Landcruiser 40 Serisi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ergunucyasar Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 87
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 16,691

Etiketler
Ynt: Landcruiser 40 Serisi

Harika video ve fotoğraflar. İnsanın kanına işliyor.

FJ40 serisinde ön veya arkada dif. kilidi standart olarak var mı acaba? Bilen arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.
 

Ynt: Landcruiser 40 Serisi

Bildiğim kadarı ile genelde yok. Birçok kullanıcı sonradan taktırıyor.
 


Ynt: Landcruiser 40 Serisi

Mesud bey kiltsizde çok başarılı bir araç.
Bende kilit yok, bildiğim kadarı ile Ergün beyde de kilit yok.
İkimizde birfiil arazide kullanıyoruz.
 



Ynt: Landcruiser 40 Serisi

Evet Halim Bey Nazar deymesin araçlarınız çok güzel. Toyota zaten sağlamlık olarak kendini kanıtlamış bir marka ve sizin araçlarınız bu markanın en sağlamları arasında.İnternette bakınıyorum 13.000 Tl den aşağıya FJ40 yok.Onlarda tedaştan çıktığı hali ile masraf isteyen araçlar. Bende 2. araç olarak off road gezileri için düşünüyorum ama şuan için 13.000 + modifiye bütçemi aşıyor.

Buarada taşıt pulu ve benzin yakışı ne durmda FJ 40'ların...
 

Ynt: Landcruiser 40 Serisi

A/T lastiklerle ağır çamurda iş görmüyor maalesef. Çok zor bir rampayı BFG A/T lerle Suat 70 ile, ben 40 la çıkamadım. Aynı lastikle Heytem arka kilidi
kullanarak VX100' le, Suat 'da kilitsiz olarak M/T lastikleriyle (70 serisi)çıktı.

Bu zemin özelliklerine göre gördük ki agresif bir lastik deseni diferansiyel kilidi gibi iş gördü ya da diferansiyel kilidi, A/T lastik olmasına rağmen iş gördü.

Tabi Heytem'in FJ40 ın ön ve arka kilitlerle neler yapabildiğini herkes biliyor.[attachment=1]

 


Ynt: Landcruiser 40 Serisi


Akıl vermek gibi olmazsa, önce bütçenize göre uygun bir araç alıp zaman içinde gerekli yenileme ve modifikasyonları yaptırabilirsiniz.
Ben aracımı çok sevdiğimden diğer araçlarımı ikinci plana attım ve günlük olarakta 5 yıldır kullanıyorum. Modifikasyona da ihtiyaç duymadan o Tedaştan
çıkmış hurda görünümlü araçlarla 2 tane daha sıfır km yerli oto eskitirsiniz. Sedat Bey' de bana katılır sanıyorum.
 

Ynt: Landcruiser 40 Serisi

ergunucyasar' Alıntı:
Bu zemin özelliklerine göre gördük ki agresif bir lastik deseni diferansiyel kilidi gibi iş gördü ya da diferansiyel kilidi, A/T lastik olmasına rağmen iş gördü.



Discovery kanaldaki efsane avcılarının yaptığı test sonuçları gibi olmuş
 



Ynt: Landcruiser 40 Serisi


Estağfurullah ne demek bilhassa akıl danışıyorum. Bu gün başlangıç sviyesi bir 4x4 10.000 lira civarında ama FJ 40 a göre daha yeni model. Beni düşündüren FJ 40 ta ağır bişey çıkıpta daha yeni model başka bir 4x4 ten daha masraflı olması. Malum eski araçlara karşı bi ön yargı mevcut ...
 

Ynt: Landcruiser 40 Serisi

ergün beyin yazdıklarına tamamen katılıyorum.
AT lastik ile hangi araç olursa olsun o çamurda sıkıntı yaşar.
Bende kartalkaya gezisinde AT lastik ile buzda arabayı kaydırmıştım.
Diğer yandan da en ideal lastik yine AT, çünkü gezilerin çoğunda 200 km asfaltta gidiyorsak 50 km arazide gidiyoruz.
Zaman içinde yapılacak kilit ve vinç ilavesi ile bu sorunda çözülmüş olur kanaatindeyim.
Vergi konusu araçtan araca değişiyor nedense. Fakat yakıt 17-18 litre gaz veya 15-16 litre benzin şeklinde.
Ben ikinci araç olarak kullandığımdan yakıt çok sorun olmuyor. Bu yıl sadece 4000 km yapmışım.
Ankarada Ahmet ustada tedaşdan çıkma bir araç var, internette 12 000 yazmışlar ama 10 000 TL civarı verecekler sanırım .
 

Ynt: Landcruiser 40 Serisi


Hiç korkmayın FJ40 alın. FJ40 yürüyorsa sorun yoktur. Ölüsü bile diğer markaları bozar arazide...Ayrıca landcruiser'in eskisi olmaz. Görüyorsunuzki en kötü durumdaki araç bile 12000' den başlıyor. Yavaş yavaş toparlarsınız, yazın üstünü açtığınızda da "iyi ki almışım" dersiniz.
 

Ynt: Landcruiser 40 Serisi



Başka söze gerek yok sanırım ...
 

Ynt: Landcruiser 40 Serisi

Mesud bey

Şimdi siz bu adamlar fanatik diyorsunuzdur ;D
İnsan kullanmaya başlayınca ister istemez fanatiği oluyor. Ergün beyin de dediği gibi bu araçların en az 20 sene daha ömrü var. Toyotanın bir güzelliğide yaptıklarınız uzun süre gidiyor. Korkulduğu kadar büyük bir parça sıkıntısı da yok. Bende başlangıçta iyi durumda bir araç alma niyetlisiydim. Bütçem elvermediği için köy hizmetlerinden çıkma hemen hemen bitmiş bir araç aldım. Hemde 10 000 lira verdim o zaman. Son bir senedir her fırsatta bir yerini elden geçirdim. Sırası ile motor, frenler, makas burçları, difransiyeller, koltuk döşemleri elden geçti. Bu arada jant, lastik, lift jack ve akü aldım. içine roll bar yaptırdım (kısa bir süre sonra üstünü açacağım ). Ufak tefek avadanlıkları tamamladım (çekme halatı, akü takviye kablosu, yangın tüpü, kürek v.b). Sinyaller, kapı kolları, arka reflektörler, snorkel gibiı bazı parçaları aldım ama topladıktan sonra takacağım.

Bunların toplam maliyeti iyi bir araç fiyatına yaklaştı ve daha ben kaporta boya kısmına girmedim. Onlarda yapılınca iyi durumdaki aracın fiyatını geçecek ama her yerini bildiğim ve tanıdığım bir araca sahip olcağım. Bunları yapmanın keyfi de cabası.

İşin pozitif yanları bunlar.

Diğer bir yandan, ben herkese şunu söylüyorum.

Bu iş sevgi işi

Sonuçta eski araçlarla uğraşıyoruz. Uzun yol gitmek biraz gürültülü oluyor. Tofaş parçası alır gibi parça almak mümkün değil, Ustalarla uğraşmak gerçekten zor iş. Sonuca ulaştığınızda, işin toplam maliyeti ile aracınızın değeri arasında ucurum olabilir. Ustalar, sen niye bu kadar sık geliyorsun sananiye, senin araban Toyota deyip kovuyorlar. Ve benzeri bir sürü dezavantajları var.

Ben FJ40 almak için 2 sene bekledim bütçemi ayarladım. Arabamı bulduğumda gerçekten kötü durumdaydı ama kanım kaynadı aldım. Şimdi onunla çok mutluyum, keyifle kullanıyorum, kullanmadığım zamanlardada pencereden otoparktaki halini izliyorum ;D

Severseniz FJ40 sizi de mutlu eder.

Çok uzun yazdım, Gezenbilir 2. doğa festivalindeki off-road oyunları videosu ile bitireyim mesajımı.

Selamlar
Sedat


http://www.youtube.com/watch?v=CBW4zQdOCJk
 



Ynt: Landcruiser 40 Serisi

Hele üstü açıkken ve uygun rollbar ile çooook yakışıklılar