Manuel Hub Devamlı Lock Da İken 2 Çekerde Kullanabilirmiyim?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan bberksan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 4
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 13,823

bberksan

Kamp II
Mesajlar
451
Tepkime Puanı
66
aracım 2005 ranger xlt . normalde elektrikli porya kilidi var ama iptal edip manuel hub baglamislar önlere
hublar devamlı lock da tutar iken 2 cekerde kullansam bu sekilde yakıt sarfiyatını arttırır yada araca zarar verirmiyim?
bir de bu hublar giderken kendiliginden donup lock da iken free ye yada free de iken lock a gecebilirmi?
 

Etiketler
Ynt: Manuel Hub Devamlı Lock Da İken 2 Çekerde Kullanabilirmiyim?

Merhaba bildiğim kadarıyla cevaplamaya çalışayım.
Hubs lock yada free konumundan yolda giderken kendi kendine pozisyon değiştiremez.
Aracınızda yavru şanzıman var diye biliyorum.Hubs free iken yakıtı daha az tüketirsiniz.
Hubs lock 2H konumunda ön akslarınız,ön diferansiyeliniz ve ön şaftınız döner.
Farkı ise şanzımandan tahrik almak yerine tersine işlem yapılmış,yoldan tahrik alınmış olur.
Bu esnada yakıt tüketimi şanzımandan tahrik yani 4H konumuna göre azıcık daha ekonomik olur.
Hubs free konumunda öndeki aktarma organları devre dışı olduğu için daha da ekonomik gidilir.
Yani sizin düşündüğünüz şekilde sürdüğünüz zaman evet daha fazla yakıt harcarsınız.

Hubs lock 2H şeklinde araca herhangi bir zarar gelmez.Sadece boşu boşuna döndüklerini düşünün.
Yakıtı nispeten artırır ve çok cüzi miktarda da (kayda değmez) aşınmaya sebep olursunuz.
Şanzıman bağlı olmadığı için kasma,dişli kırma vs gibi istenmeyen hasarlara sebep olması mümkün değildir.
Şahsi bilgi ve tecrübelerimdir,yardımcı olmasını umarım.
 

Ynt: Manuel Hub Devamlı Lock Da İken 2 Çekerde Kullanabilirmiyim?

detayli cevabınız icin tesekkur ederim
 

arkadaşlar benimde yeni bir samurai kullanıcısı olarak sorum olacak. 4x4 konumunda kullanırken mutlaka hub kilitlenmelimi?Yani hub'u kilitlemeden 4H yada 4L konumunda kullanılabilirmi?
 

arkadaşlar benimde yeni bir samurai kullanıcısı olarak sorum olacak. 4x4 konumunda kullanırken mutlaka hub kilitlenmelimi?Yani hub'u kilitlemeden 4H yada 4L konumunda kullanılabilirmi?

4 tekerlekten çekiş ancak Hub'ları kilitlediğinizde gerçekleşir. 4H ya da 4L konumuna aldığınızda ön şaft dönecek ancak bu güç ön tekerleklere aktarılamayacaktır. Yüksek tork gerektiren durumlarda (dik yokuş çıkmak / yokuş inmek vb) hub'ları kilitlemeden vitesi 4L konumuna getirerek yavru şanzımanı devreye sokabilirsiniz ancak aracınız yalnızca arka tekerleklere güç aktaracaktır.

Saygılar