Manuel Vitesten Otomatiğe Dönüşüm Mümkün mü?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan rumelian Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 5
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 99,583

rumelian

Kamp III
Mesajlar
674
Tepkime Puanı
2
Yer
istanbul
arkadaşlar, manuel vitesli bir 4x4 (opel frontera mesela) otomatik vitese çevrilebilinir mi? şanzıman değişimi yeterli olur mu?

peki bu da nerden çıktı diyecek olursanız, malum opel frontera 2.2 benzinli aracım var ama tüm dertlerine rağmen arabamı seviyorum. Kullananlar bilir. frontera yokuşlarda çabuk şişiyor ve sık sık vites küçültüp büyültmeniz gerekiyor.
İstanbul Saryer merkezden, kilyos yolu istikameti çok yokuşlu bir yerdir. oralarda o kadar sık vites değişimi gerekiyorki 2 senede sağ kolum ve sol bacağım kas yaptı
tam hızınızı alıyosunuz o civardaki sitelerden arabasıyla yola çıkan ACEMİ bayan şöförler önünüze atlıyor ve otomatik vitesli araçlarıyla 30-60 km arası gidiyorlar. ve yan şeritten her araba geçişinde fren yapıyolar. 30- 60 km arası hız demek benim 1. 2. ve 3. vitesler arası sürekli değişim yapmam demek.. ve bu beni çok yoruyor. bazende sırf o sarmala girmemek için agresif bir şekilde araba kullanmam, tehlikeli sollamalar yapmam, yavaş giden arabaları makasa almam gibi durumlar doğuyor
işte bu durumda her türlü masrafa katlanıp arabayı otomatiğe çevirmek geliyo içimden

Sizce bu mümkün müdür? Otomatiğe çevrilirken nelere dikkat edilmeli? bunu yapan veya yapabilecek usta tanıyormusunuz (istanbul içi)
 

Ynt: Manuel Vitesten Otomatiğe Dönüşüm Mümkün mü?

Aracınızla alakalı teknik bilgiye sahip olmamama rağmen bu işin masraflı olacağı bir gerçek. Yeni otomatik şanzımanlar eski tiplere göre çalışma prensipleri daha akıllı. Yani tepki süreleri daha kısa ve düz vites rahatlığında. Fakat sizin araca uyumlu orjinal otm.şanzımanı bulursanız muhtemelen aracınız eski dizayn olan şanzımanla daha hantal çalışacaktır. 2.2 lt muhtemelen 136 bg. ile o ağırlık sizi üzebilir. Ama tekrar tartışırız. Şimdilik öngörüşüm böyle.
Selamlar.
 

Ynt: Manuel Vitesten Otomatiğe Dönüşüm Mümkün mü?

Otomatik şanzımanlar manueller gibi salt mekanik değiller malesef. Otomatik şanzımanlar motor devri, araç hızı, gaz pedalı gibi birçok noktaya bağlı sensörden aldığı bilgileri derleyerek gerekli vites değişimlerini yaparlar. Mesela gaz pedalına sert basarsanız şanzıman normalden bir alt vitese geçer ve gaz pedalına sert (veya sonuna kadar) bastığınız sürece vitesleri normalden yüksek devirlerde değiştirir. Otomatik şanzıman gaz pedalına uyguladığınız basınç gibi birçok değişkene göre vites değiştirir. Araç ve şanzıman sistemi ne kadar gelişmiş ise bu elektronik sistem de o kadar karmaşıklaşır. Örneğin anti patinaj sistemleri, hızlı/yavaş ve yüksek/düşük devirde vites değişimleri için agresif/ekono modlar gibi...

Yani teorik olarak söylüyorum, aracınızın elektronik donanımı otomatik şanzımana hazır değilse çok zor birşey...
 

Ynt: Manuel Vitesten Otomatiğe Dönüşüm Mümkün mü?

benimde öngörülerine güvendiğim bir ustam var maslakta onun söylediği 6000 ytl gibi harcarsın olur ama daha hantal bir araban olur üstelik aracın doğasında bu olmadığı için şanzıman bol bol sorun çıkarır, dertsiz başına dert almış olursun dedi.. mantıklı..
zaten gerek Türkiye'de gerek Yurtdışında frontera sahipleri araçlarındaki problemlerle boğuşmaktan, dağa ormana çıkamıyolar... çıkanlarda artık arabanın belli mekanik yerlerinin kendi tamir edebilecek düzeye gelmiş.. en iyisi düz vites olarak kullanmak... hayır satılmıyoda melet 2 kere satılığa çıkardım, 10.000 e bile düştüm bi ara, yine gitmedi.. artık hobi aracım olarak duruyo...
bu arad bı extreme soruma cevap veren tüm arkadaşlara teşekkür ederim..
 

Ynt: Manuel Vitesten Otomatiğe Dönüşüm Mümkün mü?

aracı otomatik sanzumana çevireceginize ayna mahruti dişlilerinin oranlarını düşürürseniz vites değiştirme probleminiz ortadan kalkar fakat son süratiniz azalır 100/15 100/20 arası ayna mahruti seçenegi yoksa diferansiyelde değiştirilir.kolay gelsin
 



Ynt: Manuel Vitesten Otomatiğe Dönüşüm Mümkün mü?

Yurt dışında opel omeganın mv6 modelinin 6 ileri düz vitesini fronteralara uydurduklarını duymuştum fakat uygulaması biraz sıkıntılı olabilir 6 vites olduğu için hem daha düşük oranlı vitelere sahip olmuş olursunuz hemde 350 hp ye kadar kırılmıyor diye biliyorum yani çokdaha sağlam bir şanzımanınız olur aynızamanda baskı ve balatanın volantın daha büyük olucağı için kavramada çok daha iyi olur ama bütün iş uygulayacak usta uğraş ve cesarete bağlı...

Atilla abim ne derse o olur saygılar
 

SON KONULAR - FORUM