1.
Victron Argofet Akü İzolatörü A 100-2 2 Akü Çıkışı 100A : Basitçe diyottan ibaret bir şey. Çok büyük akımlı olduğu için çok yüksek fiyatlı, sizin işinizi göreceklerin arasındaki en kötü seçenek bu. Araç aküsünün voltajı yaşam alanı aküsünün voltajından yüksekse yaşam alanı aküsünü doldurur. Çok kötü bir seçenek.
2.
Victron Cyrix-Ct 12-24-120A Akıllı Akü Birleştirici: Daha önce önerdiğim, araçla yaşam alanını bir röle ile bağlayan sistem. Hemen hemen en makul olanı (fakat bu kadar para vermeye gerek yok, gerçekten acırım). Araç çalıştığında bir röleyle iki sistemi birbirine bağladığından diyot üzerinde düşecek voltajlar düşmüyor, böylece daha yüksek şarj güçlerine ulaşıyorsunuz.
3. Orion-Tr Smart DC-DC şarj cihazları, izolasyonlu: Aracın sistemi 13.8V'tur. LFE aküyü doldurmak için 14.4V idealdir, daha düşük voltajla doldurursanız hem tam dolduramazsınız hem daha yavaş doldurursunuz. Bu cihaz aracın 13.8V'unu 14.4V'a çıkartıp sizin aküye verdiği için verebileceği en yüksek güçle (360W diyor) aküyü doldurur. Bu nedenle seçenekler arasındaki en lüks çözümdür.
Birkaç mesaj önce
Doğrucu Davut'un da dediği gibi Victron'un akü birleştiricisinin daha ucuz akü birleştiricilerden çok daha mükemmel iş yapacağını sanmıyorum.
Ayrıca ihtiyacınız olan akım maksimum akım - benimki gibi 60Ah Orbus alırsanız - 40A (akü en boş olduğu anda 14.4V altında bu akımı çekiyor), ortalama ise 30A'dir. Çok çok daha yüksek güçleri (100A?) destekleyecek şeyleri alırsanız boşuna para harcamış olursunuz. Teknik olarak o güçlerde şarj etme şansınız yok.
Bence 1. çözüm akü birleştirici röle, 2. çözüm (param var, hızlı dolum yapmak istiyorum diyorsanız) DC-DC şarj cihazı.