Land Rover'ın V8 Motorları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Deep Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 241
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 56,141
Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

discovery-V8' Alıntı:
1994 model sıfırlanmış 3.5 Litre v8 Defender 110, vergisi kasko değeri düşümüyle yıllık 393 TL 2009 itibarıyla, yani 6 aylık 196 lira 50 kuruş, Sizce çokmu? Yani 1300 cc den az hacimli 2007 model bir aracınki ile aynı, yani ödenebilecek en düşük vergi.

Çok diyorsanız bu ülkede zaten az vergi ödeyen yok.

Selamlar
Yavuz abi bu kasko indirim de neyin nesi ? biz 92ve 88 model 2,5 cc lere 6 aylık 282 ödedik
o zaman sen v8 ile bizden daha azmı vergi ödüyorsun ?
 

Etiketler
Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

discovery-V8' Alıntı:
1994 model sıfırlanmış 3.5 Litre v8 Defender 110, vergisi kasko değeri düşümüyle yıllık 393 TL 2009 itibarıyla, yani 6 aylık 196 lira 50 kuruş, Sizce çokmu? Yani 1300 cc den az hacimli 2007 model bir aracınki ile aynı, yani ödenebilecek en düşük vergi.

Çok diyorsanız bu ülkede zaten az vergi ödeyen yok.

Selamlar

94 model v8 110 icin sorun pek yok tabii ama, 96-97 model disco 1 icin sorun yok diyemeyiz. Hem motor hacmi hem de model bir ust kategoriye giriyor ve 17 - 18000 e aldiginiz arac icin yilda 2000 oduyorsunuz :(
 

Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

96 - 97 Disco 1 icin kasko deger dusumu soz konusu oluyor mu bilemiyorum.

Bu olay nasildi. Kasko degerinin %5 inden fazla ise verginiz, bir alt kategoriyi odeyebiliyorsunuz sanirim. Ancak bu alt kategori sanirim motor hacmi olarak.
 

Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları


Hakan bey, Edelbrock pylaşımı çok güzeldi teşekkür ederim.

Avantajları çok fazla, aslında 1500 YTL lik masrafı zaten amorti ediyor sanırım.
a. EFI için taktıracağınız LPG ile Karbüratörlü arasında oldukça fazla fiyat farkı var diye biliyorum.
b. bahsettiğiniz gibi Enjektörlerin ömrü ile de uğraşmıyacaksınız.
c. Akışmetre gibi bir derdiniz de olmayacak. her nekadar ebay da ucuzsa da türkiye de fiyatı biraz fazla olduğunu duydum.
d. Elektronik aksamlardan da kurtulmuş olucaz.
e. bütün bunlara ek 185-200beygir de güç elde edicez.

güzel modifikasyon. ;D

Tabi Yavuz abinin verdiği kit i de koydun mu engellerden uçarak geçersin geçmesine de nasıl durursun bilmem ;D ;D
saygılar. Hakan.
 

Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

konu V8 olunca kaşıntlar bir türlü bitmiyor...

sadece motorun gücünü arttırmakla iş bitmiyor, sadece yeni başlıyor...

eğer yarışmak gibi bir niyetiniz yoksa rover motorların modifikasyonları belli sınırlara sahip olduğundan belli beygir güçlerine çıkabilirsiniz.

eğer tomcat benzeri bir araç düşünüyorsanız o zaman 3500 yerine daha büyük bir motor ile başlamakta fayda var.

motora uygun şanzıman + aks + şaft + difransiyel oranı + TC oranı ( arazi vites oranı ) seçimini yapmak takacağınız lastik ebadı ile doğru orantılı...

bence büyük hacimli V8 motora uygun bir otomatik şanzıman takmakta fayda var, GM th400 gibi mesela...

arka frenler kampana ise mutlaka diske çevirmek gerek, delikli ve hava soğutmalı olsa daha iyi, malum kontrolsuz güç güç değilmiş...

yine takacağınız lastik ebadıyla ilgili olarak aracınızın yükseklğine göre uygun yay ve helezon ve diğer ıvır zıvır da önemli, araç yükselince ağırlık merkezi yukarı kalkıyor ve yol tutuşunda problem yaşayabilirsiniz...

bütün bunlar aracı yeni baştan yapmak gibi birşey...

naci
 




Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

concrete' Alıntı:
96 - 97 Disco 1 icin kasko deger dusumu soz konusu oluyor mu bilemiyorum.

Bu olay nasildi. Kasko degerinin %5 inden fazla ise verginiz, bir alt kategoriyi odeyebiliyorsunuz sanirim. Ancak bu alt kategori sanirim motor hacmi olarak.

Disco I , 95-98 3.9 v8 için vergi 1499.00 tl yıllık.
 

Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

discovery-V8' Alıntı:
Disco I , 95-98 3.9 v8 için vergi 1499.00 tl yıllık.

Dogru atirlamisim demekki...
Vergi indirimi icin yasal bir islem yapmak gerekiyor mu? Bir basvuru falan... Bu aralar boyle bir kasinti var ben de cunku. Zaman zaman kasintilar oluyor malum :smiley:
 

Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

güven

herhangi bir yetkili sigorta acentesine ruhsatınla beraber git

orada reasürans bilmemne başkanlığına aracın kasko değerini gösterir bir dilekçe yazdırt, acente bilir mutlaka

o dilekçeyle ilgili vergi dairesine git başvurunu yap, onlarda konuyu bilir

engeç 24 saat içinde yeni vergi diliminden ödeme yapmaya hak kazanırsın
 

Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

ndoganci' Alıntı:
güven

herhangi bir yetkili sigorta acentesine ruhsatınla beraber git

orada reasürans bilmemne başkanlığına aracın kasko değerini gösterir bir dilekçe yazdırt, acente bilir mutlaka

o dilekçeyle ilgili vergi dairesine git başvurunu yap, onlarda konuyu bilir

engeç 24 saat içinde yeni vergi diliminden ödeme yapmaya hak kazanırsın
Acaba sadece bunu yapsak bizde yararlanabilirmiyiz
hatta 15 sene önce satıpta adam üzerine almadıgı için o gün bügün bütün vergilerini ödediğimiz seri 2 içinde olurmu acaba
 



Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

hyavuz2000' Alıntı:
Motor numarasına bakın, (Ruhsatta da yazması lazım)
Sonra Naci arkadaşın yolladığı sitede http://www.v8forum.co.uk/RoverV8FactoryEngineNumbers.htm
veya http://www.lro.com/forum/viewtopic.php?t=29726&view=next&sid=f2482d6aff48d5f5fdb4f709d6cb96cb

sitelerden birinden motorunuzun numarasını listeden bulun.
Ve model olarak hangi model/yıl olduğunu tespit edip daha detaylı araştırma yapabilirsiniz. saygılar. Hakan.

Teşkkür ederim hakan..
 

Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

HakanBastoncu' Alıntı:
Merhaba Hakan Bey,

Modifiye yaptığımız Araç 1997 model Defender 110 pick-up'tı.

1. Fabrika çıkışı V-8 3.5 litre çift karbüratörlü ,135 hp güç üreten RRC motora sahipti.

2. Fabrika tarafından V-8 için uygulama yapıldığından aks, ayna dişlisi ve şanzımanlarla oynama yapılmadı.

3. Srtomberg gibi bela karbüratörlerin Kayalar Otomotivden tamir takımlarını aldık, tamir ettirdik. Sonuç: şehir içinde 18 litrenin altına inemedik. Ne yazık ki yapılan ayarlar( senkron ayarları çok önemli ) mükemmel olmasına rağmen hiç V-8 gibi yürümedi. Hantal, gaz pedalına geç tepkiler veren yığıntı bir V-8' i tekrar Ahmet Memikoğlu'na götürdük. Bize Edelbrock'un 500 CFM karbüratörünü kit halinde tavsiye edip, sipariş verip aracımıza uygulama yaptı. Yanlış anlamayın reklamını yapmıyorum, yaklaşık 12 yıldır tanıdığım ve 10. DAN bir Master :smiley: ( GİTMEDEN ÖNCE MOTORUNUZU YIKATIN DÜKKANDAN KOVUYOR :smiley: ) Uygulama yapıldıktan sonra aracın beygiri hava filitresiyle 185 hp'lere çıktı. Arkadaş biraz daha kaşınıp Kartal'da sağlam bir egzozcuda headers yaptırıp aracı daha syko duruma getirdikten sonra ( 200 hp ) tadından yiyemedik. 4 barell ve kaşıntı beraberinde 21 litreyi getirdi. ( LPG FARZ OLDU ) sONUÇ : LOW 5. vites tapa gaz, şile kumsalda kumdan kaleler...

4. Sıfır KİT( orta havuz, conta , emme manifoldu ve karbüratör ) sıralı tip LPG uygulamasına gerek olmadan, normal (alt flanştan girilerek ) bir uygulamayla çooook güzel randıman verdi. Neticede 4 barrel ne verirsen hayır demiyor. Üstelik egzantrik mili ve tapetleri hiç ellemedik.

5. Uygulamanın tek olumsuz yanı tadından yenmeyen aracımızı zırt pırt kullanma arzumuz oldu. Arkadaşım, eşiyle ve apartman komşularıyla her akşam tartışmaya başladı. Gecenin ikisinde dellenip motor sesi dinlemek için otoparka iniyordu ;D İşin makarası bir yana gerçekten çok memnun kaldık. Hiçbir sıkıntı, akıntı, kopma ve kırılma olmadan aracı 4 sene kullandık.

Başka bir arkadaşım bu uygulamayı gördükten sonra tek kapılı 1975 RR Classic için aynı uygulamayı aynı ustaya yaptırdı ve o da çok memnun kaldı. Ben 86 ve 87 model EFI kullanıyorum. İki aracımda 3.5 litre ve her ikiside LT 230'un hatırına 14-15 LT. benzin yakıyorlar. Fakat enjektörlerinde bir ömrü var. Buji gibi düşünün, bittikleri zaman anaaaaam diye bağıracağım. Kulaktan dolma bir fiyat aldım, sekiz adet enjektör yaklaşık 1500 TL gibi akıl almaz fiyatlara satılıyor. Ben de 16 adet olduğunu düşünün :smiley: Ahmet Memikoğlu şu durumda problem olmadığını ve ileride aynı uygulamayı benim araçlarımada yapacağını söyledi. Zaten standart 165 hp gücüm var he dediğimde 200 garanti :smiley:
İsmini zikrettiğim için umarım bana kızmaz; üyelerimizden Serdar Bey, ( serdarlt5 sanırım ) bir dönem sarı bir RRC Golden Oldies kullandı. O araca talip olduğum dönemler eski sahibiyle pazarlık için gittiğimde aracı incelerken Amerikan malı 2 barrel bir karbüratör uyguladıklarını ve LPG olduğunu gördüm. Memnuniyet ve maliyet konusunda Serdar Bey'in fikirlerini de almak sağlıklı olur düşüncesindeyim. Elimdeki LRO MAGAZIN dergilerinden bu konuyla ilgili dökümleri yasal bir sıkıntı olmazsa scan edip sizlerle paylaşacağım.

Sevgiler selamlar

Valla beni kaşıntı tuttu ;D
Bu araçta LT77 şanzuman mı vardı? Veya bahsi geçen modifikasyonlar LT77 le olur mu?
 

Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

Selamlar Hakan Bey

Onceliklie tesekkur ederim ve saat farkindan dolayi gec gelen cevaplar icin kusuruma bakmayin....

Eee bu durumda bana uygun fiyatli olanina bakmak kaliyor zannedersem...

Bide ortalama kac km de bir servis yaptirmam uygun olur?

90 bin km civarinda arac alirsam 100 bin kmlerde yaptirmak zorunda oldugum agir servis var midir acaba?

Tesekkurler
 


Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

Merhaba Eren Bey,

Defender'da R380 vardı. Bir içim su.... 1975 RRC'de 4 ileri + overdrive vardı, 2 hafta sonra laterna gibi ötüp patladı ;D. Hemen LT 77 5 ileri , inanın daha sapıtık bir makine oldu. Alt yapı çok sağlam bu nedenle bizim mekanik taşıyor. Eren Bey bildiğiniz gibi modifikasyonun sonu yok, biz limitleri zorlamadan çok fazla ileri gitmeden durduk. Şayet durmasaydık muhtemelen alt tarafı paçalayıp İngiltere' de hala , amca arıyorduk ;D

Sevgiler selamlar.
 



Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

Eren Bey Merhaba,

Sanırım sorunuzun cevabını Sn. Hakan Yavuz verdi. Babamın, 1987 senesinde kullandığımız 1976 model serie III'e ( 2,25 cc) Rochester monojet karbüratör uygulaması yaptığını hatırlıyorum. Emme manifoldunda oynama yapıp adapte etmişti. Motorun yakıtı 1-2 litre artmış 130 km'lere varan süratlere çıkmıştı. Fakat 1 yıl sonra şanzıman kuyruk keçesi devir ve sürate dayanamayıp kendini bırakmıştı. Arzu ederseniz , bana aracınızın üzerindeki karbüratörün marka ve modelini yazarsanız en kısa sürede Ahmet Memikoğlu ile irtibat kurup destek verebilirim. En azından muadili ve daha performanslı bir karbüratör önerisi olacaktır. Amaç uydurma yapmadan, gaz çubuklarında, gaz tertibatında değişiklik yapmadan tadilatsa bu işi çözümlemeye çalışırım.

Sevgiler selamlar.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,971
Mesajlar
1,526,632
Kayıtlı Üye Sayımız
166,725
Kaydolan Son Üyemiz
avsarehberim

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.


Geri
Üst