L200 yükseltme için yardımlarınızı bekliyorum !

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan MAXİMA Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 37
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 11,203
Ynt: L200 yükseltme için yardımlarınızı bekliyorum !

 

Etiketler
Ynt: L200 yükseltme için yardımlarınızı bekliyorum !

Diğer yandan sizin bu sorununuz hepimizin sorunu, benim bulabildiğim tek çözüm biraz zor birazda pahalı
4x4 araç almamızdaki nedenleri sıralamaya gerek yok herkesin kendine göre bir düşüncesi var ve ben hepsine saygı duyarım
lastik önemini tartışmayada gerek yok en başta canlarımız araç içinde aracıda lastikler taşıyor, hava üzerinde gidiyor buda malum
şimdi benim bulduğum çözüm şu
L200 kasa avantajını' da kullanarak, aracın kasasına jantlı 4 adet xtreme M/T lastik, 1 adet kompresör 1 adet hava yastıklı kriko 1 adet havalı bijon sökme takma tabancası alınca bütün olay çözülüyor,
bunların nasıl kullanılacağını yazmaya gerek yok çünki herkes biliyor bence
ama konuşulmayan avantajlar var
1- xtreme M/T lastikle asvaltta giderken fren tutar tutmaz fren mesafesi gibi endişeleriniz olmaz, ayrıca M/T lastik asvaltta dişleri üzerinde gittiğinden yere lastik tabanı temas etmediğinden, size büyük rahatsızlık verir,
2- yazın sıcak havada mesela İstanbuldan Antalya'ya giderseniz Antalyaya jant üzerinde girme ihtimaliniz var muhtemelen lastikler erir,
bizler zaten 4x4 araç alarak ve arazide hem kendimizi hem araçlarımızı zorlayarak, offroad yapıyoruz, bu zorlukların yanında benim önerim çok fazla bir külfet değilmiş gibi düşünüyorum, saadece maddi bir yükü var ve sonrası önce emniyet ve güvenlik arazide ve yolda ayrı rahatlık ve daha uzun lastik ömrü, yinede burda yazmak kadar kolay değil bu yazdıklarım maddi durumumu ayarlayıp gerçekleştirebilirsem, sonucu paylaşırım sonucu birlikte yorumlarız.


saygılar.
 

Ynt: L200 yükseltme için yardımlarınızı bekliyorum !

Ahmet bey; verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. her zamanki gibi en iyisini kullanan biliyor.
 

Ynt: L200 yükseltme için yardımlarınızı bekliyorum !

her şey iyi guzelde bu ebatlar takılınca aks lar vs zarar verıyorsa takanlar nasıl takıyor bu zarar goren aksamların dahada guclendırılmesı mumkun değilmi ?? bu yazılanları okuyunca o zaman bu araca hıc bır sey yapmamak lazım o zamanda ne kadar sızın ısteklerınıze cevap verebılecek bunun bir çözumun olduguna emınım araştırıp burda paylaşmak gerektiğini duşunuyorum
 

Ynt: L200 yükseltme için yardımlarınızı bekliyorum !


Takanlar nasıl takıyor cevap veriym
kupayı yükselterek lastiğe yer açıyor o şekilde takıyor yükseltme yeterli gelmezse lastiğin sürttüğü yerleri traşlıyor,
differansiyeller ( portal aks uygulanmadan )yüselemeyeceğine göre differansiyeli yerden yükseltmek için geniş yanak çaplı lastik takıyor
1- amaç geniş çaplı lastik takmak geniş tabanlı değil yükseltme uygulanmış araçlara bakınız
2- yükseltme uygulamasında dikkat edilmesi gereken en önemli unsur AKS AÇILARIDIR sorun dikkate alan ölçen kaç kişi var
3- AKS AÇILARI tölarasyon yükseltme değeri aracın marka ve model farkları göz önüne alındığında kabaca 3" ile 5" inch arasındadır ve farklılıklar gösterebilir
4- takoz ve get uygulaması bence yapılmaması gereken uygulamalrdır yaparsanız çalışırmı çalışır randıman verim artikilasyon emniyet vs. ayrıca araştırılır ve tartışılır.
5- yükseltme belirli bir sınırı geçince alt takım direksiyon kolları dahil tamamiyle değişmelidir bu uygulamada pek dikkate alınmaz
6- extreme M/T lastikler diş yapısı nedeniyle yumuşak toprağı ve çamuru kazmak ve tahliye etmek eğilimindedirler dolayısı ile asfaltta tutunmakta zorlanırlar ıslak asfaltta dahada zorlanırlar karda verimli değildirler
7- amortisör boyları yaylar hesaplanıp değiştiriliyormu veya standartlarının iş göreceğine bu yükseltmeyi yapanlar eminmi
yükselten her türlü yükseltiyor kullanan her türlü kullanıyor
bu modifiye ve yükseltme uygulamalarının ne kadar doğru olduğu offroad yada piknik gezilerinde değil yarış parkurunda ortaya çıkıyor yada sert bir offroad gezisinde akslar paketle dönüyor
yanlışım eksiğim sizin mantığınıza uymayan yada sormak istediğiniz varsa yazarsanız sevinirim bende bu şekilde yazılan konularda bilgimi arttırmaya birinin hata olarak yada hatam olarak gösterdiği bir ayrıntıyı araştırma yapmama öğrenmeme sebep olduğu için seviniyorum
 



Ynt: L200 yükseltme için yardımlarınızı bekliyorum !

MAXİMA' Alıntı:
Ahmet bey; verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. her zamanki gibi en iyisini kullanan biliyor.

ben teşekkür ederim
en iyisini bilen önce emniyet güvenlik diyendir insan hayatına önem verendir, teknik olarak yazdıklarım katılım sağlamaya bilir karşı çıkanda olabilir ve ben buna saygı duyarım ama bir tip lastik fren mesafesini olumsuz etkiliyorsa bu hepimiz için problemdir buna da karşı çıkarım,
ama öyle ticari bir ortamda yaşıyoruzki bazı markaların yaz grubu listesinde olan M/T lastikte ( extreme değil ) M+S yani çamur ve kar ibaresi var ve bu ibare kanunlarımıza göre kış lastiği olarak kanunen mecbur hale getirilmiş ve uygulamaya konmuştur
şimdi biri çıkıp deseki kardeşim senin asfaltta fren mesafesi uzun dediğin lastik kanunen kışın karda buzda yağmurda kullanılıyor yasal mecburiyet var.
ben sizce ne derim ?