Mekanik Vinç Hakkında

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan VitaEsMorte Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 45
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 17,835

VitaEsMorte

Zirve
Mesajlar
2,896
Tepkime Puanı
39
Birden Bey'in aşağıdaki konu başlığı altında paylaştığı araçtaki mekanik vinç sistemi oldukça ilgimi çekti. Bu konuyla ilgili bildiklerimizi paylaşalım.

http://www.gezenbilir.com/index.php/topic,9474.0.html

PC080324.jpg
 

Etiketler
Ynt: Mekanik Vinç Hakkında

Ya murat ben bu kadar pratik birşey görmedim...İçerde bir lövye var ileri-boş-geri..basıyorsun debriyaja ileri takıyorsun halat gerildimi bas tekrar tak agır 1. vitese kaldır debriyajdan hem vinç hem teker eş zamanlı çalışıyor hiç arabadan inmek yok.Yeterki biri halatı eline alsın..
 

Ynt: Mekanik Vinç Hakkında

Askeriye menşeli amerikan araçlarda genelde aynı tip vinç var.( Reo , Dodge , GMC v.b )
Dodge'taki benim Acmat'a taktığım ile çok benzeşiyor.Benimki de Reo'dan çıkma.

702784.jpg
 

Ynt: Mekanik Vinç Hakkında

Nadir abi..Mekanikmi senin acmatın vincide?.Eger land'a takılan cinsi varsa ben mekanigi tercih ederim şahsen aklıma gelmişkewen bi araştırayım..Sitedede görmüştüm sanki bununla ilgili birşeyler..
 

Ynt: Mekanik Vinç Hakkında

Vinç mekanik.Yalnız burada değişik bir sistem yaptık.Yarı mekanik-hidrolik diyebiliriz.Yani mekanik olarak dönen şaftın başına bir kavrama yerleştirip , bir de pompa koyarak kumandayı hidrolik sisteme çevirdik.Vinçten memnunum, ama pompadan değil.Galiba hafif kaldı.Ben de pek ilgilenemedim.Ustasına gideceğim bir ara.
Unimogda ise ön ve arka vincim ikisi de mekanik.Hareketi yavru şanzımandan alıyorlar.Süper memnunum.Serbest bıraksam gemi , tren ne bulsalar çekecekler. ;D
Unimog sayfasında ayrıntılı resimler var , inceleyebilirsin.
 



Ynt: Mekanik Vinç Hakkında

Landrovere takabilmen için ya ana şanzıman üzerinde yavru ş. için hazır akuple yeri olması lazım , ya da şaftın hareketinin bir şekilde ön veya arka kısma iletilmesi lazım.( Tahrik Mili dediğimiz olay )
 

Ynt: Mekanik Vinç Hakkında

Bilgiler için teşekkürler,Hakikaten mekanik vinci işbaşında görüp hissetmek lazım..
 

Ynt: Mekanik Vinç Hakkında

Superwinch in LR tarafindan kullanilan mekanil versiyonu, 14.000 lb

PTO ustunde (kirmizi parca) 14K lb nin ustunde vincin cekmemesini sagliyan debriyaj...

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=170218432632&ssPageName=STRK:MEWA:IT&ih=007

mekanik vince alisinca digerleri ile ugrasmak zor geliyor tabii... mekanik-hidrolik olanlar daha da kullanisli, uzaktan bumanda vs uygulamak mumkun...

5c2f_1.jpg


38fb_1.jpg


54f8_1.jpg


59e6_1.jpg


575d_1.jpg
 

Ynt: Mekanik Vinç Hakkında

Bunu şimdi inceledimde..PTO çıkışı 2000 lirayı buluyor..vinciydi şaftıydı 4000 e varır..Çıkma denk getirmek lazım..
 

Ynt: Mekanik Vinç Hakkında

bana da lazım bundan ama çok pahalı.şöyle sanayiye gidip bigün baştan aşağı bi tasarlama yapsam çıkarım işin içinden.arkadaş ta çok nasılsa.bir de doktor ayağından herkes tanıyor.işleri de düşüyor.çözersem bu işi yayınların inşallah.
 



Ynt: Mekanik Vinç Hakkında

arkadaşlar biz makara sistemini traktöre yaptırmayı düşünüyoruz sizce hidrolik olanımı iyi olur yoksa saftla calışanımı lütfen bi yardımcı olun
 

Ynt: Mekanik Vinç Hakkında

Hidrolik olanda tonajı ve hızı ayarlamak çok daha kolay. Mekanik olan kolay kolay arıza çıkarmaz fakat çıkardımı masrafı ağır olur.
 

Ynt: Mekanik Vinç Hakkında

ilgilendiginiz için tşklr bunu yapan birilerini tanıyormusunuz yardımcı olursanız
 

Ynt: Mekanik Vinç Hakkında

Bu konuda araştırma içindeyim.Net 6-7 tonluk dakkikada 6 mt çekebilecek bir vinç için tahmini fiyat 500-800 arasında değişiyor. Şuan aracın motor ve debraj işine girdiğim için bu vinç olayını ertelemek zoruda kaldım. Traktörde bu daha kolay olur. Traktörün römork için hidrolik pompası varsa bu pompayı kulanabilirsiniz. Ve maliyet çok daha aşağıya çekilebilir.Traktör pompaları 16-20 lt /dak gibi bir güce sahip diye biliyorum. Bu güç size çok rahat 6-7 tonu hatta hızı biraz düşürürseniz 10 tonu bile çekmenizi sağlayabilir. Tabi vincin çekme gücü alabilmek için ya sabit bir noktaya yada pulluk gibi toprağa gömülen bir sistem kullanmak gerekir. Bu nun içinde bir düşüncem var ama buda mağliyeti 300-400 gibi artırıyor. Bu işi araç üstü ekipman yapan işyerleri çok rahat yapar. özellikle çekiçi imalatı yapan sirketler. Fakat hidrolik parçaları siz alır ve iyi bir tornacınız ve ustanız varsa bu isi sizde yapabilirsiniz. hız tonaj hesabını yapacak bir makina mühendisi bulmanız şart tabi. ( tambur çapı, redüktür oranı, pompanın ve hidro motorun gücü, halat boyu ve kalınlığı, güçteki sürtünme kaybı.... )
 




Ynt: Mekanik Vinç Hakkında

Rica ederim. Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,013
Mesajlar
1,527,258
Kayıtlı Üye Sayımız
166,760
Kaydolan Son Üyemiz
Stronger

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst