Ynt: Liberty Renegade Crd - 2005
Aracımla yaklaşık 2 ayı devirdim. Genel memnuniyetim devam etmekle beraber güncel fotoları aşağıdadır.
Özet geçmek gerekirse şu ana kadar yaptıklarım ve bana maliyetleri:
1. Sarı sinyallerin ve reflektörlerin siyah stop spreyi ile boyanması: 2 adet sprey 30TL. Bu uygulamayı yaparken çok ince katlar halinde en az 4-5 kat atmaya dikkat edin çünkü sprey akıyor. Ne kadar sabırlı olursanız o kadar kaliteli sonuç alırsınız.
2. Arka stepne kılıfı ve korumanın iptal edilip plakalığın tampona alınması: LR Defender plakalık ışığı 25TL, kare plaka 30TL. Bu uygulma konu içerisinde detaylı olarak anlatıldı. Biraz zahmetli bir uygulama ama sonuçtan çok memnunum.
3. 1.25 inçlik spacer uygulaması: 4 adet spacer shipping dahil 182USD. TR fiyatları 500-600TL olduğu için dolar henüz uçmamışken ebay'den aldığım bu spacerlar bana 360TL'ye maloldu. Sonuçtan çok memnunum, herkese şiddetle tavsiye ediyorum. spacersız KJ kalmasın
4. KC rally400 sis farları: 2 adet shipping dahil 172USD. Mal bedeli 110USD olduğu için 50TL gümrük ödedim kapımda teslimatta. Bana maliyeti 400TL oldu. TR'de 600TL civarında bu sisler. TR rakamları dolar uçmadan önceki fiyatlar tabi. orijinal sislerin fazla büyük ve buzlu camlı olması aracı eski gösteriyordu. Şeffaf camlı bu sislerle daha modern bir görünüm oluştuğunu düşünüyorum. Sonuçtan memnunum ancak biraz daha büyük olsa daha güzel olacak gibi. Bu sebeple yaza doğru yine KC'nin 5 inçlik apollo serisi farlarından alıp bunların yerine takmayı planlıyorum. Bu 4 inçlik küçük sisleri de sileceklerin yanına alacağım JK'lere uyguladıkları gibi. Tabi bizim KJ'lerde bunları monte etme yeri yok ama yine bir zihni sinir projesiyle o işi de yapacağım inşallah.
5. Ön yan camlara cam filmi: 100TL. Renksiz olan bu camları da bütünlüğü sağlamak adına 2 numara ile kaplattım. Bu işi de yıllardır yaklaşık 8-10 araba uygulattığım bostancı llumar'da yaptırdım. Bostancı llumar'ı gözüm kapalı herkese öneririm. 10 yıldır hiçbir araçta en ufak bir problem yaşamadım bu marka ve uygulayan ersel beyle ilgili. Çok da mülayim bir insan kendisi, düşünenlere tavsiye ederim. Yalnız bu fiyat 2 adet yan cam için ve peşin, onu da belirteyim.
6. 5 adet Cooper Discoverer AT3 lastik: 1770TL. Lastik değişimi en büyük problemim oldu. Hem AT lastik inadım hem de zor bulunan modelleri istemem sebebiyle bir türlü karar veremedim. BF AT listemde bir numaraydı ama 9 taksitle min. 470Tl fiyat çok pahalıydı. Tanesi 355TL'ye bu lastikleri bulunca aldım. Kullanıcı yorumları iyi olan bir lastik, deseni bir BF AT değil ama yine de agresif. Zaten araziye çıkmayacağım için ve de görüntü açısından stepneye de aynı lastikten almak istediğim için cooper'da karar kıldım. Marka imajı da bu lastiği almamda etkili oldu. Orijinal ölçüsü 235 70 16 olan lastiklerimi yabancı forumlarda sürtme yapmadan kullanılabilecek en büyük lastik olduğu belirtilen 245 70 16 ile değiştirince spacerlarla çok hoş bir görüntü oldu. Ancak lastikler sürtüyor. Muhtemelen CRD'lerin ağır motoru sebebiyle ön tarafın daha alçak olması buna sebep oluyor. Yükseltmeyi aslında istiyordum ancak asfalt stabilitemi bozmak istemediğim için düşünmüyordum ama bu konuyu çözmek için bişeyler yapacağım gibi görünüyor. Lastiklerden şu an için memnunum ancak sanki tüketimi arttırdı biraz. Daha ölçemedim net olarak ama hissiyatım bu yönde.
7. Orijinal Renegade alüminyum marşpiyellerin sökülmesi: 0TL. Talihsiz bir şekilde sağ marşpiyeli vurarak yamultmam sebebiyle zaten görünümü ile ilgili tereddütlerim olan bu parçaları söktüm. Bir tanesinde paslanma mevcuttu ondan da kurtulmuş oldum. Sökmesi son derece basit, bir anahtarla altına yatıp 10 dakikada sökülüyor. Daha naked bir görüntü olması hoş oldu ancak bu parçalar aynı zamanda aracın altındaki birçok parçayı da gizliyormuş şimdi dikkatli bakınca bunlar görünüyor. Genel olarak görüntüden memnunum.
8.Clevis lift ile aracın ön tarafının yükseltilmesi: 0TL. Lastiklerin sürtme yapması sebebiyle yaptığımız bir uygulama. Yabancı forumları araştırırsanız KJ'lerde çok sık yapılan bir uygulama. Genelde benim gibi araziye hiç çıkmayan veya çok az çıkan veya da yükseltme yaptıktan sonra ön-arka uyumunu sağlamak adına yapılan ince ayar. Şimdilik deneme amaçlı çok az bir yükseltme yaptık duruma göre daha da yükselteceğiz o sebeple detayları o zaman anlatırım. Kısaca anlatmak gerekirse hiçbir ekstra parça kullanmadan ön lastikleri söküp süspansiyonların salıncaklara (adı salıncak olmayabilir) bağlantı kelepçesini gevşetip aralığı arttırıp tekrar sıkmak olarak anlatabilirim. Biraz saçma oldu ama ben de çok hakim değilim henüz, iyi bir sonuç alırsam burada anlatacağım detayları. Geçen haftasonu yaptığımız deneme amaçlı ufak yükseltme ile ilgili hiçbir sıkıntı yaşamadım şu ana kadar kullanımla ilgili, şimdilik bunu söyleyebilirim. İlk fırsatta ön taraf sürtmeyi kesene kadar yükselteceğim, bu yöntemle yaklaşık 1inç kadar yükseltme yapılabiliyor. Bunda da sıkıntı olmazsa arka taraf da orijinal arka süspansiyon takozlarından ekleyerek yükseltilebiliyor. Tanesi ABD'de 8-9USD ve uygulaması da oldukça basit. Lafı çok uzattım, sonuç olarak toplamda 50-100TL harcayarak benim en sevdiğim ve takıntılı olduğum memnun kalınmazsa tekrar orijinal haline getirilebilir bir şekilde araçlarımızı 1inç kadar yükseltebiliyoruz. ABD'de bunu uygulayıp araziye çıkıp memnun kalanlar da var ama ben araziye çıkacak olsam bu yöntemi kullanmazdım. Süspansiyon ömrünü de kısaltacağını tahmin ediyorum, 20-30bin mil bu şekilde kullanıp problem yaşamayanlar mevcut.
Şimdilik bu kadar. Haftaya çok ucuz ve sonucunu çok merak ettiğim bir uygulamam daha olacak. Bu da sürpriz olsun şimdilik
İnşallah tahmin ettiğim kadar güzel olur da paylaşırım sizlerle.