Mitsubishi Pajero

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan phobios Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 72
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 50,078

phobios

Zirve
Mesajlar
1,648
Tepkime Puanı
2
Yer
istanbul
Emre ÖZPEYNİRCİ

Bir yıl içinde, L200 pick-up da dahil üç modelini birden yenileyen Mitsubishi, yeni Pajero ve Outlander’i önce Avrupa’da daha sonra Türkiye’de piyasaya çıkartmaya hazırlanıyor. Mitsubishi yetkililerine göre ’Otantik 4X4’ sınıfında yer alan Dakar şampiyonu Pajero, tamamen yenilenen dördüncü jenerasyonuyla nisan ayında Türkiye’de piyasaya sunulacak. Öncüsüne göre bir çok yeniliği içinde barındıran yeni Pajero’nun en dikkat çeken özelliği ise 860 Watt gücündeki 12 hoparlörlü yeni müzik sistemi.

Mitsubishi, Avrupa’da ve Türkiye’de son yıllarda büyük rekabetin yaşandığı 4x4 sınıfına ayak uyduracak silahlarını kuşandı. Bir yıl içinde, L200 pick-up da dahil üç modelini birden yenileyen Mitsubishi, Avrupa’da yeni Pajero ve Outlander’ı da piyasaya çıkartmaya hazırlanıyor. Bu iki modelden yeni Pajero Nisan ayında, yeni Outlander ise Haziran ayında Türkiye’de satışa sunulacak.

Mitsubishi’nin iki önemli silahı olan yeni Pajero ve Outlander’i İspanya’nın Barselona şehrinde test etme imkanı bulduk. Yeni Pajero, Mitsubishi yetkililerine göre ’Otantik 4X4’ sınıfında yer alıyor. Toyota, Land Rover, Nissan gibi markaların modellerinin yer aldığı bu sınıfın alıcıları, tasarım ve konfor gibi öğelerle çok ilgilenmiyor. Onlar daha köşeli hatlı, erkeksi, safkan off-road performansı arıyorlar. Bu yüzden bu sınıfta yer alan araçlara ’Otantik 4X4’ diyorlar. Pajero da, bu sınıfta yer alan 2-3 model arasında olduğundan, tamamen değiştirilmeyip, geliştirilmiş. Ancak öncüsünden aldığı parçaların oranı sadece yüzde 26. Yani büyük bir kısmı yenilenmiş.

İlk kez 1982 yılında piyasaya sunulan ve off-road denilince akla gelen ilk 4X4’lerden biri olan Pajero, Dakar Rallisi’ni 6’sı arka arkaya olmak üzere 11 kez kazanarak sınıfında haklı bir üne sahip oldu. Dördüncü nesli ile yollara yeniden merhaba diyen yeni Pajero’yu Barselona’da test etme imkanı bulduk. Araç, büyüyen boyutları ve kalite hissi artırılan iç mekanı ile büyük bir yenilik geçirdiğini gözler önüne seriyor. Yepyeni tasarımına rağmen safkan 4X4 ruhunun getirdiği köşeli hatları koruyarak güncel şehirli 4X4’lerden ayrılan Pajero, en az şehirli 4X4’ler kadar dikkat çekici bir dizayna kavuşmayı da başarmış. Bu yıl ilk kez Paris Otomobil Fuarı’nda gün ışığına çıkan yeni Pajero, 2007 yılının Nisan ayında Türkiye’de satışa sunulacak.

1982 yılından bu yana tüm dünyada 2.5 milyon adet satılan Pajero, yenilenen dördünce nesliyle bu şanını sürdürmek istiyor. Aracın tasarımında en çok dikkat çeken nokta ön kısmı. Safkan bir 4X4 olmasına rağmen aracın şehirli yönünü vurgulayan yenilikçi ön tasarım detayı markanın Pajero için yeni bir imaj çizdiği anlamına geliyor. Izgaranın iki yanında bulunan ve Pajero’nun gözleri gibi görünen farları, viraj alırken daha iyi koruma için değerli bir şeffaf kapakla korunmuş ve çok fonksiyonlu bir iç mercek kullanılmış.

FARKI ARKASINDA

Aracın profilden de daha güçlü göründüğünü söylemek mümkün. Büyüyen boyutları ile daha heybetli bir yapıya kavuşan araç, farkını arka tasarımda ortaya koyuyor. Şeffaf stop grubu ile arkadan da sportif bir görüntü sergileyen araç, bagaj kapağındaki yedek lastik ile de arazi aracı ruhunu sürdürmeye devam ediyor.

Yeni Pajero’da ayrıca ses ve toz yalıtımı güçlendirilip, iç mekanı daha konforlu ve ferah hale getirilmiş. Arazi kabiliyeti de artırılmış. Bunda, Dakar Rallisi’nde rüştünü ispatlayan 4X4 sisteminin eklenmesi etkili olmuş. 70 santimetrelik su birikintilerinden geçebilen Pajero, başarılı uzaklaşma ve yaklaşma açıları ile de kusursuz off-road performansı sunabiliyor.

10 BEYGİR DAHA GÜÇLÜ

Yeni Pajero, 3.2 litre hacmindeki 4 silindirli dizel motorla hareket ediyor. Turbo-intercooler sistemi ile donatılan bu motor maksimum 170 beygir güç ve 2750 d/d’den itibaren de 338 Nm maksimum tork üretiyor. Öncüsünden 10 beygir daha güçlü olan bu motor ürettiği gücü yenilenen 5 ileri otomatik şanzıman ile yola aktarıyor. Maksimum 177 km/s hıza ulaşabilen aracın 100 kilometredeki ortalama yakıt tüketimi ise 9.3 litre. Tabii bir de 3.8 litre V6 benzinli motor var. Ancak bu motorun Türkiye’ye gelmesi biraz uzak bir ihtimal...

MÜZİK SİSTEMİ ETKİLEYİCİ

7 koltuklu araçta pek çok donanım var. Ancak en önemlisi, Rockford ile geliştirilen müzik sistemi. 860 Watt, 12 hoparlörlü ve hafızasında 2 bin 500 şarkı tutabiliyor.
 

Etiketler
Ynt: Mitsubishi Pajero

pajeronun yeni nesil araçları eminim çok başarılıdır. keşke ucuz bir araç olsaydı. Her zaman üstünlüğünü kanıtlamış bir 4x4.
 

Ynt: Mitsubishi Pajero

Yalnız biraz fazla asfalt performansı kaygısı ile üretilmiş bu araçlar, yenileri bilmiyorum am eskilerin yerden yüksekliği 18 ile 20 cm. arası değişiyor, oldukça alçak yani, standart haliyle çok zorlanır yol dışında
 

Ynt: Mitsubishi Pajero

aslında aracları her zaman fiyat ve beraberindeki performansıyla degerlendirmek gerekir diye düşünüyorum. Türkiyede agır offroad sartlarına en ucuza galiba Suzuki hazırlanabiliyo.Hiç kullanmadım bu aracı ancak her türlü modifiye parcasını bulmak mükün.LR ve Jeep ( inanın bir cok uydurma parcaları orjinal parça diye kakalıyorlar) modifikasyonları daha pahalı. Tabi ben ikinci arac olarak sadece Arazi kullanımı için düşündüm.
 

Ynt: Mitsubishi Pajero

Jeep pahalı olabilir ama LR'nin pahalı olduğu görüşüne katılmıyorum
LR parçalarını doğru yerden alırsanız, doğru ürünü iyi fiyata alırsınız, gideceğiniz yer Anıl oto olmalıdır, Bearmach'ın orjinal malzemeleriyle 2" yükseltmenin maliyeti 400 YTL civarıdır, pahalı mı? :smiley:
 



Ynt: Mitsubishi Pajero

gerçekten pahalı degilmiş. Peki ben ferazayı bir süre sonra degiştirmeyi daha büyük araca gecmeyi planlıyorum aslında. Sadece offroad amaçlı . lüks olmasına gerek yok. 4 kapı defenderlar cok büyük ancak. def 90 veya diger modellerden özellikle önerebileceginiz bir tanesi var mı? mpi. v8 vs . bunları bilmiyorum. 2.5 TD ?
 

Ynt: Mitsubishi Pajero

Burayi da bir okumanizi oneririm:

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=2499.new#new
 

Ynt: Mitsubishi Pajero

Büyük olmasın dediğine göre Feroza gibi kısa kasa bir araç arıyorsun, sana önerebileceğim araç 3 kapılı Pajero dur, 3.5 V6 ları performans olarak Nirvanaya ulaştırır, fiyatları da çok pahalı değildir, 96 modellerden bahsediyorum tabii, 20-23.000YTL aralığında bulunabilir, aslında defender 90 da önerilebilir ama fiyatları az bulunan bir araç olduğu için gerçekten çok yüksek , ekonomik seçenek olarak Suzuki vitara var tabi ki

ophtha' Alıntı:
gerçekten pahalı degilmiş. Peki ben ferazayı bir süre sonra degiştirmeyi daha büyük araca gecmeyi planlıyorum aslında. Sadece offroad amaçlı . lüks olmasına gerek yok. 4 kapı defenderlar cok büyük ancak. def 90 veya diger modellerden özellikle önerebileceginiz bir tanesi var mı? mpi. v8 vs . bunları bilmiyorum. 2.5 TD ?
 

Ynt: Mitsubishi Pajero







2.5 TDİ motor.
Maxxis 757 Mudder lastikler..
Pajero nun resimleri

pajero1.jpg


IMG_6820.jpg


IMG_6841.jpg


387184.jpg
 

Ynt: Mitsubishi Pajero

Benden başka Pajero kullanıcısı yok herhelde forumda.Uzun zamandır öyle boş boş duruyor bu bölüm.Birkaç Pajero fotosu ekliyeyim de belki bir canlılık gelir bu bölüme.

Tabiki önce benimkiyle başlayayım
tampon_vinc.jpg
 




Ynt: Mitsubishi Pajero

Burada da harika bir video var sürekli olarak seyrediyorum.
Süper bir müzik eşliğinde .Vallahi İnsanı alıp o arabanın şoför koltuğuna götürüyor.

[youtube=600,470]qDOsvQaGX78[/youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=qDOsvQaGX78
 

Ynt: Mitsubishi Pajero

buradada eleman kırmızı pajerosuyla güzel görüntüler veriyor ;)

[youtube=600,470]7pczIOT8tIg[/youtube]

http://www.youtube.com/watch?v=7pczIOT8tIg

[youtube=600,470]KJQ20ndq89s[/youtube]

http://www.youtube.com/watch?v=KJQ20ndq89s

[youtube=600,470]0ipbFrVtZ34[/youtube]

http://www.youtube.com/watch?v=0ipbFrVtZ34
 

Ynt: Mitsubishi Pajero

Yüksel abi, tampon ve vinç muhteşem olmuş, gerçekten çok güzel bir tampon araca çok yakışmış güle güle kullan, tebrik ederim müthiş bir iş çıkarmışsın abi :smiley: vinç te tam oturmuş yuvaya
 

Ynt: Mitsubishi Pajero

Eyvallah Mert sağolasın ;
Sende hoşgeldin memlekete.Cumartesi denemesinide yaptım vincin ömerli barajının kenarında dolaşırken çck kötü battım resmen bataklıktı mecburen 90 derecelik bir açıyla çekmek zorunda kaldık ama sorunsuzca çekti . Yanlız çok aşırı ısındı sende böyle birşey oldumu acaba?
Az öncede komple boşaltıp yeniden topladım halatı (boşta düzeltmek için) yine biraz ısındı problemmi var acaba
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,981
Mesajlar
1,526,746
Kayıtlı Üye Sayımız
166,731
Kaydolan Son Üyemiz
cnrdmr

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst