Landcruiser VX200 Arazide Nasıldır ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan kaptankarayel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 14
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,729

kaptankarayel

Yeni Üye
Mesajlar
10
Tepkime Puanı
0
Sevgili dostlar daha önce G400cdi kullanmaktaydım buaraçta merkezi defransiyal kilidi, ön ve arka defransiyal kilitleri bulunmakta idi araç asfaltta süratli ve konforlu arazide ise cok kabiliyetliydi (ağır devir-seri devir geçişlerinde ve defransiyel kilitlerine giriş çıkışlarda problemler vardı bunlar elektronik g lerde klasik problemlermiş) 2008 senesinde g400 ile ikizdereden anzere ordanda bayburta gecerken arabayla 3000m rakımdan gectim tık demedi dere geçişlerinde ve kayalık arazide defransiyel kilitleri olmazsa olmaz görev yaptılar.

Şimdi toyota landcruiser vx 200 almayı düşünüyorum ancak bu araçta ön-arka defransiyel kiliti varmı yokmu yada nasıl bir çekiş sistemi vardır bayilerii dahi bilmiyor tüm aramalarıma rağmen tatmin edici bilgi bulamadım. Ben yılda 1-2 sefer mutlaka 3000m üstü dağlara gidiyorum ayrıca romorkla 7m tekne çekip genellikle kumsaldan denize indiriyorum-çekiyorum yani kısaca dağ, dere, kaya, kum bu araçtan ne sonuç alırım bilenlerden fikir istiyorum

Arkadaşlar lancruiser babadır her yolda gider gibi genel kanaat ve kişisel özlemleri belirten ifadelerden cok teknik detaylar daha cok işime yarayacaktır ilginize şimdiden cok teşekkürler

g400.jpg


black-landcruiser-xv200-6-560x373.jpg
 

Etiketler
Ynt: Landcruiser VX200 Arazide Nasıldır ?

VX200 ü bilmemde, Land Cruiser alıpda pişman olan görmedim şimdiye kadar :smiley:
 

Ynt: LANDCRUISER VX200 ARAZİDE NASILDIR ACABA?

hoş geldiniz aramıza , ben 2 yıldır her yolda ve şartta ( hafif ve bazen ağır olmak üzere offrad) ,dahil aracımı kullanıyorum , cift dingil römork ile 8,60 boyundaki teknemi yalovadan ,antalya kemere kendim getirdim yaklaşık 4000 kg , hiç bir zorlanma vs bunun gibi şeyler yaşamadım , inanılmaz konforlu ve güçlü ,sağlamlığı tartışılmaz , gelelim VX 200 e, benim bildiğim VX 200 DE , 2 ayrı makina var biri dizel birisi benzinli ,dizel makina çift turbolu ( 650 nm torka sahip ) ,benzinli ise 410 nm torka sahip , VX 200 lerde ,elle devreye girebilen bir difransiye sistemi yok ,bunun yerine ( ATRC) active traction control denen bir çekiş sistemi var , ayrıca VSC ( vehicle stability contral ) ara denge sistemi ,ve bu sisteme bağlı çalışan bir kaç bileşen daha var , test sürüşlerinden duyduğum inanılmaz kabiliyetli ve konforlu bir araç olduğu , eğer bütçeniz müsait ise hiç düşünmeden alınılacak bir araç ,sizin işinizi çok rahat görecektir iyi günler
 

Ynt: Landcruiser VX200 Arazide Nasıldır ?

ATRC denilen sistem de defransiyel kilitleri yok sanırım ancak patinaja düşecek tekeri frenleyerek çekişte olan diğer tekerlerin çekiş yapmasını sağlıyor acaba yanılıyormuyum? peki def kiliti olmadan bu sistem zor şartlarda mesela gevşek kumda pozitif sonuç veriyormu?
 

Ynt: Landcruiser VX200 Arazide Nasıldır ?

98 model rav4 te bile otomatik klitlenebilen orta differansiyel var. Herhalde LC da daha iyi birşeyler vardır..
 



Ynt: Landcruiser VX200 Arazide Nasıldır ?

kaptankarayel' Alıntı:
ATRC denilen sistem de defransiyel kilitleri yok sanırım ancak patinaja düşecek tekeri frenleyerek çekişte olan diğer tekerlerin çekiş yapmasını sağlıyor acaba yanılıyormuyum? peki def kiliti olmadan bu sistem zor şartlarda mesela gevşek kumda pozitif sonuç veriyormu?

Bu elektronik çekiş kontrol sistemleri, kum da ve karda difransiyel kilitlerinden daha çok işe yarayabiliyor. Genelde çok yoğun çamurda veya kuma fazla battığınız zamanlarda , yada çamurlu ama dik ve uzun rampa çıkışlarında sapıtabiliyorlar. Sizin bahsettiğiniz gibi bir kullanım için uygun lastikler seçerseniz fazlasıyla iş görürler
 


Ynt: Landcruiser VX200 Arazide Nasıldır ?

cihanülker' Alıntı:
kürşat ,ıslak ve kaygan zeminlerde, disconun TC sistemini hiç bir şeye değişmem ( çim +buz) vs gibi

zaten benimde demek istediğim oydu abi, kar, buz, kum gibi yerlerde iyi iş yapıyor ama yoğun çamur, çok engebeli arazilerde kilit daha sağlıklı.
 

Ynt: Landcruiser VX200 Arazide Nasıldır ?

peki arkadaşlar bu yeni çekiş kontrol sisteminde, mesela bir çukur geçişinde çaprazlama sağ ön lastik ile sol arka lastik havada kalsa araç yere basan 2 lastikle ilerlemeye devam edebilirmi bu sistemde yoksa havadaki lastikler boşa döner araç yerindemi kalır
 

Ynt: Landcruiser VX200 Arazide Nasıldır ?

discovery 2 lerede buna benzer durumlarda çamurlu zeminde ilerleyemediğini gördüm ama toyota da bilmem
 




Ynt: Landcruiser VX200 Arazide Nasıldır ?

Kaptan karayel,
Şu an Türkiye'ye ithal edilen VX 200 lerde sizin G wagen'ınızda olan ön ve arka difransiyel kilitleri yok ancak siparişle kilitli olarak getirtebilirsiniz. Buna karşın CRAWL denilen bir destek sistemi kullanmışlar. Bu ilk başta sadece benzinli modele uygulanmıştı daha sonra dizel motorlu modele de uygulandı. (Bendekinde var)
Kum, çamur, kayalık gibi zor şartlarda CRAWL devreye alındığında siz gaza ve frene müdahale etmiyorsunuz, sadece aracın gitmesini istediğiniz yöne direksiyon çeviriyorsunuz o kadar. Burada sizin ayarlayacağınız 3 ayrı hız kademesinde kumandayı araç devralıyor. Hangi tekerlek diğerlerine göre fazla dönerse gücü (sanırım elektronik yöntemlerle) diğer yeri iyi kavrayan tekerleklere aktararak aracı bulunduğu zor şartlardan çıkartıyor.
Mercedes G Wagen dışında bir arazi aracı düşünecekseniz bence ilk sıraya yazacağınız araç Toyota VX 200 dür. Şüphesiz bunlar kadar teknik detayları olan başka arazi aracı markaları da var, ancak sağlamlık ve dayanıklılık ön plana çıkınca bu araç VX 200 olur.
 

Ynt: Landcruiser VX200 Arazide Nasıldır ?

vx 200 lerin arabistanda alt versiyornları bulunmakta
DİZEL
V8 4.5 LT
G Dizel
GXR Dizel

BENZIN
V6 4.0 LT
G
GXR
GXR M / R

V8 4.8 LT
GXR
GXR Vinç
GXR M / R
VXR
VXR Deri


bunların bir kaç tanesinde standart arka difarensiyel kilidi var. belki buradan faydalanarak toyota bayiniz ile tekrar görüşürseniz faydası olacaktır.
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,073
Mesajlar
1,528,367
Kayıtlı Üye Sayımız
166,822
Kaydolan Son Üyemiz
burhand

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst