merhaba arkadaşlar benim 1976 model landde her biri farklı ebatta lastikler var cant ebatı 16 ne tür lastik kullansam özellikle çamurlu ve karlı zeminlerde bana daha çok yardımcı olur yardımlarınızı bekliyorum... iyi seyirler
Ynt: Land Rover 3 Serisine En Uygun Jant ve Lastik Ebadı
Evet arkadaşlar konuyu tartışmak için iyi bir başlık. Ben Lassa 7.5 x 16 kullanıyorum. Eski bir lastik. ömrü bitmiş olmasına rağmen iş görüyor. 7.5 dik iniş ve dar virajda bir kere sürtme yaptı. onun dışında bir sıkıntı yaşamadım. Bende lastik çaplarını yükseltmek ve jantları dışarı almak istiyorum ama sürtme konusunda endişelerim var. Deneyimli arkadaşların fikirlerini alalım lütfen. Oktay bey aracınızdaki lastik ve jan konusunda bilgi verirmisiniz.
Ynt: Land Rover 3 Serisine En Uygun Jant ve Lastik Ebadı
Petlas 9.00 -16 jant 8PR (NT-3) Römork lastiği tanesi KDV dahil 238 TL . Altına girermi acaba. Girmesi için ne yapmak lazım. [attachment=1][attachment=2][attachment=3]
Ynt: landrover 3 serisi için en uygun cant ve lastik ebadı ve lastik türü
Bu konu benim de ilgi alanımda şu an...
Bende de 6.50/16 Özka KNK lastik var iç lastikle kullanıyorum
Menderes Bey; Series'ler 7.50/16'ları rahat çeviriyor mu?
Benim Seri3 74 model 3 ana yataklı orjinal motor var üzerinde
Hangi marka ve tip mevcutlarınız, aks kesme falan oldu mu?
forumda sanırım vosdost sormuştu sizin sorunuzu
9.00 için çok büyük olur denmişti diye hatırlıyorum...
Ynt: landrover 3 serisi için en uygun cant ve lastik ebadı ve lastik türü
Sentinel' Alıntı:
Bu konu benim de ilgi alanımda şu an...
Bende de 6.50/16 Özka KNK lastik var iç lastikle kullanıyorum
Menderes Bey; Series'ler 7.50/16'ları rahat çeviriyor mu?
Benim Seri3 74 model 3 ana yataklı orjinal motor var üzerinde
Hangi marka ve tip mevcutlarınız, aks kesme falan oldu mu?
forumda sanırım vosdost sormuştu sizin sorunuzu
9.00 için çok büyük olur denmişti diye hatırlıyorum...
ben 6.5 hiç kullanmadım. 7.5 da da hiç sıkıntı çekmedim. en zor parkurlarda bile kolayca çıktım. Belki 6.5 larda tork kuvveti daha fazla olacaktır ama ihtiyaç olmadı. yakıt tüketimine olumsuz etki olacaktır. kabul. ancak araziye çıktığımızda yakıtı çok fazla düşünmüyoruz işin gerçeği. %10 belki etkileyecektir. Hiç aks kesme yaşamadım. Ancak bu 9:00 lastiklerle yakıtın %30-40 artacağını düşünüyorum. Altına sığdırmak için ise çamurlukları kesmek gerekecektir sanırım. yada ciddi bir yükseltme modifikasyonu gerekir diye düşünüyorum. Ama bu boyut hayal gibi geliyor bana. heralde 235x85 16 yı geçmemek en iyisidir diyecektir coğunluk. daha fazlasını konuşmak üstadlara düşer. bende merak ediyorum yazılacakları.
Ynt: Land Rover 3 Serisine En Uygun Jant ve Lastik Ebadı
menderessereflisan' Alıntı:
Evet arkadaşlar konuyu tartışmak için iyi bir başlık. Ben Lassa 7.5 x 16 kullanıyorum. Eski bir lastik. ömrü bitmiş olmasına rağmen iş görüyor. 7.5 dik iniş ve dar virajda bir kere sürtme yaptı. onun dışında bir sıkıntı yaşamadım. Bende lastik çaplarını yükseltmek ve jantları dışarı almak istiyorum ama sürtme konusunda endişelerim var. Deneyimli arkadaşların fikirlerini alalım lütfen. Oktay bey aracınızdaki lastik ve jan konusunda bilgi verirmisiniz.
merhaba arkadaşlar land ımı ilk aldıgımda üzerinde PETLAS 6.50-16C vardı çok saglam bir lastik fakat yol tutuşu yok...arazideki her şeyi hissettiriyor...
Ynt: Land Rover 3 Serisine En Uygun Jant ve Lastik Ebadı
şu anda land ımın üzerinde LASSA LT/A 7.50 -16 var çok memmunum sağlam ...asfalt ve arazide kullanıla bilecek bir lastik araç lastikleri takınca yükselecek defransiyer ler kısa olunca devrilme riski çok fazla ben arazide devrilme riski yaşayınca jant ları çevirmek zorunda kaldım...
Ynt: Land Rover 3 Serisine En Uygun Jant ve Lastik Ebadı
oktay bey jantları çevirdim dediğiniz işlem tam olarak nedir. Ters çevirip olduğu gibi mi taktınız yoksa. iç çemberden kesip yeniden daha ileri bir noktadan kaynattınız mı?
Ynt: Land Rover 3 Serisine En Uygun Jant ve Lastik Ebadı
menderessereflisan' Alıntı:
oktay bey jantları çevirdim dediğiniz işlem tam olarak nedir. Ters çevirip olduğu gibi mi taktınız yoksa. iç çemberden kesip yeniden daha ileri bir noktadan kaynattınız mı?
Oktay bey, seri 3 lerin dilinden anlıyan bilgili bir arkadaşımız. Gördüğüm kadarı ile jantı olduğu gibi ters takmış.Buna bende pazartesi günü şahit oldum boyacım arka lastikleri ters takmış bende bunlar neden dışarıda duruyor diye yakından bakınca anladım . olur mu olur yalnız tek kusur lastik subabları içerde kaldığından problem yaratır diye düşünüyorum.
uyğulamada yapılacak ise Bijon havşaları içeride kalacağından jantın ezilmemesi ve dengeli oturması için iç kısımlara havşalı yüzük konulup jant yüzeyine sıfırlanması mükemmel sonuç verir kanaatindeyim.
Ynt: Land Rover 3 Serisine En Uygun Jant ve Lastik Ebadı
merhaba arkadaşlar ben cantları ters çeviripde baglamadım çünkü saglıklı degil .cantların göbegini kesip çıkartıp ters çevirip kaynattım cant lar hakkında gerekli bilgiler http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=58248.0
merhaba olur tabiyki fakat araç yükselecek bu seferde arazi ve virajlarda denge sorunu yaşayacaksın...cantla kanpananın arsına flanş takarsan çok saglıklı olur...
Ynt: Land Rover 3 Serisine En Uygun Jant ve Lastik Ebadı
okitay' Alıntı:
merhaba olur tabiyki fakat araç yükselecek bu seferde arazi ve virajlarda denge sorunu yaşayacaksın...cantla kanpananın arsına flanş takarsan çok saglıklı olur...
Yine en pratik ve ucuz yöntem cantları ofsetli hale getirmek sanırım. Flanş işi daha masraflı gibimi geldi... Benim sıkıntım motorun performansı aslında. Çok bir fark olmayacaksa büyük lastik herzaman iyidir. 7.50 16 ile 235 85 16 arasında çok da bir fark yok sanırım...
Ynt: Land Rover 3 Serisine En Uygun Jant ve Lastik Ebadı
sword7' Alıntı:
Yine en pratik ve ucuz yöntem cantları ofsetli hale getirmek sanırım. Flanş işi daha masraflı gibimi geldi... Benim sıkıntım motorun performansı aslında. Çok bir fark olmayacaksa büyük lastik herzaman iyidir. 7.50 16 ile 235 85 16 arasında çok da bir fark yok sanırım...