Ynt: Manuel Hub Devamlı Lock Da İken 2 Çekerde Kullanabilirmiyim?
Merhaba bildiğim kadarıyla cevaplamaya çalışayım.
Hubs lock yada free konumundan yolda giderken kendi kendine pozisyon değiştiremez.
Aracınızda yavru şanzıman var diye biliyorum.Hubs free iken yakıtı daha az tüketirsiniz.
Hubs lock 2H konumunda ön akslarınız,ön diferansiyeliniz ve ön şaftınız döner.
Farkı ise şanzımandan tahrik almak yerine tersine işlem yapılmış,yoldan tahrik alınmış olur.
Bu esnada yakıt tüketimi şanzımandan tahrik yani 4H konumuna göre azıcık daha ekonomik olur.
Hubs free konumunda öndeki aktarma organları devre dışı olduğu için daha da ekonomik gidilir.
Yani sizin düşündüğünüz şekilde sürdüğünüz zaman evet daha fazla yakıt harcarsınız.
Hubs lock 2H şeklinde araca herhangi bir zarar gelmez.Sadece boşu boşuna döndüklerini düşünün.
Yakıtı nispeten artırır ve çok cüzi miktarda da (kayda değmez) aşınmaya sebep olursunuz.
Şanzıman bağlı olmadığı için kasma,dişli kırma vs gibi istenmeyen hasarlara sebep olması mümkün değildir.
Şahsi bilgi ve tecrübelerimdir,yardımcı olmasını umarım.