Nejat abi her kilit kırılmasında akslar ya da arka aksam zarar görüyor mu ? kilit kırılır derken genel olarak arka aksam zarar görür manasında dedim, ama istisnasız her kırılmada zarar görüyor mu bilmiyorum, ya da kilidin hiçbir şeye zarar vermeden efendi efendi sadece kendine zarar verdiği oluyor mu ? yeri gelmişken bunu da öğrenelim.
Bizim Defender'larda kilit kırıldığını duymadım, ama özellikle ön diferansiyelde kilit (LSD) varsa, aşırı yüklenmelerde ön akslar kesiyor (aksların uclarındaki yivler sıyırıyor). Bir arkadaş öne kilit taktırdığının ilk denemesinde ön 2 aksı da halletmişti. Ne garip tesadüftür aksları yeniledikten sonra tekrar 2 aksı birden halletti. Uzun lafın kısası, sistem zayıf noktadan patlıyor ki bu da kilit değil genelde aks olur.
Not: Bu arada kilit denilen alet aslında farklı bir diferansiyel çeşidi. Yani mevcut diferansiyele bir parça takılmıyor, diferansiyelin içersindeki dişli mekanizma çıkarılıp yerine kilitli bir dişli takılıyor.
İlkay selamlar, yormak derken düşük devirlerde bi güç kaybı oldu tabi çok agresif kullanmadığımdan ötürü çok fazla hissetmiyorum bu güç kaybını ama küçük lastiklere oranla bi güç kaybı var, bunu da powerbox yada ralliart kiti taktırarak halletmeyi düşünüyorum,
Ses olarak ise 50 km den sonra hafif bi uğultu başlıyor, uçakta gidiyo hissi veriyo insana ama motor sesinden daha fazla bi gürültü değil. beni çok rahatsız etmiyo açıkçası, ama tabiki normal lastiklerine oranla ses var yok değil.
Elinize sağlık.. Aracın görüntüsü şahane olmuş. Bence siz boşverin vergisini, 4X4'e geçin. Zaten biraz daha modifikasyondan sonra, 4X2 size yetmeyecek, mecburi olarak 4X4 isteyeceksiniz. Kazasız, belasız sürüşler diliyorum...
Elinize sağlık.. Aracın görüntüsü şahane olmuş. Bence siz boşverin vergisini, 4X4'e geçin. Zaten biraz daha modifikasyondan sonra, 4X2 size yetmeyecek, mecburi olarak 4X4 isteyeceksiniz. Kazasız, belasız sürüşler diliyorum...
evet öyle birşey konuşmuştuk sanırım hilux başlığında.. kasko indirimi için uğraşılmazsa, 2700 lira idi, kimse de söylemiyordu almadan önce kasko indirimi vb. :-\
benim araç 4x4 olsa da zaten 4x2 ile yaptığımdan fazla birşey yapamazdım sfıır araçla, kıyamazdım. O yüzden isabetli oldu belki de.. biraz yükseltme ve MT lerle de şimdiki kalma sorunlarımı da çözerim diye düşünüyorum..
soyledıgın dogru ama bazen 4x4 u arıyorsun ayrıca yukseltme yapmadım yapmak ısterım ama camur lastıgı arazıye gırıyıorsan sart ben taktım valla super cok ıse yarıyor
fastjunkie' Alıntı:
benim araç 4x4 olsa da zaten 4x2 ile yaptığımdan fazla birşey yapamazdım sfıır araçla, kıyamazdım. O yüzden isabetli oldu belki de.. biraz yükseltme ve MT lerle de şimdiki kalma sorunlarımı da çözerim diye düşünüyorum..
soyledıgın dogru ama bazen 4x4 u arıyorsun ayrıca yukseltme yapmadım yapmak ısterım ama camur lastıgı arazıye gırıyıorsan sart ben taktım valla super cok ıse yarıyor
e tabiki 4x4 zaten bu iş için şart, biz en ucuza nasıl mal edebiliriz ona çalışıyoruz ;D
bu spacer işini takip ediyorum. l200 çok güzel olmuş, ben de benim aracın 4x4 ü kadar yükseltirsem (10cm daha) daha rahat edeceğim, lastik ve arazi açısından da.
Bir bakayım..
Mert arkadaşımızın tecrübelerini yazmasını bekliyorum, artılarını eksilerini alıp yaptırdığı yerden yaptırabilirim, bilmiyorum tercih edilir mi snake racing ürünlerine ama, yurt dışından getirme olayı sanki pahalıya geliyor gibi..
araştırıyorum yavaş yavaş, zaten arkayı yükseltmek iş değil, 4x4 ündeki gibi makasları difrensiyel üstüne alıcam, helezonlara da spacer düşünüyorum işte. Jantlarım da ofsetli, 31 lastik falan da uydurursam güzel olabilir. Ömer hocam 4x4 standart hilux'a en büyük ölçü kaç oluyordu ? 32 uyuyor muydu ?
up8453' Alıntı:
valla bende merte ozelden msj attım ama ıslerı var herhalde cok zamandan berı sıteye gırmıyor