dizel hikaye arkadaşlar, LPG li V8 ler her bakımdan avantajlı, performans, tüketim, bakım giderleri, sessizlik, vergi dilimi de kasko bedeli baz alınarak bir aşağı kademeye çekilince artık dizelin hiç bir artısı kalmıyor
birde tabiki arada yakıtın dışında da satınalma değerleride var bence çok arazi yapmayacaksanız buna lpg taktırın babalar gibi binin disco tdi almak için aracınızı elinizden çıkarıp en az alım satım hariç üzerine 10000 ytl den fazla para vereceksiniz kmde 10 kuruş farketse zaten durumu 100000 kmde eşitlersinizki az kullanıyorum diyorsunuz bu imkansız vergi farkından biraz kazanırsınız ama oda 50000 kmye düşürsün. Ama 3.9 v8 alırsanız herhalde aracınızı sattığınız fiyata rahat rahat bir tane alır lpg taktırır aksesuar bile yapabilirsiniz . hemde performanstan çok kaybetmemiş olursunuz diye düşünüyorum.
Bence öncelikle aracınıza lpg olmazsa v8 disco
selam. bendede 5,2 var lpg taktım süper oldu hiç bir sorun yaşamıyorum kalkış gidiş herşey aynı ses dersen mevcut helekı sendekı 5,9 daha süper bir alet aynı rahatlıgı bulacagın başka araba sanırım zor
Bu aracımı alana kadar bende LPG ye karşı idim. Söktürürüm diyordum
aldığımda montajı yapılmıştı noterdi trafikdi derken bir kaç gün o şekilde kullandım ve gördümki seriliği kaybetmesi dışında hiç eksisini görmedim. 2,5 yıldırda hala kullanıyorum. Seriliğini kaybetmesine sebep zaten 1,6 olan motorun birde LPG ile ağırlaşması.
lpgcharger diye bir ürün var onu da taktırmanızı tavsiye ederim rover 620si da ve 5.9 hemi de arkadaşlarımda takılı min %5 tasarruf artı araba daha rahat kalkıyor.
standart hali ile disco 1 otomatik ile G.C. 5,2 nin yakıt tüketimlerini karşılaştırma yapabilirmisiniz benzinde ortalama tüketimleri , şehir içi yada açık yolda hangisi çok yakar gibi yönleri ile...
off road'un üstadları :
şu yukarıdaki soruma acil cevap bekliyorum.Bir G.C 97 / 5,2 v8 alma arifesindeyim.Discovery I almış kullanmış ama bir çok yönü ile (arazideki yeteneği dışanda) beğenmemiş ve satmıştım. (Hantaldı, ağırdı, iriydi, manevra zordu, tüketimi çoktu, şehir içi kullanımı zorldu)
musa (zeje 5.2) arkadaşımız foruma bir girse sorunuzu cevaplayacakta
Ben sıralı lpg ile çok az yaktığını biliyorum..Kendisi bu haftaki gezimizde ciddi ciddi söylemişti..
Hantallık gibi kavramlardan çok uzak ve güçlü bir araç olduğunu bilmeyen yok..Standart hali ile bile otomobil kıvamında dinamik ama daha hızlıdır..Arazide ise hiç birimizden geri kaldığını görmedim..Yükseltme kitleri mevcuttur ve ucuzdur..Federal marka 33'' lastik ve 3'' yükseltme ile aşamayacağınız engel yoktur
Tecrübe ile sabittir..
Zj nin yakıt tüketimi hakkında kesin birşey diyemem.Bu kişiden kişiye göre değişir.Ama aşağı yukarı xj ile aynı yakıyor.Benim xj sıralı sistem lpg ile şehir içi 25 kuruş yakıyordu.4.5'' yükseltme ve 32''x11.5 lastikleri ve port bagaj.vinç,tampon derken eklenen diğer ağırlıklarla şu andaki tüketimi35 kuruş.Zj nin değerlerininde aynı olduğunu Musa söylüyordu.Bu arada Musanın aracıda 3'' yükseltme ve 33'' lastikleri port bagajı var.Bu hali ile aynı yaktığını söyledi.
Gelelim zj nin sürüş keyfine ve şehir içi kullanımına.Performans olarak bir çok spor arabayla kalkış yapsanız.İlk 50m kafa kafaya hatta önde gider diyorum.Öyle ne çok iri nede ufak tam arası bir ebatlarda Kesinlikle manevra problemi yok.Donanım olarak hertürlü donanıma sahip(konfor olarak).
Arazide uygun lastiklerle hertürlü engelden geçip gidiyor.Arazi performansıda mükemmel.
Bir xj kullanıcısı olarak,bunlar benim, zj kullanan arkadaşlardan edindiğim bilgiler.Daha doğru ve aydınlatıcı bilgileri onlar verirler.
standart hali ile disco 1 otomatik ile G.C. 5,2 nin yakıt tüketimlerini karşılaştırma yapabilirmisiniz benzinde ortalama tüketimleri , şehir içi yada açık yolda hangisi çok yakar gibi yönleri ile...
Kusura bakma çaglar kardeşim form geç girdim ben ilk G.Ç 5200 1993 senesinden 1997 senesine kadar kullandım daha sonra range rover ,ford exbidesion kullandım bunların arasında en iyisi G.Ç range roverin motorunda büyük olmasına ragmen daha az yakıyordu
G.Ç yi benzinli kullandıgın zaman bakımlı ise 18-19 lt ortalama yakarsın uzun yolda 14-15lt yakıyor
tabiki kontrollü kullanım için geçerli istersen 25 lt yaktırabilirsin
Ben arabama KME marka sıralı gaz sis taktırdım hiç duyulmamış bir marka romano markanın ürünü romanyada yapılıyormuş ve çok memnunum 400 krş yakıyor km de off road yaparkende gazda kullanıyorum
3" yükseltme 285/75/16 lastik port bagaj yakıtı bu seviyelere getiriyor standart araçda 300-350 krş yakıyor
Bunlar yapıldıktan sonra bile konfordan pek birşey kaybetmedi lastik sesi dışında
amerikan bir başka motorunun sesi yetiyor yaw kafana takılan birşey olursa cep 0533 499 18 88
G.Ç ÇOK KIVRAKTIR ALIŞTIGINIZ ZAMAN HİÇ ZORLUK ÇEKMEDEN KULLANIRSINIZ
SEYAHATİ VE SÜRÜŞÜ ÇOK KEYİFLİDİR . KONTROLÜ RAHATTIR. PARÇASI BOLDUR
SONUÇTA MADDİ OLARAK VERDİGİNİZİ SİZE KONFOR VE GÜÇ OLARAK GERİ VEREN EN İYİSİ BENCE
5,2 ve 5,9 gerçekten muhteşem makineler, hele hele 5,9 yanında orta sınıf 1.6 sedanların performans konusunda esamesi okunmaz, koca bir GTI gibi makine.
Ancak benim XJ 4.0 olduğu halde, sürekli 2 çekerde kullandığım halde, ağırlığı 1600 kg civarında olduğu halde ve basmadığım halde İstanbul'da şehir içinde 35-40 YKR aralığında yakarken, o ağırlıktaki sürekli 4 çeker 5,2 veya 5,9 litre V8 lerin bu kadar az yakması tuhaf geliyor. :