Mk.2 Pajero Arka Koltuk Kolçak Tamiri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan schweps Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 3,642

schweps

Zirve
Mesajlar
1,827
Tepkime Puanı
71
Merhabalar,
Geçenlerde arka koltuğun kayma ve katlanma mekanizmasını çözmeye çalışırken, kenarlarda bulunan kol dayama, bardak koyma maksatlı da kullanılabilen yaslanma kolçaklarından birinin yaylı mekanizmasının çalışmadığını farkedip, yapılacaklar listesine eklemiştim. Bu mekanizmanın esas işlevi, üçüncü sıra koltuğa arka kapıdan yolcu geçişini rahatlatmak ve arka koltuk yaslanma kısmı geriye doğru tam yatırıp yatak haline getirilirken bu kanatlar teker yuvasına çarptığından kanadı yukarı iterek yatak haline gelmesini sağlamak.
Bu işlevleri yerine getirebilmesi için, arka koltuğun yaslanma kısmına monte edildiği yerde 20-25mm çapında plastik bir düğme var. Bu düğmeye bastığınızda yüklü olan yay tansiyonu boşalıyor ve kolçak 8-10cm yukarı kayıyor. Böylelikle; arka koltuğu öne yatırıp ileri itmek suretiyle üçüncü sıraya geçişi sağlamakta faydası olduğu gibi arka koltuk yaslanma kısmının tam geriye yatırılması esnasında işi kolaylaştırıyor. İhtiyaç ortadan kalktığında kolçak, koltuğun yaslanma kısmıyla aynı doğrultuya getirilip aşağı doğru itilerek (yay sıkıştırılıyor) "klik" sesiyle birlikte normal pozisyonuna kilitlenir.

[attachment=1]

Sol kolçağın yay mekanizması gayet düzgün çalışırken sağ tarafta yay baskısı hissedilmiyordu. Kolçağı çıkartıp mekanizmayı söktüğümde gördüm ki, yaya kılavuzluk ve muhafaza görevini gören plastik kapak darmadağın olmuş. Önce bu kapağı yapıştırıp dışarıdan güçlendiririm diye düşünüyordum ama olacak gibi değildi. Yerine bir parça metal boru kullanarak sistemi çalışır hale getirdim.

Kullandığım boru, hanımın bir kenara attığı, iki parçalı olup içiçe geçen uzatmalı tip vileda sapının içteki parçasıydı. Yaklaşık 20mm çapında olan bu borudan 25cm lik bir boy kestim.

[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]
[attachment=5]









 

Etiketler
Ynt: Mk.2 Pajero Arka Koltuk Kolçak Tamiri

Yuvarlak boru kesitini saat kadranı olarak düşünürseniz "4" ve "8" noktaları arasını boydan boya kestim. "C" kesitindeki büyük parçanın kesilen kenarlarını taş motoru ile düzleştirip, yayın oturacağı yuvayı örtecek hale getirdim. Yay "S" vaziyette uzun süre sıkışıp kaldığından boyundan 10mm kadar kesip biraz da esneterek düzelttim ve ortaya çıkan bir miktar yay baskısı da mekanizmanın tam açık halinde bile yayın yuvasında kalmasını sağladım. Yeni kılavuzu yerine tutturmak üzere sadece fotoğraflarda gözüken iki nokta uygun, diğer noktalar içeride çalışan mekanizmaya engel oluyor.
Önce plastik cırt kullandım tutturmak için ama sonra her ihtimale karşı birer de tel sarıp sıkıştırdım.
Yapılan tamirat belki en uygun ve göze hoş gelecek şekilde değildir ama sökülmediği sürece gözükmeyeceği için bence mühim olan işlevi ve onu da gayet güzel yerine getiriyor.

[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]
[attachment=5]