Mercedes Sprinter 212 D

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Akdeniz45 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 163
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 171,279
Hüseyin bey ve Teoman bey yardımlarınız için teşekkürler.

Hüseyin bey avrupadan web sitelerdeki forumlarda dikkat ediyorum çoğu araç sahipleri OBD2 diyagnoz cihazları kullanıyor.
Şu pos cihazı tarzı olanlardan bende bayağı araştırdım ama burda karşıma bilgisayar ile kullanılabilen çin malı ürünler var yazılım atmışlar çoğu tamirhaneler de bunlarda kullanıyor acemiliklerini bunlarda atan üst düzey profesyonellerine geçiyor bu cihazlar universal birçok araç için kullanılabiliyor.
yine bazı forumlarda bazı çin mallarının aracada zarar verdiğini okudum.
Çok profesyonel olmayan 2001 sprinter aracımda kullanabileceğim bir tane bende bakıyorum.

aşağıdaki linkde bu ciahazlar hakkında bayağı bilgi var.
http://www.techturkey.com/forum/karsilastirmalar/77162-hangi_ariza_tespit_cihazi.html
En İyi Arıza Tespit ve Diagnostik Cihazı - Otomobil Forumu
 

Etiketler


Sayın Gemiadamı,

Benin Sprinter 1997 model olduğu için sanıyorum her cihaz uygun değil. Daha önce verdiğim linkteki cihaz sadece mercedes için yapılmış.
iCarsoft i980 (Mercedes Benz)

Amazon da satış fiyatı 102 €
https://www.amazon.de/iCarsoft-i980...=cm_cr_arp_d_bdcrb_top?ie=UTF8&language=tr_TR

Üretici firma 1996 – 2013 modellere uyar diye yazıyor. Aşağıdaki videoda bu cihazın nasıl kullanılacağı detaylı ve adım adım anlatılıyor. Videoya bakınca kolay gözüküyor.
Video: https://www.youtube.com/watch?v=FSVFk53O7ds


Yakında herkesin cebinde böyle bir cihaz olacak gibi. Ben biraz daha bilgi toplamak istiyorum.

Selamlar.
 

Benim transporterde kullandigim basit ekipman.
Onemli olan aracinizin destekledigi CanBus protokulu.
Fiyat ucuz oldugu icin almistim. Problemsiz calisti bende.
1997 yilindaki protokol muhtemelen farklidir.
 

Benim transporterde kullandigim basit ekipman.
Onemli olan aracinizin destekledigi CanBus protokulu.
Fiyat ucuz oldugu icin almistim. Problemsiz calisti bende.
1997 yilindaki protokol muhtemelen farklidir.


Üretici firmaya şimdi mesaj atarak cihazın „iCarsoft i980 (Mercedes Benz)“ benim araca uygunluğunu sordum.
 

benim 2001 413 cdi sprinter araçta soket yuvarlak ve yanılmıyorsam 14 pin
14 pin den 16 pine çevirici kablolar var
teoman bey, bu kablo ile sizin kullandığınız model benim araçta çalışır mı ?
 



Hüseyin bey icar soft i980 1996-2013 yılı MB araçları kapsıyor sanırım bu şekilde araca özel bir cihaz almak daha mantıklı sanırım
 

TÜV
22 yaşında, 372.334 kilometredeki bir araçla tüve giderken heyecanlı olmak normal olsa gerek. Tüv’den sorunsuz olarak çıkınca da heyecanın yerini sevinç alıyor.

Gelecek tüv Mayıs 2021 tarihinde.
 


TÜV
22 yaşında, 372.334 kilometredeki bir araçla tüve giderken heyecanlı olmak normal olsa gerek. Tüv’den sorunsuz olarak çıkınca da heyecanın yerini sevinç alıyor.

Gelecek tüv Mayıs 2021 tarihinde.



Merhaba size ulaşabileceğim bir numara instagram veya facebook herhangi bir mecra var mı? Sprinter 212d (289.000km) aracımıza mazot pompası bakımı yapıldı bir kaç parça değişti dip gaz yapınca attığı duman sorunu ortadan kalktı belirli devirlerde motor titreşimli çalışıyordu hatta vites kolu veya topuzu diye isimlendirdiğimiz vites attığımız kol titriyordu. Şu an hala o titriyor ama motordaki titreşim kısmen gitti ancak araç çok ciddi çekişten düştü avans ayarı yapıldı defalarca ancak usta motor sesine göre yaptı. 3. Viteste 60 kmh'ye ulaşıp 4. Vitese attığımızda çok yavaş hızlanıyor 100 kmh'ye ulaşması zaman alıyor ve artık 100 e ulaştığında hızlanmıyor. Rampa çekişi ciddi düştü önceden 2. Vitesle başlayıp 3. Vitese atıp 80 90 kmh yaptığım rampada artık 3. Viteste o rampada 55 kmhyi geçmiyor yarın yeniden tamirhaneye gidecek sanayiye keşke bakım yaptırmasaydık dedik bu sorunu görünce.
 



Benim araçta aynı durum EDC ikaz lambası yandığında oluyor. Mazot pompası hakkında benim bir bilgim yok ama bilen arkadașlar mutlaka vardır.
 



Benim araçta aynı durum EDC ikaz lambası yandığında oluyor. Mazot pompası hakkında benim bir bilgim yok ama bilen arkadașlar mutlaka vardır.

Bende avans kablosunu söktüğümde abs lambası yanıyor. Gerçekten pişman oldum avans tabancası denilen alet ile bugün yeniden avans ayarı yapılacak. Benim şikayetim araç dip gaz yapınca duman atmasıydı ve motorda alt devirlere titreme karıştırma sorunu vardı üst devirlere gelince kesiyordu. Mazot pompası bakımı yapıldı sanırım pompanın ayarları değişince avans sente ayarlarıda değişiyormuş. Performans olarak hiç bir sorunum yokken duman atma kesildi motordaki karıştırma ve titreme sorunu da gitti. Yalnız sizin araçta var mı bilmiyorum ama yolda giderken gaza basınca vites topuzu titriyor. Şimdiyse performansı geri getirmek için uğraşıyoruz duman atmasına bile razıyım araç 4. Vites 60 kmhdeyken hızlanmıyor bile çok yavaş yavaş ivmeleniyor.
 


Zaman ne kadar çabuk geçiyor. Bu konuyu konuşalı 2,5 yıl olmuş. Kontağı kapatınca bazen motorun 1-2 saniye çalışmaya devam etme sorunu hala var. Iki defa arıza kodu okuttum bir netice alamadım. Almanya’da Sprinter Forumda benzer sorunları olanlar var. Bazı parçalar değiştirildiği halde sorunun devam ettiğini yazıyorlar. Bu nedenle aracı Mercedes servisine götürmek istemiyorum. Kontağı hafif bir gaz vererek kapatmaya da iyice alıştım. Daha önce de değindiğim gibi kapatmadan hafif bir gaz verince her şey normal.

Bu konuda paylaşımda bulunan herkese tekrar teşekkürler.

2011 yılında Norveç’ten aldığım starter akü de 17 haziranda 10 yaşını doldurdu. Hala durumu iyi.

Az önce Tüv’den geldim. Artık iki yıl rahatım. Araç 24 yaşında olunca Tüv’e gidiş de heyecanlı oluyor.
 

Merhaba,

Pompa üzerinde veya yakınında vakum hortumları var onlarda kaçırma varsa bu durumu yapabilir. VW grubunda aynı işi yapan stop selonoid denen parça vardır, mercedes bunu vakum ile yapıyor. Umarım basit bir hortum problemidir.

Sağlıklı kalın
 


Turbo devreye girmediği düşük devirlerde yada rölanti durumlarında da kontak kapatılınca benzer sorun yaşamışmıydınız?
Cevabınız hayır ise; Turbodan motora doğru yağ kaçırması varsa buna benzer sorun yaşanabilir
Yada yukarıdaki @Gökhan-Deniz dediği gibi vakum kaçağından olabilirmiş.
 
Son düzenleme:


Araç durduğunda, motor rölantide bir kaç saniye çalışınca kontağı kapatırsam hatayı yapıyor, ama motoru bir süre, 40-50 saniye rölantide çalıştırdıktan sonra kontağı kapatınca yapmıyor, aynı hafif gaz verip kapatınca yapmadığı gibi.
 




Gökhan Bey merhaba, paylaşımınızı dün okudum ve biraz sonra cevap yazarım dedim ama karavanı yarın çıkacağımız kısa bir geziye hazırlarken unuttum, özür dilerim.

Sprinterde farların ayarıda vakumla yapılıyor. Tüv kontrolünde far ayarı görevini yapmadı. Eve geldiğimde ayar denemesi yaptım çalışıyordu. Tüvde kontrol yaparken galiba motor çalışmıyordu. Ilk fırsatta pompaya yakın olan vakum hortumlarını kontrol edeceğim.

Çok teşekkürler.