bizim şartlarımızda off road yapmaya çalışan insanlar için lux gibiii.. ama bu işin sonu yok.. ben hep şunu yapayım daha dokunmıcam arabaya diyorum...öyle olmuyor ;D ;D
Bugun Ozel Oto Atilla ile görüştüm 0212 2769295 (Atatürk otosanayide) elinde 2 değişik kompresör var, fiyat ve teknik özellikleri varklı. Detaylı bilgiyi kendisinden almanız daha doğru olur. Benim adımı verebilirsiniz. Sanayii tarafına gelirseniz beraber de gidebiliriz, benim ofisim çok yakın.
lassanın ok144 ü iyi ama biraz sesli.15 inç olanı yok galiba. HKS reklamın kocaelinde geçen hafta yapılan yarışlarında tırmanma etabına en son yarışmacının arkasından 4 yolcuyla beraber girdim. Lastikler petlasın traktör lastikleriydi. Sonuç mükemmeldi. Tabi asfalta çıkınca çok ses yapıyor. Ama ok 144 daha makul heralde . Sitede ladacılar var sa onlar daha iyi bilir tabi... 16 inçte seçenekler daha fazla sanırım.
OK144'ler 70-80 km/s civarı sesi kesiyor. Bu haftasonu uzun yolda asfaltta denedim, yağmur da vardı, dönüşte hava kuruydu ve Wrangler ATR'den hallice bir ses yaptı. Düşük süratte asfaltta uğulduyor. Zaten bütün olayı arazi, çamurda cillop gibi, asfalttaki sesini de musiki niyetine dinliyorum ben..
ben de Disco I de OK144 kullanıyorum, çamurda muhteşem bir lastik, bir çok kişiye göre de MT lerden çok daha iyi, zaten desenine bakınca iyi iş yapacağı anlaşılıyor traktör lastiğine çok yakın bir desen, ve işin ilginç yanı benim lastikler hiç gürültü yapmıyor kimse inanmıyor ve sağır olduğumu iddia ediyor ama aracıma binen görüyor lastik havası ile alakalı olabilir belki ama şu an 38 PSI basılı ki bu normal değer bence
gezi fotolarında gördüğünüz turuncu Range'li arkadaş Oktay, Wrangler MT lerden sıkılmış, OK yı özlemiş, bendeki OK ları onun Wrangler MTR ile değiştiricez bir süreliğine, ben bu aralar çamura girmiyorum noolsa malum rodaj bitmedi
ama şunu söyliyim çamurda en iyi performans isteniyorsa yol performansından ödün vermek gerek
YEVGENI' Alıntı:
OK144'ler 70-80 km/s civarı sesi kesiyor. Bu haftasonu uzun yolda asfaltta denedim, yağmur da vardı, dönüşte hava kuruydu ve Wrangler ATR'den hallice bir ses yaptı. Düşük süratte asfaltta uğulduyor. Zaten bütün olayı arazi, çamurda cillop gibi, asfalttaki sesini de musiki niyetine dinliyorum ben..
yanılmıyorsam daha geniş bir tabanı var sizinkinin, lastiğin ebatları ile ilgili olabilir mi, ses yapmaması?
benimki de müthiş ses yapıyor ve 70 km civarında bu ses çok azalıyor.
Dostum en kalitelisi profosyonel olan ARB air compressor....bu çivi bile çakar..300$ ...ben sipariş ettim..1 sefer alınır..yoksa migrostakilerle bisiklet tekeri bile şişmiyo)
Arkadaşlar, offroad sırasında (kar hariç) lastik havalarının indirilmesinin ve asfalta dönüşte normale getirilmesinin önerildiğini birkaç yerde okumuştum. Ben disconun (245*75*16 G.Y. MTR) lastik havalarını normal kullanımda önler 30 arkalar 36 olarak kullanıyorum.
Tabii indir/şişir olayı oluşunca bir de kompresör gerekiyor. Piyasada çok ucuza çakmaktan güç alan kompresörler var. Bunlar iş görür mü diye endişem var : zira birçok sitede pahalı kompresörler de görüyorum.
Bu konularda bilgilerinizi paylaşabilirseniz sevinirim
sevgiler
Erdal
erdal abi o ucuzlar max: 18bar hava basıyo benim arabamında lastik ebadı seninki ile yaklaşık aynı tavsiye etmem(anca benzinciye gidecek hava basar) sadece acil durumlar için kullanılabilir 5dk'da bir 1dakika dinlendirmek gerekiyor çünkü çok ısınıyo.
top şişirebiliyor
bir de maruti suzuki ve daewoo ticonun lastiklerini idare edecek kadar şişiriyor
;D
ayrıca ucuna gerekli aparat takılarak toz temizleyici olarak kullanılabiliyor
erdal abi o ucuzlar max: 18bar hava basıyo benim arabamında lastik ebadı seninki ile yaklaşık aynı tavsiye etmem(anca benzinciye gidecek hava basar) sadece acil durumlar için kullanılabilir 5dk'da bir 1dakika dinlendirmek gerekiyor çünkü çok ısınıyo.
Fatih beyin dediği gibi patlayan lastiği lastikçiye gidebilecek kadar şişiriyor. Bence motoru güçlü, kaliteli bir kompresör bagajda bulundurulmalı. Diğer türlü ya çekici gelecek yada lastikçi 18psi hiç yoktan iyidir.
Profesyonel birşey aramıyorsanız piyasada satılan 20-30 liralık kompresörler işinizi görecektir. Basınç gücünün mümkün olduğunca yüksek olmasına dikkat edin diyeceğim ama (profesyonel olmayanların) neredeyse hepsinin üzerinde yazan gerçek basınç değeri değil, "peak" (anlık tepe) değerlerdir...
6 ay kadar önce benim aynı derdim vardı..Eşimin Honda sının lastiği inmişti..Metrodan aldığım Kompresör bir işe yaramadı..ve aşırı ısındı..... ve attım
Değilki bizler uzun kum etaplarında 4 lastiği minimum havaya kadar izndirmek zorundayız..
Araştırdım ve ARB ve Viair marka kompresörlerin profosyonel olduğuna kanaat getirdim..Bunların 2 çeşidi var..Bir tanesi motor bölümüne montajla hem differansiyelinizi kilitliyor hemde hava basıncı ile lastiğinizi şişiriyorsunuz..
Diğeride aynı kompresörün taşınabilir olanı..sadece şişirmeye yarıyor...
Ben Bursa dan Eurowinch ten Viair 400 P aldım.. Direk aküye bağlantı maşaları var..Net 10.34 bara kadar şişirebilen kaliteli bir kompressör..Bol bol denedim memnunum...Memnun olmadığım fiyatı...Yanlış hatırlamıyorsam 350-400 ytl arasıydı...