.
Hiç unutmam, profesyonel yalıtımla uğraşan bir karavancı, birisinin ağzı sadece metal veya cam parçası ile örtülmüş iki termosun, en az 2-3 misli hızla farklı ısı kaybı gösterdiğinizden bahsetmişti.
Bu açıdan sürücü bölümünün cam yapısı, karavanda mutlak yalıtımı nafileye çıkarsa da bereket sahada durum yine de beklendiği kadar sorunlu değil.
Eğer yazın tavan, kışın taban, diğer alanların abartısız yalıtımı ile az çok desteklenmiş ise soğuklarda ısıtıcı, sıcaklarda da açılan kapı ve pencereler yeterli çözüm sunabilmekte.
İkimiz de minibüs yapılı araçlarımızla ayni deneyimi yapmaktayız zaten.
( Ezberini bozmakla sizi kast etmemiştim Janberk bey )
* Yalıtım, yaz gecelerinde tersten aracın soğumasını geciktirmekte.
* Yalıtımsız çadır veya yurtlara soğuklarda devamlı ısı kaynaklarının yeterli olduğu unutulmamalı. Karavan için ise sadece metal teması sorun olabilir.
* Isı yanında ses ve nem yalıtımını beraberce 19mm yi geçmeyen kendinden yapışkanlı ve kapalı gözenekli yapısıyla poliüretan yahut lateks ile yapmak en uygunu olarak kabul edilmekte. Tüm diğerleri bir yerden falso veriyor.
Kısaca; yalıtım gereksiz değil ama abartmanın fazladan getirisi olmamakta.
Özellikle minibüs üzerinde konuşuyorsak..
Meraklı tazeler ise zırhlı aracınız olsa bile Türkiye’de kafalarını uzatıyorlar.
Daha koyu cam folyosu ve kalın perdeden başka aşısı olmamalı.
Şimdilik çok yaklaşanlara yalandan öksürebilirsiniz..