MAN 630 L2AE

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan asker Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 21
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 44,806

asker

Kamp I
Mesajlar
114
Tepkime Puanı
0
man 630 l2ae de reo larla ve unimogla yarışan araçlardan birissi l2ae ve l2a olarak 2 çeşiit üretilmiştir aralarındaki teek fark tekerlek ebatları ve hidrolik direksiyon dur Türkiye'de maalesef man 630 la off-road yapanlar neredeyse yok bunun nedeni masrafınn çok olması ve tamiri zor olması
 

Etiketler
Ynt: MAN 630 L2AE

MAN 630 kamyonlar ile ilgili bulabildiğim bazı dökümanları paylaşayım..

MAN 630 L2A Teknik Veriler:
Uzunluk: 7.79 m (303 inç).
Genişlik: 2.45 m (95 inç).
Yükseklik: 2.98 m (116 inç).
Ağırlık: 13.000 kg (28.600 libre.).
Motor: Own D 1246 MV3A 6-cylinder, 8.275 cm3 (505 cubic inches) displacement, liquid-cooled.
Beygirgücü: 2.000 rpmde 130.
Aktarma: 6-vitesli ZF , type AK 6-55 gearbox.
Transfer case: 2-speed transfer-box.
Elektrik sistemi: 24 volt, negative ground.
Frenler:: Havalı,mekanik
Lastikler: 11.00 — 20
Fording depth:
Derinliği geçmek:
Hazırlık olmadan:
0.85 m (12 inç).
Yakıt Tipi: Multifuel.
Yakıt kapasitesi: 110 litre (24 galon).
Bir depo yakıtla menzili: 440 km (275 miles).
Mürettebat:: 1 + 1.
Ekstra: N/A.
 

Ynt: MAN 630 L2AE

Askari bir araç arkadaşlarım çok kazık dediler ama nasıl bir kamyon bilmiyorum
 

Ynt: MAN 630 L2AE

Askerdeyken bunlardan az kullanmadım dev gibi lastikleri vardı kar çamur dinlemiyodu ama çok arıza yapıyo du vitesleri çok zor geçiyo
 

Ynt: MAN 630 L2AE

mazota hava yaptırırsan vay haline zor aletlerdi .. birde enterasan bir ısıtıcısı vardı benzinli kaktıra kaktıra ölürdük çalıştıracaz diye.
 



Ynt: MAN 630 L2AE

konsolun ortasında büyük bi ''L'' şeklinde kol var omuydu ısıtıcı mevzuu?
 

Ynt: MAN 630 L2AE

canavarlar bahsettiğim kol ilk resimde görünüyor









 

Ynt: MAN 630 L2AE

hayır o bahsettin kol volana bağlı manuel marş kolu değilmi ?benim dediğim kasada bulunan personel kabinini ıstmak için aynı sinek ilaçlama makinelerine benziyor arkada yuvası var oraya sokuluyor bazen çadırda kalınca mandan söker cadıra sokardık güzel ısıtırdı meret yada o soğuklarda biz öyle zannederdik.
 


Ynt: MAN 630 L2AE

bizde birde magruslardan vardı aşağıdakinden çok garip makinaydı buda . en önemli özelliği hava soğutmalı olmasıydı önüne hidrolik basıncıyla çalışan bir fan koymuşlar koca motoru o soğutuyordu çalıştığı zaman fanın sesi motoru felan bastırırdı .. özledim yav.
 



Ynt: MAN 630 L2AE

magırusların ve faunların güçlü fanları meşhurdur zaten..
 

Ynt: MAN 630 L2AE

man 630 la2 ve ben

man 6x6 372 lik

630 ve odun kırarken

6x6 372 lik man arkasında çekil obüs

372 6x6 ve 220 4x4 tt manlar intikalde

320 lik 6x6 ttman intikalde

amerikan malı bir peterbild sondaj makinası türkiyede ne arıyorsa sondaş vurmak için köy hizmetlerine alınmış

buda yandan 6x6 süspansiyon sistemi çok değişik makas yerine değişik lastik takoz sistemleri felan kullanmışlar

bu kadar daha çok resmim var ama scanerden taratmam lazım saygılar.
 


Ynt: MAN 630 L2AE

Heheheh askerde birliğimde üzerime birtane kayıtlıydı ama hiç kullanmadım hatta çalışıp çalışmadıını bile bilmiyorum.sadece zimmette gözüksündiye bunu üstüme kaydetmişler hatta bunlardan birinin bana kayıtlı olduğunu askerliğimin son 1 haftasında öğrenmiştim Puhahaha Ama bende askerde bunlardan az görmemiştim. Çoğu gördüklerim hurdadaydı artık bu modelleri ordu olarak elden çıkartıyorlar sanırım. Yerine yeni unimoglar, ttmanlar ve bmc prolardan geliyodu bide askeriye tipi kamaz kamyonlardan almışlardı. Bunların çoğu ya garajlarda yatıyo artık yada çöp kamyonu, itfaye, gezer karargah vs. gibi atıl işlerde kullanılıyor. Zaten uzun yola gelebilecek bir araç tipi değiller kanımca, Burunlu araç olmasından dolayı motor sıcaklığını aşırı derecede içeri iletiyolar belki kış için çok problem olmaya bilir lakin yazın hiç çekilmiyorlardı. Bi fiil bu konuda deneyimim var (Mardin de hava 40 derece kamyon un içi 55 - 60 derece ) !!! . Bide arkadaşında dediği gibi kışın mazota hava yaptırırsan bittin demektir. Kullanan arkadaşlar çok dert yanarlardı bunlardan ötürü.

Not: Şunuda eklemeden edemiycem bu araçlar garaj nöbetlerinde özellikle gece nöbetlerinde süper yatakhane görevi görüyolar bu konuda haklarını yememek gerekli...
 

Ynt: MAN 630 L2AE

alın o zaman bir tanede benden taze asker olarak
;D
çok heybetli bir araç 70 küsür yaşında ve hala sorun çıkartmadan gidiyor.


 



Ynt: MAN 630 L2AE

Bu MAN'ları çok merak ediyordum ama askerde 6x6 REO kısmet oldu..
Sivilde bu araçı kullanmaya/yürütmeye cesaret edecek kişi çok azdır bence..
Ancak devlet güçü ile yürür.. ;D