
Yaklaşık olarak bunun gibi birşey olucak parça takılmadan önce orjinal fotoğraflarını çekip buraya asarım.
Teşekkür ederim arkadaşlar,
reis28 gaz altı dediğin argon'dan farklı birşey mi, usta biliyordur herhalde ben bilmiyorum gittiğimde bi sorarım bakalım varsa ondan yaptırırım, teşekkür ederim öneri için.
fastjunkie, yükseltme işinide ön amortisör kupalarına spacer yaptırarak hallediyoruz, 7.5 santimlik bir spacer yapılıyor.
Yaklaşık olarak bunun gibi birşey olucak parça takılmadan önce orjinal fotoğraflarını çekip buraya asarım.
Valla optimum ölçü bu sanırım süspansiyon yükseltmesinde, internetten yaptığım araştırmalarda 3 inç üzeri spacer göremedim.
Aynı zamanda benim amacım ön yaklaşma mesafesini artırmakla birlikte ön lastik boşluğuyla arka tarafı eşitlemek,
arka boşluk 21cm ön boşluk 13 santim şu an, 7.5 santim yükseltmeyle eşitlenmiş oluyolar.
Ustaylada konuştuk daha fazlasının pek sağlıklı olmayacağını söyledi.
Bu uygulamayı yaptırmadan önce benim çekincem şuydu;
Resimde işaretlenmiş aks kolları şu an yere paralel duruyo,
Ancak süspansiyon yükseltmesi yapıldıktan sonra bu açı değişiyor ve şu şekilde durmaya başlıyor,
Bu durumun sağlıklı olup olmadığı konusunda çekincelerim vardı usta hiçbi problem yaraymayacağını söyledi ama hala çekincelerim var.
açıkçası buradaki mekanik konusunda bilgili arkadaşlarında bu konuda bize ışık tutmalarını bekliyorum.
tek bir sakıncası var yuksek suratte daha cabuk devrilirsin virajlarda.arkadasımın toyota 4 runer ı var 3 inç yukseltme yapılmış şekilde almıştı .yuksek suratte araba cok zıplıyor virajlarda ise epey hız kesmesi gerekiyor.
tek bir sakıncası var yuksek suratte daha cabuk devrilirsin virajlarda.arkadasımın toyota 4 runer ı var 3 inç yukseltme yapılmış şekilde almıştı .yuksek suratte araba cok zıplıyor virajlarda ise epey hız kesmesi gerekiyor.
Anladım,
Yani en açık ve düz yolda bile 130km/s i geçmiyorum genel olarak, ki iz genişliğinin açılması oldukça artırdı yol tutuşu ve viraj performansını, ondan gelicek dez avantaj nispeten iz açıklığıyla kapanır tahminimce.
Benim derdim o işaretlediğim kolları kırmak. açılar değiştiği için farklı bi momentumla hareket edicekler haliyle, bu ekstra kabul edilemez bi vektörel kuvvet bindirip kolları kırmasın tek derdim bu, yani aracın sınırlarını bilmiyoruz, buda tabi tedirgin ediyo insanı.
Anladım,
Yani en açık ve düz yolda bile 130km/s i geçmiyorum genel olarak, ki iz genişliğinin açılması oldukça artırdı yol tutuşu ve viraj performansını, ondan gelicek dez avantaj nispeten iz açıklığıyla kapanır tahminimce.
Benim derdim o işaretlediğim kolları kırmak. açılar değiştiği için farklı bi momentumla hareket edicekler haliyle, bu ekstra kabul edilemez bi vektörel kuvvet bindirip kolları kırmasın tek derdim bu, yani aracın sınırlarını bilmiyoruz, buda tabi tedirgin ediyo insanı.
bir eksisi de, bilmiyorum ağırlık var mı ama kasalarımız boş ve hafif olduğu için, yüksek süratte özellikle bir çukur tumsek vb. üzerinden geçerken arkası daha çok salınma yapar. ama zaten bu araçlar kamyon, 80-100 km nin üstü standart haliyle bile güvenli değil..
benim aracın arkasında makaslar difrensiyelin altında, onu üste çıkarıp arkayı yükseltebiliyorum, ancak ön için böyle birşey yapmam gerek benim de, hem sağlıklı görünüyor hem de geri dönüşü var, bunlar baya artı.
doğru diyosunuz, şimdiye kadar hiç extra ağırlık koymadım arkaya ama koyanlar baya bi farkettiğini söylüyor arkanın zıplama olayının.
Extra ağırlığın benzin sarfiyatına ve çekişe oldukça negatif etkisi oluyo o nedenle ağırlık koymak yerine usturuplu kullanmayı tercih ettim şimdiye kadar.
Altımızdakilerin bi kamyonet olduğunu unutmamamız, motorlarının gücüne ve aracın seriliğine aldanıp kabul edilemez hızlara çıkmamamız gerekiyo bilinçli kullanıcılar olarak.
Yükseltme işi bittikten sonra size ustanın iletişim bilgilerini veririm, konuşur halledersiniz. kendisi 20 senedir rally yarışlarına araba hazırlayan işinin ehli bir mekanikçi.
yükseldikten sonrki deneyimlerimi artı ve eksilerinide burdan yazarım sizin içinde referans olmuş olur.
doğru diyosunuz, şimdiye kadar hiç extra ağırlık koymadım arkaya ama koyanlar baya bi farkettiğini söylüyor arkanın zıplama olayının.
Extra ağırlığın benzin sarfiyatına ve çekişe oldukça negatif etkisi oluyo o nedenle ağırlık koymak yerine usturuplu kullanmayı tercih ettim şimdiye kadar.
Altımızdakilerin bi kamyonet olduğunu unutmamamız, motorlarının gücüne ve aracın seriliğine aldanıp kabul edilemez hızlara çıkmamamız gerekiyo bilinçli kullanıcılar olarak.
Yükseltme işi bittikten sonra size ustanın iletişim bilgilerini veririm, konuşur halledersiniz. kendisi 20 senedir rally yarışlarına araba hazırlayan işinin ehli bir mekanikçi.
yükseldikten sonrki deneyimlerimi artı ve eksilerinide burdan yazarım sizin içinde referans olmuş olur.
çok yardımcı olur bana da teşekkür ederim.
arkaya ben de ağırlık koymadım aynı sebeplerden dolayı, yüklü gitmenin hiç bir mantığı yok bence, zaten bu lastiklerle de o kadar savrulma olacağını sanmıyorum. merakla bekliyorum, umarım tüm işler isteğiniz gibi ve sorunsuz gider.