Mercedes Sprinter 212 D

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Akdeniz45 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 163
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 171,304
Motorun çevresindeki vakum hortumlarını incelerken vakum pompasından çıkan hortumda çatlaklar oluştuǧunu gördüm. Yeni hortumu aldım ve önümüzdeki günlerde takacaǧım.

Aracın saǧ farına giden vakum hortumunun hava filitresinin kapaǧının altına sıkıştıǧını gördüm. Filitrenin kapaǧını çıkarmışken filitreyi de iyice temizledim. Kapaǧı takarken vakum hortumuna iyi dikkat etmek gerekiyor. Hortum kolaylıkla kapaǧın altına kayıyor. Herhalde çok zaman böyleydi.

Bu işler bittikten sonra karavanla kısa bir gezi yaptık. Gidiş geliş yaklaşık 900 km otoban. Yola çıkarken Tüv’ün bir tavsiyesi aklıma geldi. Eksoz emisyon ölçümünde aracı uzun süre çalıştırmak zorunda kalınca, Bir dahaki Tüv‘ e gelmeden otobanda biraz süratle gidin demişti (daha önceki Tüv’lerde benzer tavsiyelerde bulunmuşlardı). Bende, Tüv’den sonra da olsa yolda biraz gaz verdim.

Sonuç, gezi esnasında ve geziden sonra, kontaǧı gaz vermeden kapatınca motor hemen duruyor. Yani sorun çözüldü.

Yukarda anlattıklarımdan hangisi etken oldu bilmiyorum.

Konuyla ilgilenen ve bilgi veren herkese tekrar teşekkürler.
 

Etiketler

Dün otobanda giderken göstergede 399999 km rakamını görünce önümdeki park yerine girerek bir hatıra resmi çektim.

Karoserideki paslanma dıṣında önemli bir sorun yok. Tüv bizi ayırıncaya kadar yola devam.